کتابخوانی یکی از بهترین کارهایی است که والدین می توانند برای کودکانشان انجام دهند .

به نوشته ریدرز دایجست ،کتابخوانی با صدای بلند میتواند کارکردهای متعددی برای کودک داشته باشد از جمله به آنها کمک می کند تا زبان محاوره را به شیوه ای تازه و متفاوت بشنوند و تجربه کنند ، به آنها حس حضور در داستان را می دهد ، در اینده به توانایی شان در نوشتن و خواندن در مدرسه کمک زیادی می کند و در عین حال بین خواننده و کودک تجربه ای شیرین ایجاد می کند و کودک را به بدل به کتابخوانی قهار در زندگی می کند .
با این وجود درست خوانی کتاب برای کودک هم می تواند تاثیر آن را افزایش دهد. کتابخوانی باید هر روز انجام شود حتی اگر چند دقیقه ای بیشتر وقت نباشد. کودکان تکرار روندی ثابت را دوست دارند و اگر زمان این کار هم بتواند یکسان باشد تاثیر گذاری ان به مرات بیشتر خواهد بود. حق انتخاب را باید به کودک داد چون می تواند سلیقه او در کتابخوانی را در اینده تقویت کند و به او حس مهم بودن در خانواده بدهد.
 پیش از آنکه کتاب جدیدی خوانده شود ، بهتر است درباره جلد کتاب و طرح روی آن با فرزند تان صحبت کنید . نویسنده و مترجم، عنوان کتاب و یا حتی شخصیتهای روی جلد برای فرزندتان اهمیت دارند و می توانند به او یادآوری کنند از تصویر گر و یا نویسنده کتاب قبلا اثر دیگری را خوانده است .
 تغییر صدا با شخصیتهای مختلف می تواند برای او جذاب باشد.
نیازی نیست هنرپیشه باشید بلکه با تغییر اندک صدا می توانید تجربه جدیدی در قصه گویی برای فرزندتان ایجاد کنید. همیشه مطمئن باشید که با سرعت برایش کتاب نمی خوانید تا او تصور نکند دوست دارید هر چه زودتر قصه را تمام کنید. اگر کتاب مصور است در حین خواندن حتما تصاویر کتاب را به فرزندتان نشان دهید . این کار به ارتباط بیشتر او با داستان کمک زیادی می کند.
47281
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 205010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =