وب سایت رادیو فردا در گزارشی به نقل از هفته نامه تایم پرده از اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی علیه ایران برداشت.

در بخش هایی از این گزارش آمده است: 
  • هفته نامه آمریکایی « تایم» از قول مقامات امنیتی اسرائیل می نویسد که این کشور طی ماههای اخیر « بیش از ده درصد» از عملیات خرابکارانه و پنهانی خود در ایران، که با هدف ایجاد اختلال و تاخیر در برنامه های هسته ای آن کشور صورت می گیرد، کاسته است. 
  • به گفته مقامات اسرائیلی این کاهش در تمامی عرصه ها صورت گرفته است، از عملیات مربوط به شناسایی و ترور مسئولان و دانشمندان هسته ای و یا خرابکاری و انفجار در مراکز نظامی ایران گرفته تا برنامه های مربوط به کسب اطلاعات و جذب جاسوس در داخل خاک ایران. یکی از مقامات امنیتی اسرائیلی می گوید که این کاهش در صفوف سازمان جاسوسی اسرائیل- موساد - نارضایتی ها را افزایش داده است. یک مقام امنیتی دیگر می گوید دلیل این کاهش، نگرانی های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از احتمال افشا شدن این طرح ها و یا از کنترل خارج شدن این قبیل اقدامات است. 
  • مقامات امنیتی غربی به هفته نامه « تایم» گفته اند که یکی از واحدهای جاسوسی اسرائیل در ایران توسط وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی کشف و منهدم شده است. به گفته آنها اعترافات فردی به نام «مجید جمال فرشید» در مورد دست داشتن در ترور مسعود علی محمدی فیزیکدان ایرانی که در ماه ژانویه از تلویزیون پخش شد، واقعی بوده است. به نظر می رسد که سرویس های امنیتی یک کشور ثالت این حلقه از جاسوسان محلی اسرائیل را به حکومت ایران معرفی کرده اند. 
  • جمهوری اسلامی ایران همواره از کشف و خنثی کردن توطئه های «صهیونیستی» خبر می دهد. ولی اگر در یکی از این موارد بتواند یک مامور اسرائیلی را بازداشت کرده و یا شواهد مستقیمی در مورد دخالت موساد در این عملیات به دست بیاورد پیامدهای تبلیغاتی و واکنش های جامعه بین المللی برای دولت اسرائیل فاجعه بار خواهد بود. 
  • هفته نامه «تایم» تاکید می کند که در شرایط فعلی پیامدهای شکست اطلاعاتی اسرائیل بسیار شدیدتر خواهد بود. در وضعیتی که اقدامات بین المللی و دیپلماتیک برای اعمال فشار به ایران ادامه دارد، برملا شدن اقدامات خرابکارانه اسرائیل علیه ایران از یک سو باعث خواهد شد که ایران خود را یک قربانی جلوه دهد و از سوی دیگر توجه جامعه بین المللی را از تداوم اعمال فشار بر جمهوری اسلامی منحرف خواهد ساخت. به عنوان نمونه دولت آمریکا هرگونه دخالت در عملیات ترور مصطفی احمدی روشن از مسئولان برنامه هسته ای ایران را که در ماه ژانویه اتفاق افتاد تکذیب کرده و این ترور را محکوم کرد. مقامات امنیتی غربی می گویند که او حداقل سومین مورد از عملیات ترور دانشمندان هسته ای توسط گروههای عملیاتی موساد در ایران بوده است. مقامات امنیتی اسرائیلی نیز می گویند که عوامل آنان در ایران اکنون به سختی می توانند اهداف دیگری را برای ترور پیدا کنند. 
  • پیامد دیگر عملیات خرابکارانه اسرائیل دعوت ایران به انجام اقدامات تلافی جویانه است. این طور ادعا می شود که حملات تقریبا همزمان به اهداف اسرائیلی که طی ماه گذشته در کشورهای تایلند، آذربایجان ، گرجستان ، سنگاپور و هند انجام شد توسط ماموران ایران و عوامل وابسته به جمهوری اسلامی انجام شده اند. روش حمله به همسر یکی از دیپلمات های اسرائیلی در شهر دهلی دقیقا همان شیوه چسباندن بمب به بدنه اتومبیل بود که عوامل موساد در ترورهای خود در تهران به کار گرفته بودند. 
  • تحت تاثیر حملات سایبری دولت ایران اعلام کرده است که از این پس تمام قطعات و تجهیزات مورد نیاز برنامه هسته ای خود را در ایران تولید خواهد کرد. 
  • تحت تاثیر تحریم های شدید، ایران بیش از گذشته مجبور می شود که برای خرید تجهیزات به بازار سیاه مراجعه کند. این کشور به سختی خواهد توانست منبع اصلی تامین تجهیزات خود را شناسایی کند و سازمان های اطلاعاتی غربی راحت تر خواهند توانست در شبکه دلال ها و فروشندگان این تجهیزات به ایران نفوذ کنند. 
  • بین ترور دانشمندان و مسئولان هسته ای و از سوی دیگر عملیات خرابکارانه بی سرو صدا، یک گزینه دیگر وجود دارد و آن عملیات خرابکارانه پر سرو صدا است. 
  • درسالهای اخیر انفجارهای متعددی در مراکز نظامی و یا تاسیساتی که با برنامه های هسته ای ایران مرتبط هستند اتفاق افتاده است. منابع امنیتی غربی می گویند، انفجار ماه نوامبر در مرکز موشکی سپاه پاسداران در حومه کرج کار عوامل اسرائیل بوده است که به طور اتفاقی طی آن یکی از مسئولان برنامه های موشکی ایران نیز کشته شد.ولی گذشته از این مورد هنوز دقیقا کسی نمی داند که دلیل وقوع انفجارهای دیگر طی سالهای اخیر چه بوده است.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 205980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =