مجلس در اولین روز کاری خود در سال جدید روز پرکاری را گذراند و اظهار نظرها درباره انتصاب مرتضوی به عنوان مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داشت.

زهرا تالانی: دیروز اعلام شد که قرار است وزیر کار دیدار نوروزی با رئیس مجلس داشته باشد و برخی از رسانه ها گمانه زنی هایی درباره لغو استیضاح او داشتند اما بعدا خبرگزاری مهر اعلام کرد که دیدار نوروزی عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی لغو شد.


20 نماینده استیضاح را امضا کردند
اخبار ضد ونقیصی درباره استیضاح وزیر کار به خاطر انتصاب سعید مرتضوی به عنوان مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی شنیده می شود،در حالیکه دیروز برخی نمایندگان از این موضوع اعلام بی اطلاعی کرده بودند اما امروز رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که استیضاح وزیر کار در 8 بند تهیه شده و تقدیم هئیت رئیسه مجلس می‌شود.
احمد توکلی ادامه داد: 20 نفر از نمایندگان مجلس نامه استیضاح را امضاء کرده اند و مهلت 10 روزه به وزیر کار برای پاسخگویی داده شده است.
پیش از این نیز 15تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله احمد توکلی در خصوص انتصاب سعید مرتضوی به دلیل نقض آشکار مواد 53 و 54 از فصل ششم قانون مدیریت خدمات کشوری که ضوابط انتصاب و ارتقای شغلی مدیران حرفه‌ای را تعیین می‌کند، به رئیس جمهور تذکر کتبی داده بودند.
در جدول زیر اظهار نظر موافقان و مخالفان انتصاب مرتضوی  آورده شده است:
 

نام نماینده

دیدگاه

نظر

محمدرضا باهنر

مخالف

نهایی شدن استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی منوط به مشورت نهایی نمایندگان است، و پیغام احمدی نژاد مبنی بر تهدید به جایگزینی مرتضوی به جای شیخ الاسلامی را که در رسانه ها مطرح شده است، نشنیده است.

محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس

مخالف

توجه به عملکرد وی در موضوع کهریزک، برکناری از دادستانی تهران و تعلیق از سمت قضاوت و رسیدگی به پرونده اتهامات وی در قوه‌قضاییه؛ انتصاب مرتضوی خطایی است که به پای دولت نوشته می‌شود.

احمد توکلی رئیس مرکز پژوهشهای مجلس

مخالف

من هشدار داده بودم که انتصاب سعید مرتضوی در تامین اجتماعی هم برای خود وی و هم برای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشکل درست می کند.

هادی مقدسی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس

موافق

دولت حتما یک سری فیلترها را برای انتصاب وی گذرانده و اگر ایرادی در این انتصاب بود، قطعاً قوه ‌قضائیه و وزارت اطلاعات آن را اعلام می‌کردند.

سیدمصطفی طباطبایی نژاد، عضو کمیسیون قضایی

موافق

ایشان نشان داده اند که مدیر قابلی هستند.

حجت‌الاسلام حمید رسایی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس

مخالف

قرار گرفتن مرتضوی در یک جایگاه جدید اگر چه یک پست مدیریتی است اما فاصله زیادی با موضوعات قضایی دارد و در واقع پذیرش وی در این جایگاه برای افکار عمومی قابل پذیرش نیست و قطعا نمایندگان مجلس به این انتصاب اعتراض خواهند کرد.

داریوش قنبری عضو کمیسیون اجتماعی

مخالف

تعدادی از نمایندگاه مصمم هستند که استیضاح انجام شود. چرا که مرتضوی شخص قابل اطمینانی برای صندوق تأمین اجتماعی نیست و در کل نمی‌شود ما به عنوان نمایندگان مردم در این قبال بی‌توجه باشیم.

الیاس نادران، نماینده تهران

مخالف

طرح استیضاح وزیر کار را آماده کردیم. اما رئیس مجلس به ما توصیه کردند که فعلا دست نگه داریم.

طیبه صفایی عضو فراکسیون زنان

موافق

مدیری موفق است که هم آشنایی کافی و هم اطلاعات لازم در خصوص تامین اجتماعی داشته باشد و هم یک مدیر پایداری باشد تا بتواند برنامه کوتاه مدت و طولانی مدتی برای سازمان داشته باشد اما مدیرانی که تا بحال در این سازمان منصوب شده اند هیچ کدام فرصت برنامه ریزی کوتاه مدتی نداشته اند اما امیدوارم به ایشان این فرصت داده شود.

 

 23245

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 206045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =