هرزمان که محتوای ویدیویی ضبط میکنید؛ چه برای صفحه اینستاگرام، کانال یوتیوب یا هر پلتفرم دیگری، باید پسزمینه مناسبی فراهم کنید. بنابراین برای تولید بهترین ویدیوها، هر سازنده محتوا به بکدراپ مناسب نیاز دارد.
ممکن است در نگاه اول یک پسزمینه مناسب جزء مهمی از محتوای شما به نظر نرسد، اما درحقیقت تأثیر زیادی بر حرفهای بودن محتوا و جذابیت آن از دید مخاطبان خواهد داشت. بهعنوان یک تولیدکنندهی محتوا، ممکن است این پرسش برای شما مطرح شده باشد که بکدراپ برای تولید محتوا چی بخریم؟ برای یافتن پاسخ این پرسش در ادامهی این مقاله با ما همراه باشید.
آیا بکدراپ برای تولید محتوا ضروری است؟
در عصر دیجیتال امروزی، ایجاد محتوای بصری خیرکننده دیگر فقط یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است. بهعنوان یک تولیدکننده محتوا، ظاهر و احساس محتوای شما میتواند تأثیری شگرف روی مخاطبانتان برجای بگذارد.
اما، اگر خانه یا فضای کاری شما با فضایی که میخواهید ایجاد کنید مطابقت نداشته باشد، چه؟ اینجاست که یک بک دراپ مناسب به شما در تولید محتوا کمک میکند.
شاید این پرسش به ذهن شما خطور کرده باشد که آیا بکدراپ برای تولید محتوا ضروری است؟
درپاسخ به این پرسش باید بگوییم که اگر قصد تولید محتوای حرفه ای، جذاب و خلاقانه را دارید، بله، یک ضرورت است. بکدراپ تولید محتوا به شما کمک میکند تا یک پسزمینه مناسب را برای محتوای خود آماده کنید. یک پسزمینه مناسب نقش بسیار مهمی را در جذابیت و تاثیرگذاری انواع محتوا ایفا میکند. اگر در زمینهی تولید محتوا کمتجربه باشید، ممکن است بخواهید بدانید بکدراپ چیست؟
بهنقلاز وبسایت بابافت، بک دراپ به پارچههای دکوراتیوی گفته میشود که بهعنوان پسزمینه با انواع طرحها و رنگهای مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. اصلیترین مشتریان بک دراپها استودیوهای عکاسی، یوتیوبرها و استریمرها هستند و تقریبا جز تجهیزات حرفهای عکاسی به شمار میروند. امروزه با توجه به داغ بودن بازار این محصولات، بک دراپها با تنوع بالایی طراحی و تولید میشوند که این مسئله برای عکاسان حرفهای بسیار قابل توجه است.
انتخاب بکدراپ بر اساس سبک محتوا
همانطورکه گفتیم، بک دراپها تنوع زیادی دارند؛ بنابراین، ممکن است برای انتخاب و خرید بکدراپ برای تولید محتوا دچار سردرگمی شوید. بهترین ایده برای حل این مشکل، انتخاب بکدراپ بر اساس سبک محتواست. اصول زیر را برای انتخاب بک دراپ براساس نوع محتوا بهکار بگیرید:
- محتوای آموزشی: در تولید محتوای آموزشی، هدف اصلی جلوگیری از حواسپرتی مخاطب و تمرکز او روی محتواست؛ بههمیندلیل، بهترین بک دراپ برای تولید محتوای آموزشی بکدراپ خنثی و ساده است.
- محتوای سرگرم کننده: برخلاف محتوای آموزشی، بک دراپ در محتوای سرگرم کننده باید جذاب باشد و سرزندگی را به مخاطب القا کند. بهترین بک دراپها برای تولید محتوای سرگرمکننده، بک دراپهای رنگی و شاد هستند. علاوهبراین، میتوان از بک دراپهای طرحدار نیز برای تولید این نوع محتوا استفاده کرد.
- محتوای فروش محصولات: انتخاب بک دراپ برای فروش محصول به نوع محصول و برند وابسته است. درحقیقت باید بک دراپهایی را برای محتوای فروش محصول انتخاب کرد که تمرکز مخاطب روی محصول را افزایش دهند و به برندسازی کمک کنند. در تولید محتوای فروش محصولات باید به برندینگ نیز توجه کرد؛ برایمثال، درصورتیکه برند مینیمال است، بک دراپ نیز باید تمیز و ساده باشد. برای محصولات لوکس مانند عطر و جواهر، میتوان از بک دراپهای ساده و تکرنگ استفاده کرد؛ درحالیکه برای صنایع دستی بک دراپهای طبیعی و چوبی گزینههای مناسبتری هستند. نکته دیگری که باید در انتخاب بک دراپ برای تولید محتوای فروش محصول به آن توجه کرد، تناسب رنگی بک دراپ با رنگ محصول است. توصیه میشود بک دراپ را در رنگ مکمل یا متضاد محصول انتخاب کنید تا کنتراست نور جذابی ایجاد شود.
انواع بکدراپ متناسب با سبک تولید محتوا
زمانیکه برای خرید بکدراپ برای تولید محتوا اقدام میکنید، با گزینههای متنوعی مواجه خواهید شد. شناخت انواع بکدراپ متناسب با سبک تولید محتوا میتواند به شما در انتخاب و خرید بهترین گزینه کمک کند:
- بک دراپ پارچه ای: بهنقلاز وبسایت بابافت، بک دراپ های پارچه ای، زمینههایی ساخته شده از پارچهٔ بوم هستند که در ابعاد ۲۰۰ در ۱۶۰ نیاز عکاسان را برای استفاده از بکگراندهای بزرگ را رفع میکنند. این بک دراپها یک پیشنهاد عالیاند برای کسانی که سوژههایشان ابعاد بزرگی دارد و نیاز دارند که از بکگراندهایی با ابعاد بزرگ استفاده کنند. این بک دراپ یک گزینهٔ مناسب برای عکاسان مدلینگ، تبلیغاتی، محصول و... است. بهطورخلاصه، از بک دراپ پارچهای میتوان برای تولید انواع محتوا، از تولید محتوای اینستاگرامی معمولی گرفته تا محتوای حرفهای برندساز و فروش محصول استفاده کرد.
- بک دراپ ساده:اگر قصد دارید مخاطب خود را روی یک سوژه خاص متمرکز نگهدارید، بهترین انتخاب برای شما بک دراپ ساده است. برایمثال، درصورتیکه محتوای آموزشی تولید میکنید یا محتوای شما متمرکز بر تبلیغ و فروش یک محصول خاص است، بک دراپ ساده میتواند یک گزینه عالی برای شما محسوب شود. برای محتوای پرسونال برندینگ (محتوایی بیوگرافی و متمرکز بر مهارتهای شخصی) نیز بک دراپ ساده میتواند با متمرکز نگهداشتن مخاطب بر سوژه، تاثیرگذاری محتوا را بیشتر کند.
- بک دراپ چوبی: زمانیکه قصد دارید در محتوای خود حس اصالت، گرمی، صمیمیت و فضای طبیعی را القا کنید، بهترین انتخاب استفادهاز بک دراپ چوبی است. برای تولید محتوای فروش محصولات دستساز و محتوای برندهای ارگانیک این بک دراپ مناسبترین گزینه است. همچنین برای ثبت عکسها و ویدیوهای لایف استایل و خانوادگی نیز میتوان از این بک دراپها استفاده کرد.
بهطورکلی، برای تولید محتوا بک دراپی را انتخاب کنید که با فضای پروژه شما هماهنگ باشد. بک دراپ مناسب میتواند کیفیت محتوای شما را ارتقا دهد و داستانی منسجم در هر فریم ایجاد کند. تمرکز بر نورپردازی موضوع مهم دیگری است که باید یه آن توجه کنید. نورپردازی خوب جزئیات بک دراپ را به نمایش میگذارد و درعینحال سوژه شما را به بهترین شکل ممکن برجسته میکند.
سخن پایانی
اگر بهعنوان یک تولیدکنندهی محتوا فعالیت میکنید، خرید بکدراپ برای تولید محتوا میتواند کیفیت تولیدات شما را تاحدزیادی بهبود ببخشد. بک دراپهای مناسب میتوانند حالوهوای مناسبی به پروژههای عکاسی و فیلمبرداری ببخشند و تاثیرگذاری بر مخاطب را چندین برابر کنند. انواع بک دراپهای باکیفیت را میتوانید از فروشگاه اینترنتی بابافت تهیه کنید. برند بابافت تولیدکنندهی انواع تجهیزات عکاسی، ازجمله انواع بک دراپهای ساده و طرحدار، تولیدشده از متریال متنوع و باکیفیت است. بک دراپهای بابافت در سایزبندیهای مختلف و برای برآوردن نیازهای گوناگون عرضه میشوند. این بک دراپها تولید محتوا را برای شما ساده میکنند و به شما امکان میدهند روی ثبت تصاویری خیرهکننده تمرکز کنید.
نظر شما