۰ نفر
۱۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۰

کیهان نوشت:

اکبر گنجی اپوزیسیون جمهوری اسلامی را از آلودگی بیشتر به دلارهای رژیم سعودی برحذر داشت. پیش از این برخی اخبار در رسانه ها مبنی بر کمک میلیاردی رژیم سعودی به گروهی از شبه اصلاح طلبان فعال در فتنه سبز منتشر شده بود. همچنین کسانی چون عطاا... مهاجرانی و علیرضا نوری زاده سفرهای مخفیانه به ریاض داشتند و از جمله نوری زاده با کمک استخبارات سعودی، اقدام به برگزاری برخی نشست های مخفیانه در اروپا کرده بود.
اکبر گنجی ضمن نوشته ای در سایت روز آن لاین، بر سرمایه گذاری و حمایت عربستان سعودی از اپوزیسیون دولت سوریه اشاره کرده و می نویسد: ماه هاست که عربستان سعودی- به کمک قطر- می کوشد تا در پاکستان و افغانستان، نوزاد نامشروع خود، یعنی طالبان را مجددا بر سر کار آورد. در دیگر کشورها نیز منابع مالی زیادی در اختیار «سلفی ها» قرار داده و در حال بسط نفوذ یا سیطره آنان است. عربستان سعودی و قطر از چنین گروه هایی حمایت به عمل می آورند. در دومین کنفرانس دوستان سوریه که در استانبول برگزار شد، سعود الفیصل- وزیر امور خارجه عربستان سعودی- بر ضرورت «کمک به سوری ها» تاکید کرد. اما قرار است طی 3 ماه آینده، 100 میلیون دلار به معارضان سوری کمک کنند.
وی می افزاید: چرا رژیمی که در آن رانندگی زنان همچنان ممنوع است، فاقد سینما است و تنها دو دوره انتخابات شوراهای شهر- بدون حضور زنان برگزار کرده- این همه پول هزینه می کند؟ آیا حضور فعال عربستان سعودی برای گسترش دموکراسی و حقوق بشر است که با وجود این رژیم تعارض بنیادین دارد؟ نگاهی کوتاه به عملکرد مخالفان سوریه - مورد تایید عربستان سعودی و قطر- روشنگر حقیقت است. سازمان دیده بان حقوق بشر- 1 فروردین 91- با انتشار گزارشی از نقض حقوق بشر توسط مخالفان رژیم سوریه انتقاد کرد روزنامه دی ولت آلمان طی گزارشی نشان داده است که چگونه اپوزیسیون مسلح سوریه اطلاعات غلط و نادرست پخش می کرده و می کند؟ چگونه شهر حمص به منطقه ای عاری از مسیحیان بدل شده و بیش از یک صد هزار مسیحی از ترس جان باختن توسط اپوزیسیون گریخته و آواره شده اند؟
گنجی سپس به ارتباط میان طیفی از اپوزیسیون جمهوری اسلامی با آل سعود پرداخت و نوشت: ارتباط اپوزیسیون ایران با رژیم حاکم بر عربستان سعودی و از آن بدتر تامین منابع مالی سرنگونی جمهوری اسلامی از آن رژیم منحط، دموکراسی ساز نخواهد بود. رژیم عربستان می داند به چه کسانی پول بدهد، اهداف و مقاصد پول دادن به افراد و گروه ها برایش کاملا روشن است، آگاه است که گسترش دموکراسی های حقوق بشری در منطقه خاورمیانه به زیان موجودیت آن رژیم است و از «تجربه مزدور سازی» برخوردار است.
اپوزیسیون ایرانی باید این هشدار را جدی بگیرد که با دلارهای سعودی و قطر نمی توان به دموکراسی رسید.
وی همچنین گزارش هایی را از اقدامات جنایتکارانه اپوزیسیون سوری مورد حمایت آل سعود در زمینه آدم ربایی و اعدام و سربریدن انبوه افراد بیگناه منتشر کرد.
/27217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 206595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید رضا IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
    17 11
    باز این اکبر گنچی یه شرفی نسبت به نوری زاده و مهاجرانی داره اونقدر هم که فکر می کردم آدم بدی نیست
  • بدون نام IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
    13 3
    اگرچه از نظر عقیدتی با این آدم نمیتونم کنار بیام، ولی واقعا باعث تاسفه که برای دمکراسی به عربستانی تکیه می کنیم که برای رانندگی یک زن ، حکم شلاق براش بریده شد تا آقای پرنس دوان دوان با پله برقی بیاد و عفو بده.
  • ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ US ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
    15 2
    "اپوزیسیون ایرانی باید این هشدار را جدی بگیرد که با دلارهای سعودی و قطر نمی توان به دموکراسی رسید" با عرض پوزش چنین عبارتی در یادداشت گنجی در سایت فیلتر شده روزآنلاین نبود، گرچه چنین مضمونی وجود دارد لطفا مقالات گنجی کافر مزدور و ... را تصحیح و تکمیل نفرمایید جناب کیهان