۰ نفر
۱۳ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰

براساس اعلام سازمان امداد ونجات هلال احمر امدادگران در طرح ملی امداد و نجات نوروزی در سه هزار حادثه رخ داده امداد رسانی کرده اند.

در طرح ملی امداد و نجات نوروزی که از بیست و پنجم اسفند آغاز شده است تا روز دوازدهم فروردین امدادگران در سه هزار حادثه رخ داده حضور داشته اند. بیشترین حوادث امسال را تصادفات رانندگی با یک هزار و 824 مورد به خود اختصاص داده است که در مجموع 61 درصد حوادث امسال را تشکیل می دهد. امدادگران در این حوادث که هفت هزار و 825 نفر حادثه دیده داشته است موفق شدند هفت هزار و 629 نفر را نجات دهند. همچنین چهار هزار و 786 نفر در تصادفاتی که امدادگران در صحنه آن حاضر بودند مجروح شدند.

برف و کولاک نیز که در آخرین روزهای سال گذشته بخش عظیمی از کشور را فرا گرفته بود با 159 مورد وقوع در رتبه بعدی حوادث نوروزی قرار دارد که هشت هزار و 511 خانواده در آن گرفتار شده بودند. همچنین امدادگران موفق شدند 52 هزار حادثه دیده را در حالیکه 477 نفر از آنها مجروح شده بودند از مرگ نجات دهند.
دراین مدت 52 هزار نفر نیز به صورت حضوری به مراکز و پایگاه های هلال احمر مراجعه کردند که 17 هزار و 109 نفر از آنها مصدوم شده بودند. خوشبختانه تمامی این افراد از مرگ نجات یافتند.

یکی از مهمترین حوادث نوروزی امسال مفقود شدن افراد در کوهستان یا سقوط از ارتفاعات با 58 مورد حادثه بود. در این حادثه که متاسفانه یک کشته نیز به همراه داشت 124 نفر مجروح و مفقود شده بودند که به جز یک نفر همگی از مرگ نجات یافتند.

اسکان اضطراری نیز از دیگر عملیاتهای هلال احمر در نوروز بود که چهار هزار و 824 نفر حادثه دیده را به خود اختصاص داد. امدادگران تمامی این افراد را از مرگ نجات داده و چهار هزار و 530 نفر از آنها را در پایگاهها اسکان دادند. 90 تیم نیز در اسکان اضطراری به امدادرسانی مشغول بودند.

دراین مدت 19 حادثه دریایی و ساحلی رخ داد و 53 نفر دچار حادثه شدند که 49 نفر از آنها نجات یافتند. متاسفانه در حوادث دریایی نیز چهار نفر جان خود را از دست دادند.

در سال جدید 16 زلزله نیز در کشور رخ داد که 107 نفر دچار حادثه شدند که همگی نجات یافته و 62 نفر نیز اسکان داده شدند. امدادگران هلال احمر در پنج حادثه ریزش آوار نیز حضور داشتند که دراین حوادث 8 نفر جان خود را از دست داده و 7 مصدوم نیز از مرگ نجات یافتند.

در طرح ملی امداد و نجات نوروزی32 حادثه سیل و آبگرفتگی نیز رخ داد که بر اثر آن 652 نفر دچار حادثه شدند. همچنین در این مدت چهار حادثه رانش زمین نیز رخ داد که 154 نفر نجات یافته و 7 نفر سرپایی مداوا شدند.

براساس آمارهای اعلام شده در این مدت 69 حادثه شهری رخ داده که براثر آن 92 نفر مجروح و 4 نفر نیز کشته شدند. در همین حال در حوادث طوفان که به 20 مورد رسیده بود 6 هزار و 750 نفر نجات یافته و 989 نفر نیز مصدوم شدند.

در این مدت 7 مورد غرق شدگی نیز رخ داد که 4 نفر جان خود را از دست دادند. همچنین سی و یکهزار و 11 بسته غذایی به همراه یازده هزار و 178 ست زیستی در میان حادثه دیدگاه توزیع شد.

45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 205736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
    3 3
    جا دارد ازكليه نيروهايي كه در ايام تعطيلات از زندگي شخصي خود گذشتند و مشغول خدمات دهي به مردم و مسافران شدند تشكر ويژه گردد مخصوصا از نيروي انتظامي كه باكليه وحدها از جمله پليس راه كه در خدمت مردم بودند همچنين از هلال احمر ، اورژانس ، آتش نشاني و بيمارستان ها و ... تشكر ميگردد.
  • بدون نام IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
    0 0
    ایران خودرو تعهدات خود را در زمینه براوردی اپشن های مهم در خودرو ها از نظر ایمنی انجام داده است حالا نوبت امور راهها وجادها است انها هم باید جادها را ایمن تر وعریض تر وتعداد انها را چند برابر کنند تا انشاا...حوادث کم شود