بر اساس مصوبه مجلس بازنشستگان وزارت نفت تابع صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت شدند.

 به گزارش خبرآنلاین، امروز برخی مواد باقی مانده از قانون وزارت نفت بار دیگر در دستور کار مجلس قرار گرفت تا پرونده این طرح بالاخره در مجلس هشتم بسته شود.
نمایندگان تصویب کردند که کارکنان وزارت نفت و شرکت‌های تابع از نظر بازنشستگی و امور رفاهی تابع صندوق‌های بازنشستگی پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت هستند که اساسنامه‌ آنها برابر مقررات به تصویب مراجع ذی صلاح می‌رسد. وجوه بازنشستگی و پس انداز کارکنان عضو صندوق های مذکور جزو دارایی‌های وزارت نفت و شرکت‌های تابع نیست.
همچنین کلیه درآمد‌های صندوق‌های مذکور از محل به کار گیری منابع آنها به استثناء کسور بازنشستگی سهم کارکنان و کارفرما سود سپرده نزد بانک‌ها و وام کارکنان عضو مشمول مالیات قانونی است.
گفتنی است پیش از این نمایندگان تصویب کرده بودند که حقوق کارکنان وزارت نفت به جز آنها که در مناطق عملیاتی و تخصصی فعالیت دارند باید تابع قانون مدیریت خدمات کشوری باشد.
/3129
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 206824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
    10 29
    کاش کارکنان دامپزشکی که در شرایط سخت و بیماری ها کار می کنند هم مثل شرکت نفت حقوق می گرفتند . حتی مجلس پارسال قانون نیم بندی که مربوط به دامپزشکی بود را تصویب نکرد ولی برای شرکت نفت های در رفاه قانون های جدید و خوب تصویب می کند
    • بدون نام IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
      42 5
      هم وطن گرامي آيا مي دانيد در مجموعه شركت نفت سالانه چند نفر در اثر اتفاقات ناشي از كار جان مي سپرند معلول و مصدوم مي شوند؟؟؟؟ آيا مي دانيد سوختگي ناشي از آتش شوزي دكل هاي حفاري سالانه جان چند نفر را مي گيرد؟ آيا مي دانيد كار و زندگي در مناطق گرم جنوب كشور و در مقابل آفتاب داغ يعني چه؟ خطرات ناشي از استنشاق انواع گاز هاي خطرناك در مجموعه هاي صنعتي شركت نفت سلامت بيشتر كاركنان اين مجموعه ها را با انواع بيماري هاي ريوي و .... مواجه مي نمايد. در ضمن حقوق يك كارشناس نفت در كشورهاي همسايه حداقل 10 الي 15 هزار دلار است بالاترين حقوق يك كارشناس در صنعت نفت ايران در بدترين شرايط كاري به دلار3000 نمي رسد.
  • بدون نام IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
    2 2
    اين قانون شامل كارگران بازنشسته وزارت نفت هم ميشود؟
  • بدون نام IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
    26 1
    آقاي رئيس جمهور از نمايندگان يك سوال كردند كه چرا نمايند گان مجلس طرح خدمات كشوري در مورد خودشان را كنار گذاشتند مگر آنها چه كار سنگيني مي كنند كدام كار خطر ناكي انجام مي دهند كار آنها چه برتري نسبت به كار كنان ستادي ديگر ارگانها دارد چرا بايد آنها از مزايايي تعطيلي مدارس حقوق معادل يا بالاتر هيات علمي و ... برخوردار شوند
  • سعید تاکی IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    7 2
    با سلام لطفا" بدلیل شرایط آلودگی و سختی کار در پتروشیمی شرط سن در قانون بازنشستگی برای این گروه از کارکنان را حذف کنید و همان شرط سابقه کافیست . لطفا" به فکر سلامتی کارکنان نفت باشید