طرح نظارت بر نمایندگان با موافقت نهایی شورای نگهبان مواجه شد اما تشکیک درباره نحوه رای​گیری برای برخی مواد، بار دیگر آن را در دستور کار مجلس قرار داد.

به گزارش خبرآنلاين، ايراد شوراي نگهبان به اين بود که چون برخي مواد اين طرح بر خلاف آيين​نامه داخلي مجلس است، نيازمند دو سوم راي نمايندگان بوده است. بنابراين رئيس مجلس مواردي را که قبلا به تصويب مجلس رسيده بود را بار ديگر به راي گذاشت و تاکيد کرد که به دليل لزوم کسب دو سوم آراي نمايندگان است، همه در راي گيري مشارکت کنند.
اما مشارکت نمايندگان کافي نبود و مصوبه قبلي دوباره تصويب نشد! رئيس مجلس با گلايه به نمايندگان گفت: اين مصوبه فقط يک راي کم داشت! ببينيد عدم مشارکتتان چه نتيجه​اي داشته؟!
لاريجاني براي اينکه هم مصوبه پيشين در طرح نظارت بر نمايندگان به تصويب دوباره برسد و هم ايراد شوراي نگهبان مرتفع شود، تمامي مفاد مذکور را با اصلاحاتي ويرايشي بار ديگر به راي گذاشت تا آيين​نامه داخلي مجلس نيز رعايت شود.
بي​توجهي نمايندگان به توصيه اوليه رئيس مجلس سبب شد تا وقت بيشتري از جلسه علني امروز صرف اين طرح شود.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 206013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    5 1
    مجلس پر از دکتر شده به خاطر همین این اتفاقات میفته
    • مصطفی NL ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
      5 2
      ربطی نداره ، نمیشه گفت ک چون طرف دکتره نباید رای بده یا عشقش نکشیده ک رای نده ، این کم کاریه و باید جواب گوی ما باشن ، الان ما هر چعه می کشیم از این کم کاری و کار شکنیه