فارس نوشت:

غلامرضا کرمی رئیس کمیته دفاعی مجلس با اشاره به اقدامات اخیر آل‌سعود علیه سوریه گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عربستان تمام تلاش خود را براي پر کردن خلا رژیم پهلوی برای آمریکا و اسرائیل انجام داد. اما علی‌رغم تمامی فعالیت‌های که داشت، نتوانست نقش فعالی در منطقه داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه عربستان در اجرای سیاست‌های آمریکا در منطقه موفق عمل نکرده است، تصریح کرد: تمام تلاش عربستان برای تغییر حاکمیت عراق، بی‌نتیجه ماند و از طرفی سعودی‌ها شکست سنگینی در سوریه و بحرین به آنها متحمل شد. لذا آل‌سعود در واکنش به شکست‌های پیاپی در منطقه گستاخانه با ایران برخورد می‌کرد.
کرمی از اخطارهای غیررسمی ایران به آل‌سعود درباره سوریه خبر داد و گفت: انتظار می‌رود رژیم سعودی به عاقبت اقدامات ضدایرانی و حرکت در پازل آمریکا فکر کند و ادبیات خود را در مقابل تهران اصلاح کند. ایران بر اساس دکترین دفاعی خود از کشورهای که در خط مقدم مقابله با آمریکا و اسرائیل باشند، دفاع خواهد کرد.سوریه در خط مقدم مبارزه با اسرائیل قرار دارد و ایران همراه با ملت سوریه اجازه عملی شدن توطئه‌‌های آمریکا، اسرائیل و آل‌سعود را در سوریه نخواهد داد.
وی با بیان اینکه "ایران سیاست‌های خود را رسما اعلام و عملا دنبال می‌کند"، به بیانات اخیر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت که شکست عربستان و آمریکا در سوریه قطعی شده است.
کرمی با بیان اینکه قطر، آل‌سعود را علیه ملت و دولت سوریه همراهی می‌کند، گفت: قطری ‌ها باید مراقبت رفتارهای خود باشند چراکه پشیمانی برای آنها شاید گران تمام شود.
رئیس کمیته دفاعی مجلس با اشاره به اظهارت اخیر مقامات قطری مبنی عدم اجازه از خاک این کشور برای حمله نظامی به ایران گفت: اینکه قطری ها می‌گویند اجازه نخواهند داد از خاک این کشور به ایران حمله شود، در راستای حراست از تمامیت ارضی قطر است چراکه ما رسما اعلام کرده‌ایم، هر پایگاه‌ نظامی در منطقه که ایران را هدف قرار دهد، در سریع‌ترین زمان ممکن موشک‌باران خواهد شد و قطر نیز از این قاعده مستثنی نیست.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 205903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =