فیلم برنده اسکار اصغر فرهادی یکی از نامزدهای جایزه دیوید دی دوناتلو بهترین فیلم خارجی است.

به گزارش خبرآنلاین، اسامی نامزدهای پنجاه و ششمین دوره جوایز دیوید دی دوناتلو که از آن به عنوان معادل ایتالیایی اسکار یاد می‌شود، روز پنجشنبه اعلام شد.
 

«جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی، «راندن» نیکلاس ویندینگ رفن، «هوگو» مارتین اسکورسیزی، «عید مارس» جرج کلونی و «درخت زندگی» ترنس مالیک نامزدهای جایزه بهترین فیلم خارجی‌ هستند.
 

«داستان یک قتل عام» به کارگردانی مارکو تولیو جوردانا با نامزدی در 16 بخش از جمله بهترین فیلم، کارگردان، فیلمنامه، تهیه‌کننده و بازیگر مرد (والریو ماستاندرا) پیشتاز نامزدهای این دوره جوایز دیوید دی دوناتلو است.
 

این فیلم درباره بمب‌گذاری سال 1969 در میدان فونتانا در میلان است که باعث کشته شدن 17 نفر شد. این حادثه تروریستی 88 زخمی بر جای گذاشت. «داستان یک قتل عام» از 30 مارس در ایتالیا روی پرده رفت و هنوز در خارج از این کشور اکران نشده است.
 

برای سومین بار است فیلمی از جوردانا در چند بخش نامزد جوایز دیوید دی دوناتلو می‌شود. فیلم «یکصد قدم» او سال 2000 نامزد سه جایزه شد و جایزه بهترین فیلمنامه را برد و فیلم «بهترین جوانان» او سه سال بعد جوایز بهترین فیلم و کارگردان را دریافت کرد.
 

فیلم‌های «ما یک پاپ داریم» ساخته نانی مورتی و «این جا باید باشد» به کارگردانی پائولو سورنتینو به ترتیب با 15 و 14 نامزدی، پس از «داستان یک قتل عام» بیشترین بخت را برای دریافت مهم‌ترین جوایز سالانه سینمای ایتالیا دارند. هر دو فیلم پارسال رقبای نخل طلای جشنواره کن بودند.
 

داستان «ما یک پاپ داریم» درباره پاپ جدید واتیکان - با بازی میشل پیکولی که خود در بخش بهترین بازیگر مرد نامزد شده - است که از مسئولیت خود می‌ترسد و روان‌پزشکی به کمک او می‌آید. (اینجا)
 

«این جا باید باشد» درباره یک ستاره سابق راک در دهه هشتاد (با بازی شان پن) است که تصمیم می‌گیرد یک بازجوی نازی را که سال‌ها قبل پدرش را تحقیر کرد، پیدا کند. (اینجا)
 

«سزار باید بمیرد» تازه‌ترین ساخته پائولو و ویتوریو تاویانی دیگر نامزد جایزه بهترین فیلم است. این فیلم درباره زندانیانی یک زندان در ایتالیاست که تراژدی «جولیوس سزار» اثر ویلیام شکسپیر را به صحنه می‌برند. «سزار باید بمیرد» فوریه پیش جایزه خرس طلای شصت و دومین دوره جشنواره فیلم برلین را دریافت کرد. (اینجا)
 

برادران تاویانی تاکنون چهار بار برنده جایزه دیوید دی دوناتلو شده‌اند که تاریخ آن به سال 1977 و فیلم «پدرسالار» باز می‌گردد. جالب اینکه مورتی در آن فیلم نقشی کوتاه داشت.
 

«ترافرما» به کارگردانی امانوئل کریالزه پنجمین نامزد جایزه دیوید دی دوناتلو بهترین فیلم است. داستان این فیلم در جزیره‌ای کوچک در ساحل سیسیل روی می‌دهد و درباره ماهی‌گیرانی است که به پیروی از «قانون دریا» تصمیم می‌گیرند گروهی مهاجر آفریقایی را نجات بدهند و در نهایت با ماموران گارد ساحلی درمی‌افتند.
 

«ترافرما» پارسال در جشنواره ونیز جایزه ویژه هیئت داوران را گرفت و به عنوان نماینده ایتالیا در بخش فیلم خارجی‌زبان به آکادمی اسکار معرفی شد. (اینجا)
 

جوردانا، مورتی، سورنتینو، برادران تاویانی و کریالزه به همراه فرزان اوزپتک (برای فیلم «حضور باشکوه») نامزدهای جایزه بهترین کارگردان هستند.
 

«کشتار» ساخته رومن پولانسکی، «ملانکولیا» لارس فون تریر، «لو آور» آکی کوریسماکی، «تسخیرناپذیر» اریک تولدانو و اولیویه ناکاشه و «هنرمند» میشل هازاناویسیوس نامزدهای جایزه بهترین فیلم اتحادیه اروپا را تشکیل می‌دهند.

مراسم پنجاه و ششمین دوره جوایز دیوید دی دوناتلو چهارم مه در رم برگزار می‌شود.
 

هالیوود ریپورتر / 12 آوریل / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 207623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطقی IR ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    51 4
    افتخارات بی پایان فرهادی..افتخار ایران
  • بدون نام IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    35 3
    فرهادی شیر ایرانه
  • بدون نام IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    10 2
    اینم حتما سیاسیه!!:))))من نمیدونم اخه یه جایزه سیاسی .دوتا جایزه سیاسی .الان جدایی نزدیک به 100تا جایزه ی معتبر گرفته و همه هم جایزه ها سیاسیه؟؟؟:))مخالفای فیلم بگردند دنبال یه دلیل دیگه!!
  • هیوگو کبری IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    7 5
    زنده باد هیوگو . زنده باد مارتین اسکورسیسی
  • محمد IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    14 1
    درودبرآقای فرهادی افتخارایران و ایرانیه
  • بدون نام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    11 19
    به اصغر خان فرهادی بسیار تبریک میگویم. ولیکن مقایسه او با کارگردانهایی چون اسکورسیزی از آن حرف ها است. دیگه مبالغه جرا؟ هر چیزی را در حد خودش و بصورت متعادل باید سنجید. یکی از اشکالات ما همین عدم تعادل است. یک نفر را یا به کهکشان میبریم یا به ته چاه میل می اندازیم که هر دو نامناسب است.
    • بدون نام IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
      3 0
      بي نام جان تبريك .كه فرهادي اسكار ايتاليارو هم برد و رقيبش هم همون اسكورسيزي عزيز بود كه بهترين كارگردان فعلي دنياست!
  • محمد IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    19 5
    اتفاقاً مقايسه ي اصغر فرهادي با اسكورسيزي و امثال او كاملا بجاست . چرا كه فرهادي در سينمايي كه دايره ي امكانات و موضوعاتش بسيار تنگ و بسته است توانسته چنين فيلم درخشاني بسازد . اسكورسيزي كارگردان بسيار بزرگي است اما در سينمايي كه همه چيز فراهم و آماده است مشغول فيلمسازي است . اسكورسيزي و امثال او در سينمايي كه مسائل حاشيه ايش بسيار اندك و تكنولوژي و ابزارش بسيار كارآمد است فيلمسازي مي كنند . مطمئن باشيد اگر اسكورسيزي بخواهد در سينماي ايران فيلم بسازد ، فيلمهايش حتي از ضعيفترين فيلمهاي سينماي ايران هم ضعيف تر خواهد بود . شك نكنيد كه نبوغ و مهارت و توانايي آقاي اسكورسيزي بيشتر از سينماگران ايران نيست . اما امكانات و ابزار و شرايطي كه او در اختيار دارد باعث مي شود توانايي هايش ديده شود .