العالم نوشت:

فرار نماینده رژیم اشغالگر از در پشتی پارلمان مغرب درپی تظاهرات صدها هزار نفر از مردم مقابل این پارلمان، نگرانی صهیونیستها را درخصوص نفرت مردم منطقه از این رژیم، بیشتر کرد.

مجری کانال ده تلویزیون رژیم اشغالگر در اینباره گفت: "دیدن تصاویری که از رباط پایتخت مغرب به دست ما رسیده بسیار سخت است؛ شرکت یک مسئول اسرائیلی در کنفرانسی بین المللی مغرب را به آتش کشید. ده ها هزار نفر به میدان اصلی شهر ریختند و نماینده ما از در پشتی پارلمان گریخت و از مغرب خارج شد.. این رویداد غافلگیر کننده بود".

"حیزی سیمانتوف" کارشناس کانال 10 گفت: "بدون شک .. حدود صد هزار نفر دراین تظاهرات شرکت کردند، و ما در این تظاهرات صحنه هایی را دیدیم که بیانگر تنفر از یهودیت است .. پیام این اعتراضها آشکار است: آنطور که آنها می گویند، اسرائیل خون فلسطینی ها را می ریزد".

سیمانتوف افزود: "پس از حضور مردم در پایتخت مغرب برای مراسم روز زمین، شایعه ای در خصوص حضور یک دیپلمات اسرائیلی در ساختمان پارلمان که نزدیک به محل تجمع بود، منتشر شد .. این جمعیت به سادگی هیجان زده شد و دیوانه وار خواست داخل پارلمان شود".

سیمانتوف تأکید کرد: "این حادثه اینبار در مغرب اتفاق افتاده است و نه مصر، و یا سوریه .. مردم مغرب  نسبتا آرام هستند، ولی با این وجود پس از انتشار این خبر به خروش آمدند، و نسبت به یهودیت ابراز تنفر کردند.

مجری کانال 10 تلویزیون رژیم اشغالگر گفت: " 100 هزار نفر از یهودیت ابراز تنفر کردند .. چه کسی در پس پرده این جریان قرار دارد؟".

سیمانتوف افزود: "قبل از هر چیز احزاب و جنبش های اسلامی مغرب که در انتخابات پیروز شدند؛ زیرا شاه بحرین به جای سرکوب به آنها اجازه فعالیت داد. ولی هنگامی که موضوع درباره اسرائیل باشد، یا آنچیزی که آنها صهیونیستها می نامند، مردم مغرب به سادگی قیام می کنند".

مجری کانال 10 ادامه داد: "البته باید یادآوری کنیم که تعدادی گردشگر اسرائیلی که شمار آنها هم کم نیست هر ساله به مغرب سفر می کنند".

سیمانتوف در پاسخ گفت: "بله روابط (اسرائیل و مغرب) نسبتا خوب است و شاه مغرب به این موضوع اهمیت می دهد".26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 205798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =