سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌گوید: کشور‌های غربی به دنبال تنش در روابط ایران و ترکیه هستند و ما نباید در پازل آنها بازی کنیم.

کاظم جلالی در حاشیه جلسه علنی مجلس در پاسخ به خبر‌آنلاین، در خصوص دلیل انتخاب مجدد ترکیه به عنوان محل مذاکرات هسته‌ای، گفت: بنده به دلیل اینکه در ماموریت بودم از جزئیات این موضوع آگاهی ندارم. ولی بحث مکان مذاکرات هسته‌ای باید مورد توافق دو طرف باشد و طبیعی است که بعضی‌ از رایزنی‌ها ترکیه و بغداد به عنوان محل مذاکرات شناخته بشود.
وی با اشاره به روابط خوب ایران و ترکیه، افزود: غربی‌ها به دنبال این هستند که روابط خوب ما با ترکیه دچار تنش شود و نوعی حسادت در این میان وجود دارد. بنابراین ما نباید در پازل غربی‌ها بازی کنیم.
جلالی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه آیا ایران حاضر به تعلیق غنی‌سازی است؟، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از مذاکرات هدفمند استقبال می‌کند. در گذشته هم مذاکرات توسط غربی‌ها تعطیل شد و در شرایط فعلی هم ما هیچ پیش‌شرطی را نمی‌پذیریم. مذاکرات در چارچوب مسائل مشترک خواهد بود.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در خصوص داشته‌های خود معامله نمی‌کند، گفت: دستاورد‌های هسته‌ای نتایج پایداری ملی مردم ایران است و ما تنها در شرایطی مذاکره می‌کنیم که حقوق هسته‌ای ما به رسمیت شناخته شود.
نماینده شاهرود دلیل ناموفق بودن مذاکرات ایران و 5+1 را رویکرد غیر‌حقوقی غربی‌‌ها دانست و گفت: آنها به دنبال یقه‌گیری از جمهوری اسلامی هستند و این امر در سطح جهانی روشن و واضح است و توصیه ما به غربی‌ها این است که از مذاکرات گذشته الهام بگیرند.
جلالی تاکید کرد: جمهوری اسلامی هیچ نوع تعلیقی را در دستور کار ندارد و غنی‌سازی را حق مسلم خود می‌داند.
وی درباره سفر کوفی‌عنان به تهران هم با بیان اینکه از جزئیات آن آگاه نیست، گفت: در موضوع سوریه ما معتقد هستیم این مساله راهکار امنیتی ندارد و دخالت خارجی نیز در آن محکوم است. ملت سوریه خود باید در خصوص نظام سیاسی‌شان تصمیم‌گیری کنند.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 207308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • گذر اکبر IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    11 1
    آقا فرمودید "یقه گیری؟" ، قربان آن کمیسیونی که شما سخنگوی آن هستید
  • بدون نام IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    1 0
    حرف و عمل یکی نیست.