عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: نقش دادن بیش از اندازه به ترکیه در مذاکرات هسته‌ای صحیح نیست.

محمود احمدی بیغشنماینده شازند در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در گفت‌وگو با خبر‌آنلاین در خصوص انتخاب ترکیه به عنوان محل مذاکرات هسته‌ای آتی ایران با 1+5 گفت: دلیل این امر تعدیل نظرات ترکیه است و عذر‌خواهی در عرف دیپلماتیک یعنی پذیرفتن اشتباه.
وی با بیان اینکه خود ما هم تصور می‌کردیم که مذاکرات در استانبول منتفی است، افزود: موضوع هسته‌ای ایران و حل شدن آن، برای کشور واسطه امتیاز بزرگی محسوب می‌شود و حل شدن آن در هر کشوری ماندگار خواهد شد. بنابراین اگر قرار است ما امتیازی در این زمینه بدهیم اولویت با عراق است.
عضو کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به این پرسش که برخی فعالان سیاسی معتقدند که انتخاب ترکیه به عنوان محل مذاکرات هسته‌ای اشتباه بوده است، تصریح کرد: بر‌پایه برخی اخبار موثق سرویس اطلاعاتی انگلیس به دنبال این بود که مذاکرات هسته‌ای ایران تنها در بغداد برگزار شود و از این طریق رابطه کنونی ایران و ترکیه کاهش یابد در حالی که نابودی این ارتباطات به مصلحت هیچ‌کدام از دو کشور نیست.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 207455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    3 17
    همه می دونن که نفوذ امریکا و انگلیس در عراق بیشتر از ترکیه است.
  • بدون نام IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    20 0
    پس چرا ایران هم از اول می خواست در بغداد باشه!
    • بدون نام IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
      12 0
      پرسشی بسیار بجا و موشکافانه است. چرا هیچ کس درباره این نکته به درستی بحث نمیکنه؟ باید در این مورد اگر انصافی وجود داشته باشد، دستگاه سیاست خارجی ما پاسخگو باشه.
  • بدون نام IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    15 4
    چرا بايد به كشوري كه 8 سال با ماجنگيدوسرمايه هاي انساني واقتصادي ما را نابود كردوالان هم از پرداخت خسارت 1000 ميلياردي سرباز ميزند،امتياز بدهيم؟
    • بدون نام IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
      6 2
      توجه کنید که نزدیک تر از دو ملت ایران و عراق (به دلیل پیوندهای دینی) در هیچ جای جهان وجود ندارد اگر بنا بود اینطور استدلال کنیم باید می گفتیم مذاکرات در تهران انجام شود. بعد هم استدلال می کردیم با توجه به شواهد تاریخی بیشترین خیانت را خود ایرانیان به ایران کردند و .. باید قدری واقع گرا بود.
  • محسن IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    11 3
    محل مذاکرات به ترکیه برگشت، چون اردوغان به ایران التیماتوم داد... او ایران رو به عدم صداقت متهم کرد... مسئولین ایران هم از ترس از دست دادن روابط با قبول شکست به استانبول بازگشتند...
    • بدون نام IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
      1 1
      شاید منظورت عذرخواهی داوود اغلو هست آخه چرا اینقدر عادت کردیم همیشه بد ببینیم و خودمون رو ذلیل نه عزیزم نگاه نکن که غرب هندونه میزن زیر بغل ترکیه و دائم دم از رشد اقتصادی ترکیه زده میشه کمی صبر کن تا فلاکت ترکیه رو از همین غرب و اعراب ببینی.
  • بدون نام IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    3 6
    به نظر من این یک تصمیم هوشمندانه بود. راحت ترین کار این بود که طبق توافق ایران می رفت استانبول. اما با این کار هم ترکیه متوجه شد که باید از این به بعد بیشتر متوجه حرکاتش باشه هم روابط با ترکیه حفظ شد و هم به عراق (به عنوان یه هم پیمان ایران که ریاست اتحادیه عرب رو هم داره) امتیازی داده شد. ضمن اینکه پرفسور داوداقلو هم مجبور شد از ایران معذرت خواهی کنه.