همایش سرگروه‌های اجتماعات یادگیری معلمان استان ایلام برگزار شد

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، شبکه‌سازی و تعامل مستمر میان معلمان را مهم‌ترین ابزار برای ارتقای حرفه‌ای فرهنگیان و شتاب در اجرای سند تحول بنیادین دانست و بر نقش کلیدی اجتماعات یادگیری در تحقق مدارس تراز تحول تأکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین از ایلام، به نقل از ایرنا، همایش سرگروه‌های اجتماعات یادگیری معلمان استان ایلام روز سه‌شنبه با حضور «رضوان حکیم‌زاده»، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد و در این نشست، تأکید بر نقش اجتماعات یادگیری به‌عنوان مسیری نوین برای توانمندسازی و حرفه‌ای‌سازی معلمان، محور اصلی سخنان معاون وزیر بود.

حکیم‌زاده در این نشست با اشاره به اهمیت این اجتماعات، اظهار کرد که اجتماعات یادگیری بستری فراهم می‌کنند که معلمان بتوانند درباره جدیدترین روش‌های آموزشی بحث و تبادل نظر کنند، تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و با چالش‌ها و فرصت‌های مختلف نظام تعلیم و تربیت کشور آشنا شوند.

وی امکان شبکه‌سازی، هم‌افزایی و ارتباط مستمر میان معلمان را از دیگر دستاوردهای اصلی این اجتماعات برشمرد و افزود: این ارتباطات مستمر موجب پویایی حرفه‌ای معلمان و تبادل تجربیات نوآورانه در مدارس خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش به هدف شکل‌گیری اجتماعات یادگیری معلمان اشاره کرد و گفت: اجرای راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، به ویژه اصلاح و بهبود روش‌های تدریس بر پایه خلاقیت و بهره‌گیری از تجربه همکاران، از اولویت‌های این اجتماعات است.

حکیم‌زاده ادامه داد: با پیاده‌سازی اصول این سند، مدارس به محیط‌هایی تبدیل می‌شوند که زمینه‌ساز پرورش دانش‌آموزانی خلاق و مشارکت‌جو هستند.

وی با تاکید بر اینکه ایده اجتماعات یادگیری از تاکیدهای شخص رئیس‌جمهور است، گفت که دکتر پزشکیان از ابتدای آغاز دولت خود، بر ضرورت تحقق تحول بنیادین در آموزش و پرورش و نقش فعال معلمان در کلاس‌های درس تأکید داشته‌اند و بر این باورند که این تحول باید از مدرسه و توسط معلمان آغاز شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش با یادآوری ضرورت تغییر نگرش معلمان نسبت به روش‌های نوین تدریس تصریح کرد: آشنایی با روش‌های تدریس نوین شرط لازم است اما کافی نیست؛ مهم آن است که معلم با اعتماد و باور به اثربخشی این روش‌ها، آن‌ها را در کلاس به کار گیرد.

پیش از برگزاری این همایش، معاون آموزش ابتدایی در بازدید از «دبستان مختار ۲» به عنوان یکی از مدارس الگوی تراز تحول بنیادین در استان ایلام، با فعالیت‌های علمی دانش‌آموزان در قالب جشنواره جابر بن حیان، روند اجرای طرح «نماد» و اجتماع یادگیری معلمان این مدرسه بازدید کرد.

همچنین بازدید از مرکز جامع سنجش شهر ایلام از دیگر برنامه‌های سفر معاون وزیر به این استان بود.

وزیر آموزش و پرورش ساعتی قبل در چارچوب سفر استانی رئیس جمهور به ایلام وارد این استان شد.

بر پایه برنامه‌ اعلام‌شده ستاد هماهنگی سفر، وزیر آموزش و پرورش پس از سفر به شهرستان‌های آبدانان و دره‌شهر، ضمن بررسی مسائل آموزشی و مطالبات مردمی، در نشست نهضت توسعه و عدالت آموزشی و همچنین شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با حضور رئیس‌جمهور شرکت خواهد کرد.

دیدار با فرهنگیان، شورای معاونان و مدیران و رؤسای شهرستان‌ها بخشی دیگر از برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش در سفر به ایلام است. جمعی از معاونان و مدیران ارشد وزارتخانه او را همراهی می‌کنند.

48

کد خبر 2076783

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار