۰ نفر
۲۳ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۳

فارس نوشت:

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد این تقصیر روسیه است که با خودداری از پیوستن به کشورهای غربی برای اتخاذ تصمیمات سازنده شرایط را فراهم کرده که "بشار اسد" همچنان در سوریه در راس قدرت باقی بماند.
 به گزارش  خبرگزاری «ایتار تاس»، "هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی در آکادمی علوم دریایی شهر «آناپولیس» (ایالت میریلند) اعلام کرد که روس‌ها با خودداری از پیوستن به ما برای اتخاذ تصمیات سازنده این امکان را به "بشار اسد" دادند تا همچنان قدرت را در سوریه در اختیار داشته باشد، به خوبی تجهیز نظامی شود و دارای توان نادیده گرفتن درخواست‌های ملت خویش و جامعه بین الملل باشد.

وزیر امور خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه خطر جنگ داخلی واقعا سوریه را تهدید می‌کند، گفت: من بزودی در دیدار با "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه تلاش خواهم کرد تا این کشور را به سمت اتخاذ تصمینات مشترک در خصوص سوریه و بخصوص در زمینه فراهم کردن زمینه لازم برای تامین رسیدن کمک‌های انسان‌دوستانه  به مردم سوریه متقاعد سازم.

لازم به ذکر است که وزیر امور خارجه روسیه امروز، چهارشنبه به واشنگتن سفر می‌کند تا در نشست وزیران کشورهای «گروه هشت» شرکت کند. ملاقات لاوروف و کلینتون برای روز پنج شنبه برنامه ریزی شده است.

لاوروف روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی بعد زا ملاقات با "ولید معلم" وزیر خارجه سوریه در مسکو اعلام کرد که روسیه موافقت کرده است تا ناظرین خود را در ترکیب ناظرین بین المللی تحت نظارت سازمان ملل به منظور کمک به اجرای طرح "کوفی عنان" نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در زمینه حل و فصل بحران در سوریه به این کشور اعزام کند.

وزیر خارجه روسیه همچنین از دولت آمریکا خواست تا از «اهرم‌های فشارخود» بر مخالفین در  سوریه در چارچوب حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران در این کشور استفاده کند.

علاوه بر این لاوروف اعلام کرد: پیش‌نویس قطعنامه مربوط به سوریه که در شورای امنیت سازمان ملل در حال بررسی است، هیچ تهدید، هیچ تعیین ضرب العجل وجود ندارد و اقدامات این شورا در صورت هر نوع روند اوضاعی در سوریه مورد بررسی قرار ندارد.

26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 207449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    13 9
    اگر روسیه نبود آمریکا دنیا رو گلستان می کرد.
  • بدون نام IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    2 5
    خبرآنلاین چی کار کردی چند روزه میام سایت شما سیستم هنگ می کنه
  • بدون نام IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    9 2
    روسیه با تجهیزات بنجولش در صدد ایجاد تنش در منطقه است. پیشرفته ترین تجهیزات و موشکهایش توان عبور از سد رادار ایکس باند را ندارد. با طناب پوسیده روسیه وارد چاه نشوید.