داستان‌ها و بازی های این کتاب به طور فانتزی و تخیلی برای مخاطب روایت می‌شود ولی ظاهراً نویسنده می‌خواهد ماشین سیاسی و تبلیغاتی واشنگتن و طبیعت مخفی کاری رسانه‌های این شهر را بیان کند.

در سالهای اخیر و در میان نویسندگان آمریکایی که در مورد سیاست و انتخابات این کشور کتاب و رمان علمی تخیلی می‌نویسند  نوعی ژانر ایجاد شده که موضوع آن ارتباط سیاستمداران آمریکایی با گروه‌های خون آشام است که گرچه در قالبی فانتزی نوشته می‌شود اما از اسم‌های حقیقی و حتی رؤسای جمهور آمریکا استفاده می‌شود  که برای نمونه در کتاب‌های چند سال اخیر می‌توان به بیل کلینتون، آبراهام لینکلن و ... اشاره کرد.

 

در کتاب سه گانه کریستوفر فرانسورد که پرفروش‌ترین کتاب سال گذشته آمریکا بود داستان ارتباط مخفی گروه‌های خون آشام با روسای جمهور از سالهای 1980 به بعد عنوان شده است.


از آخرین نمونه این گونه کتاب‌ها نیز «تعقیب تاریکی» نوشته «جف گیلنکرک» است که از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است چرا که نویسنده خودش خبرنگار سیاسی نزدیک به کاخ سفید محسوب می‌شود و رابطه نزدیکی با رؤسای جمهور آمریکا داشته و دارد. 

او در حقیقت در فرهنگ سیاسی آمریکا کار کرده است که به خاطر همین نوشتن یک داستان فانتزی با موضوع خون آشام‌ها از سوی او کمی هیجان انگیز به نظر می‌رسد. این کتاب داستان مبارزات انتخاباتی گروه‌های دموکرات را بیان می کند که برای اولین بار یک زن را به عنوان نماینده به سوی کاخ سفید معرفی کرده اند.

 

شخصیت اصلی داستان «نیت هالبرگ» نام دارد که خبرنگار واشنگتن پست است و به طور اتفاقی از جلسات مخفی سیاستمداران با خون آشام‌ها اطلاع پیدا می کند و وقتی به دام خون آشام‌ها می‌افتد از او خواسته می‌شود که درباره نامزد دموکرات ها تبلیغ کند!


داستان ها و بازی های این کتاب به طور فانتزی و تخیلی برای مخاطب روایت می شود ولی ظاهراً نویسنده می خواهد ماشین سیاسی و تبلیغاتی واشنگتن و طبیعت مخفی کاری رسانه های این شهر را بیان کند.

 

در قسمتی از داستان وقتی خون آشام‌ها به هالبرگ می گویند که او به یک خون آشام 200 ساله تبدیل شده است، در اصل به خواننده گفته می شود که قصه بازی های انتخاباتی و سیاسی آمریکا قرنها قدمت دارد. شخصیت اول داستان به عنوان یک خبرنگار بااینکه جلسات آنها را با چشم دیده است ولی نمی تواند چیزی را ثابت کند.


او به یقین می داند گروه‌های خون آشام در میان قدرت‌های بانفوذ در کاخ سفید رخنه کرده اند ولی هیچ مدرکی در دست ندارد و خودش هم میلی به جمع آوری مدرک ندارد چرا که به این باور رسیده است که قدرتی برای نابود کردن آنها ندارد.

 

به طور کلی می توان گفت کتاب گیلنکرک بیشتر از اینکه درباره قدرت های فوق طبیعی سخن بگوید بیشتر قالبی سیاسی دارد و به طور غیر مستقیم به نوعی به سیاست های کاخ سفید در اکثر زمینه ها انتقاد وارد می کند.

 

ان پی آر/ 3 آوریل/ ترجمه محمد حسنلو

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 206306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =