شارپ اعلام کرد که در پاسخ به تقاضای بازار، تولید اولین نمایشگر LCD با عملکرد بالای جهان را که از اکسیدهای نیمه هادی IGZO ساخته شده آغاز خواهد کرد.

ماندانا سجادی: شارپ با به کارگیری این اکسیدهای نیمه هادی می‌تواند LCD تولید کند که به انرژی کمتری نیاز داشته باشد، ترانزیستورهای کوچکتری در آن به کار رود و شفافیت پیکسل هایش را هم بالاتر باشد.
این فن آوری بیشتر به کار تلفن‌های همراهی می‌آید که نیاز به اجزای کم مصرف‌تری دارند. احتمال زیادی وجود داد که کمپانی شارپ با وجود نسل جدید اولترا بوک‌ها که اینتل به تازگی قول یکی از آنها را داده است و به روز رسانی های متعدد موبایل های اپل، راه خود را به عنوان یکی از تامین کننده های اصلی پنل های نمایشگر ادامه دهد.
این کمپانی کارخانه Kameyama Plant No. 2 خود را که قبلا از آن برای تولید صفحه نمایش‌های LCD تلویزیون استفاده می‌شد به مکانی برای تولید نمایشگر ها کوچک و متوسط برای اسمارت فون ها و تبلت‌ها تبدیل کرده است.
سال گذشته شارپ شایعه‌ای را پخش کرد مبنی بر اینکه Kameyama از این پس به جای LCD تلویزیون، صفحه نمایش LCD سیلیکونی با دمای پایین تولید خواهد کرد که در نسل آینده آی‌فون‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
به گزارش 9to5Mac هم پیتر اسمایک مدعی شده که تولید حدود 5 میلیون دستگاه تلویزیون اپل از ماه می یا ژوئن توسط این کمپانی آغاز خواهد شد.
همزمان با پخش آی‌پد در جهان گزارش شد که شارپ دیگر قادر به تامین خواسته اپل برای تولید صفحه نمایش IPS نخواهد بود در حالیکه حقیقت این است که شارپ می‌خواهد برای آی پد های 2012 تکنولوژی IGZO را جایگزین فن آوری IPS کند.
اما حالا که این شرکت در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده می خواهد این مدل صفحه نمایش را تولید کند، باید منتظر شایعات فراوانی حول این محور باشیم که آی پد ، آی فون و حتی شاید آی مک و تلویزیون اپل از این صفحه نمایش استفاده خواهندکرد.
آیا IGZO نسل آینده نمایشگرهای کم مصرف است؟ به نظر شما اپل در تولید محصولات آینده اش از این فن آوری استفاده خواهد کرد؟
40121
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 207924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =