بحث بر سر موضوع قیمت بنزین در بین خوانندگان خبر آنلاین ادامه دارد.

علی پاکزاد: در پی انتشار مطلبی تحت عنوان «قیمت بنزین با چه دلاری محاسبه می شود» و بازتاب همین خبر(اینجا)، بحث داغ قیمت بنزین در بین خوانندگان خبرانلاین همچنان ادامه دارد.
بخش عمده ای از دیدگاههای مطرح شده از سوی خوانندگاندر مورد عدم توجیه داشتن افزایش های قیمت با توجه به پایین بودم سطوح درامدی در کشور بوده است و البته تعدادی از خوانندگان نیز در مورد عمل به وعده های داده شده قبل از اجرای قانون هدفمند سازی اظهار نظر کرده اند، که چرا نتایجی که وعده شده بود محقق نشده است.
نظرات خوانندگان خبرآنلاین
یوسف : من مدیر مدرسه ای هستم در جنوب کشور . ...... با هدفمند کردن یارانه ها اومدن از سرانه مدرسه ها برای پرداخت یارانه نقدی استفاده میکنند ...... شاید باورتون نشه ..... توی این دو سال تحصیلی یک میلیون تومان هم سرانه به مدرسه 120 نفری من داده نشده ...... میگفتند یارانه بیاد همه جا آباد میشه . راست گفتن همه جا آباد شد مدرسه ها ویران . به فکر مدرسه ها هم باشید.
من : هزینه ها هم دلاری است اما حقوق ریالی است.
رضا : بنزین باید طبق نرخ جهانی باشد، البته در کنار آن ماشین های وارداتی هم قیمت جهانی داشته باشد اینطوری کسی ضرر نمی کند.
بدون نام : اگر تعرفه واردات خودرو برداشته شود، حاضرم بنزین با قیمت جهانی بخرم!
بدون نام : می دونید چیه دوستان ما هم ماشین و با کیفیت پایین را گران می خریم، هم بیمه گران می کنیم، هم بنزین به دلار می زنیم. هم جریمه سنگین پرداخت می کنیم.
بدون نام : من همین یک ماه پیش از مکه آمده ام راننده ها  میگفتند در عربستان چند سال است بنزین 3 لیتر یک ریال هستش اما تو ایران چی ؟
بدون نام : اشتباه شنیدی... دو لیتر یک ریال یا به عبارت دقیق تر بنزین عادی 0.45 و سوپر 0.6 ریال است.
گل آقا : قرار بود هم زمان با هدفمندی یارانه ها مدرسه ساخته بشه، قرار بود با هدفمندی یارانه ها بیمارستان ساخته بشه، قرار بود با هدفمندی یارانه ها ... ولی قرار نبود گوشت، مرغ، ماهی، موز،برنج و... فقط سر سفره دولت مردان و ... باشه. شاید هم بنده برداشت اشتباهی از هدفمندی دارم و هدف اصلی رضایت یک درصدی باشه!!!
میثم : الان نرخ ها جهانیه (دلار) اما درآمدهاو حقوق ها ریالی......کجای دنیا 1 مهندس 300 دلار حقوق می گیرد؟؟؟؟؟؟؟
بدون نام : 300 دلار؟ خوب می گیری مهندس ! به ما که 200 دلار میدهند.
علیرضا : البته نظر ایشان با دلار 1100 تومانی است !
محمد : با سلام؛ با آزاد شدن تمامی نرخ ها موافقم به شرطی که دولت محترم دستمزدها را جهانی کند. یک مهندس ایرانی در امارات می تواند 12000 دلار حقوق بگیرد و البته همه مخارج با او با نرخ جهانی حساب خواهد شد در حالی که در ایران علاوه بر پایین بودن دستمزدها برای همه اقشار نرخ ها و مخارج در حال جهانی شدن هستند که این اشتباه بزرگی است و نمایندگان ملت باید کارشناسی بیشتری کنند ( جهت انعکاس به خانه ملت ).
بدون نام : اگر بخواهند بنزین را لیتری 1500 بکنند، که می کنند، به نظر ما هیچ توجهی نمیکنند پس الکی خودتون و خسته نکنید.
بانام : 15 دقیقه کار مفید در روز و در خوشبینانه ترین آمار یک ساعت مطالعه در سال این کجا و 7:45 کار مفید در روز و 4 ساعت مطالعه در روز ژاپنیها (و البته تمام کشورهای پیشرفته) کجا؟؟!!! حالا با این اوضاع فکر میکنید درآمد ما باید دلاری باشه و کشور پیشرفته ای داشته باشیم؟؟!! نگیم همش هم تقصیر دولته و خودمون بی تاثیریم.
بدون نام : تو عربستان هم میزان کار مفیدشون روزی 7:45 هست که 3 لیتر بنزین رو 1 ریال میزنن ؟
بدون نام : اقتصاد سالمتر و شکوفا تر از اقتصاد عربستان نبود مثال بزنی؟ بهتر از این هم میشه سرمایه ی یک کشور رو هم آتیش زد!
مجید : اقتصاد عربستان بنظرت ضعیفه؟ بنظرت تو صندوق ذخیره ارزشون چقدر موجودی دارن؟ فقط بدون چند ده برابر ایرانه.
علی : پیشنهاد میکنم حقوق ها به دلار پرداخت بشه تا خیال همه راحت بشه و بعضی ها هم از این فضای کاذب درآمد کاذب کسب نکنند و دولت هم مواظب آمارش باشه و با ریال و دلار بازی نکنه.
حسن : هر وقت ماشینها استاندارد و کم مصرف شد جاده ها اسفالت مناسب داشتند ما حاضریم برای بنزین همان قیمتی که شبها اخبار در مصاحبه با اروپایی ها نشان می دهد بپردازیم.الان ما برای بنزبن برای مسافت معین بیشتر از اروپا هزینه می کنیم، تازه نفت و بنزین هم خودمون داریم.
جلال : ما در ایران جلو جلو پول 5000 لیتر بنزین را در هنگام خرید اتومبیل می پردازیم. زیرا قیمت این ماشین ها در خارج از ایران حداقل 40 درصد ارزانتر است . مردم که نباید چوب سوء مدیریت و افزایش هزینه تولید را بپردازند. با این وصف به نظر شما با پرداخت 700 تومان برای هر لیتر بنزین هزینه تمام شده آن برای مصرف کننده ایرانی چقدر می شود؟
بدون نام : اگر تعرفه خودرو خیلی کم شود و ماشین هایی با مصرف 3 و 4 لیتر در هر 100 کیلومتر وارد شود، بنزین هم لیتری 1000 تومان هم می زنیم، نه سوار لگن بشویم و بنزین 1000 تومانی هم بزنیم.
بدون نام : همه چی با دلار , طلا و مصالح و لوازم برقی و بنزین و .... حقوق به ریال؛ در کره قیمت بنزین 1300 تومن است، ولی درآمد متوسط هم 10 میلیون تومن.
بدون نام : چند روز پیش در صدا و سیما یک گزارش در بخش خبری ساعت 21 شبکه یک پخش شد در مورد گرانی سوخت در ترکیه، با یه بنده خدایی صحبت کردن که کارش حمل و نقل بود. می گفت من 1400 لیر حقوقم هست و 400 لیر پول بنزین می دهم. اما در ایران با توجه به حقوق 390000 تومان وزارت کار و غیر رسمی 750000 تومان واقعا یک کسی که کارش حمل نقل هست چقدر پول بنزین میدهد؟؟؟؟ اگر 390 بگیره با احتساب 26 روز کار احتمالا کل پولش رو باید بده ..چون اگر روزی 20 لیتر مصرف کنی یعنی 520 لیتر در ماه مصرف بنزین از این بین تنها 60 لیترش درماه بنزین 400 تومانی باشد، می شود 24000 تومان (بنزین 400 تومانی) و باقی مانده می شود 460 لیتربنزین 700 تومانی که میشود معادل 322000 تومان و جمع این دو عدد می شود 346000 تومان.....حالا ترکیه گرونی هست یا اینجا ؟؟؟؟؟ تازه کرایه خونه در ترکیه خیلی کمتر از ایران است.
فضول محله : یه خبر تو تابناک بود با موضوع پرداختن صدا و سیما به گرانی سوخت در فرانسه و بیکاری تو پرتقال و... اما هیچ خبری از گرانی در داخل کشور پخش نمی شود!
بدون نام : نفت و گاز و برق که از خودمونه، چرا باید با دلار ازاد به خودمون بفروشند. حمل و نقل عمومی هم که بر خلاف وعده های اولیه روز به روز بدتر میشه؟!!!
بدون نام : مطمئنم حتی یک نفر هم به خاطر گرانی بنزین، تصمیم به عدم استفاده از خودرو نگرفته است. آنچه باعث کاهش مصرف بنزین شده، احتمالا جلوگیری از قاچاق بنزین بوده. با این حال مشاهده شد که یک کارشناس مسئول، در حضور مقام معظم رهبری ادعا کرد که اگر طرح هدفمندی اجرا نمیشد، مصرف بنزین در سال 90 به بیش از صد وبیست میلیون لیتر می رسید، و افزود که این در حالی است که مصرف بنزین، به خاطر اجرای این طرح، در حد شصت میلیون لیتر باقی ماند.
سلام : چرا فقط یارانه ها را می گوئید؟ کلا هزینه ها به دلار است و درآمدها به ریال که به همت بعضی آقایان ارزشش روز به روز پائین تر می آید آنوقت دم از عرق ملی میزنند!!! و خدمت به کشور!!!!
بدون نام : اصلاً مبنای طرح هدفمندی (بخوان ریاضت اقتصادی) همین بوده که به ما ریالی حقوق بدهند و ما دلاری خرج کنیم. وگرنه اگر خقوق‌ها مطابق با همان کشورهای مورد مقایسه پرداخت می‌شد اصلاً نیازی به چنین طرح عریض و ظویلی نبود.
بدون نام : شما چه اقتصادی دوست داری برات مثال بزنم اقتصاد ایران خوبه ؟ منظور این بود که ما هم مثل اونا رو نفت خوابیدیم ولی قیمت انرژی با هم قابل مقایسه نیست.
/22231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 207147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرزاد IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    28 0
    کجای دنیا یه مهندس 400 هزار تومان حقوق میگیره ( معادل 210 دلار) که هم اجاره مسکن بده هم پول انرژی به قیمت جهانی بده هم پول بهداشت و........ هم از گرسنگی نمیره تاکی مردم باید تحمل کنند.
  • نوشين IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    0 1
    دادن يارانه با تمام مشكلا تى ك به همراه داشت ، موجب دلگرمى قشر كم درامد و فقير جامعه شد مثل روستايي هاى پر جمعيت ويا حتى بسيارى از شهرنشينان بى ماشين، كم خرج! اما كاش دولت خودش در صدى از يارانه هاى كالا رو متقبل ميشد در عوض به اين قشر يارانه نقدى هم مى داد! البته اگر هدف از بين بردن فقر در جامعه بود!
    • فارسانی IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
      0 0
      یارانه نقدی به منزله توزیع فقر است افرادی که به این پول نیاز دارند باید حمایت شوند.