فارس نوشت:

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه ما در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم، شرایطی که هزینه‌های تولید را افزایش داده است، گفت: چه اشکالی دارد در این شرایط که درآمدهای نفتی را نیز افزایش داده است، دولت برای حمایت از تولید برنامه‌ریزی کرده و بخشی از هزینه‌های بیمه‌،مالیات و حمل و نقل تولید را تقبل کند.
یحیی آل‌اسحاق  اظهار داشت: نامگذاری سال 91 به تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی در شرایط فعلی که بدخواهان و دشمنان ما جنگ در حوزه اقتصادی را آغاز کرده‌اند، بسیار به موقع و مناسب بوده است.

 وی ادامه داد:روسای جمهور اسرائیل و آمریکا جنگ در حوزه اقتصادی را برای مبارزه با ایران آغاز کرده‌اند که این موضوع جدید نیست و در واقع بدخواهان نظام اسلامی ایران 30 سال است که با ما در جنگ هستند.

وی با اشاره به برخی اهداف سند چشم‌انداز اظهار داشت: هدف رسیدن به رشد اقتصادی 8 درصد که در سند چشم‌انداز آمده بود با توجه به شرایط محقق نشده است، لذا لازم است تا دو هدف عمده چگونگی مبارزه با دشمن در حوزه اقتصادی و چگونگی رسیدن به اهداف چشم‌انداز مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران، گفت:‌برخی از کارشناسان معتقدند که قدرت اقتصادی به منابع و موهبت‌های طبیعی مربوط می‌شود اگرچه یکی از مؤلفه‌ها منابع طبیعی است اما مهم‌تر از آن چگونگی تبدیل این امکانات به محصول قابل استفاده است که در واقع به آن تولید گفته می‌شود.

وی افزود: در دنیا کشورهایی هستند که به لحاظ منابع طبیعی در حداقل امکانات قرار دارند، اما با اهمیت دادن به تولید رتبه‌های بالایی در اقتصاد دارند که می‌توان به ژاپن و کره اشاره کرد، اینها توانسته‌اند تولید علم، فن‌آوری و محصول کنند. از طرفی کشورهایی هم هستند که به لحاظ منابع طبیعی سرشار هستند ولی چون توان تولید ندارند جزو کشورهای جهان سوم به حساب می‌آیند،لذا آنچه که مهم است توان و قابلیت تولید محصول اقتصادی است.

آل‌اسحاق گفت: کشور ما به لحاظ منابع طبیعی از بهترین‌های منطقه‌ و جهان است به طوری که رتبه چهارم منابع نفت و رتبه دوم ذخایر گاز را در جهان داریم که در مجموع رتبه اول ذخایر انرژی و تا 80 سال آینده این ذخایر پاسخگو است.

وی ادامه داد: به لحاظ ذخایر معدنی تقریبا تمام عناصر جدول مندلیف در کشور ما وجود دارد و بیش از 270 میلیارد تن ذخایر معدنی در کشور وجود دارد که تقریبا 50 میلیارد تن آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 204980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
    4 1
    برای ایشون بهترین شرایط اقتصادی نباشه برای کی باشه ؟! ب
  • بدون نام IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
    4 0
    جالبه که در این اوضاع جنگ اقتصادی یه عده از کسبه محترم به فکر سوء استفاده و گران فروشی اند همین چند روز پیش بازار بزرگ تهران بودم چیزی که می خواستم یک وسیله آشپزخانه بود و جالب اینکه اغلب مغازه ها و حتی نمایندگی ش نداشت و آنوقت یکی داشت و من هم خوشحال از اینکه بالاخره پیدا کردم خریدم بعد چند روز دیدم یکی از فروشگاه های بزرگ شهر همان را دارد و حدود 20 درصد هم ارزان تر می فروشد.