۰ نفر
۲۸ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۵:۰۰
اعتراضات «لوور» را تعطیل کرد

«لوور» موزه‌ مشهور جهانی پاریس که با مشکل ازدحام بیش ‌از حد و فرسودگی ساختمان دست‌وپنجه نرم می‌کند، در پی اعتراض کارکنان در روز گذشته تعطیل شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «لوور» درهای خود را صبح دوشنبه باز نکرد، زیرا کارکنان بخش پذیرش به‌طور خودجوش در اعتراض به فشارهای فزاینده ناشی از کمبود نیرو و ازدحام بازدیدکنندگان دست به اعتراض زدند و این اقدام هزاران بازدیدکننده را مجبور کرد تا بدون هیچ توضیحی در صف‌های طولانی در بیرون یکی از پربازدیدترین موزه‌های جهان منتظر بمانند.

براساس گزارش ایسنا، این اعتصاب خودجوش، در پی هشدار جدی از سوی مدیر موزه درباره زیرساخت‌های در حال فروپاشی و شرایط رو به وخامت درون این نهاد مشهور پاریسی انجام شد.

رهبری این اعتصاب برنامه‌ریزی‌نشده را گروه‌های مختلفی از کارکنان برعهده دارند، از جمله نگهبانان امنیتی، راهنمایان گالری و کارمندان پذیرش. این اقدام، صبح دوشنبه پس از یک جلسه داخلی روزانه آغاز شد.

سارا سفیان، نماینده اتحادیه CGT-Culture در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسوشیتدپرس» گفت : «آنچه به‌عنوان یک نشست اطلاعاتی ماهانه برنامه‌ریزی شده بود، به ابراز خشم و ناامیدی جمعی تبدیل شد...کارکنان تصمیم گرفتند کنار هم بمانند تا زمانی که راه‌حلی ارائه شود.»

مدیریت موزه در حدود ساعت ۱۰:۳۰ صبح به وقت محلی موافقت کرد تا با کارکنان ملاقات کند. شکایات متعددی مطرح شد که همگی به‌طور کلی به کمبود نیرو و ازدحام بیش‌ازحد بازدیدکنندگان مربوط بود.

مسئولان موزه به «آرت‌نت نیوز» اعلام کرد که این موزه در ساعت ۲:۳۰ بعدازظهر به وقت محلی بازگشایی شد و تأیید کرد که بازدیدکنندگانی که امروز نتوانستند وارد شوند، هزینه بلیت‌شان بازپرداخت خواهد شد. لوور روزهای سه‌شنبه به روی عموم بسته است.

گردشگران ناراحتی خود را در فضای مجازی از اینکه ساعت‌ها بدون هیچ توضیحی بیرون موزه منتظر مانده‌اند، ابراز کردند.

کاربری با نام emilymariac_ در یک پست در صفحه رسمی اینستاگرام لوور نوشت: «بعد از ۵ ساعت انتظار بدون کوچک‌ترین اطلاع، محل را ترک کردیم.»

او نوشت: «خدمات مشتری به‌طرز وحشتناکی افتضاح بود.»

کاربر دیگری نوشت: «صادقانه بگم، این تلف کردن وقت و رفتاری کاملاً غیرحرفه‌ایه که مشتری‌هاتون رو این‌طور بدون هیچ اطلاعی منتظر بذارید.»

ابعاد کامل مشکلات مالی موزه لوور، ازدحام بیش از حد و فرسودگی ساختمان از زمانی به‌طور عمومی مطرح شد که نامه‌ای افشاشده از «لورنس د کار» مدیر موزه به وزیر فرهنگ فرانسه منتشر شد.

از جمله شکایات مطرح‌شده در این نامه، «نوسانات نگران‌کننده دما که حفاظت از آثار هنری را به خطر می‌اندازد» و بخش‌هایی از ساختمان است که «بسیار فرسوده» و «دیگر در برابر نفوذ آب مقاوم نیستند.»

علاوه بر این، «د کار» تجربه بازدیدکنندگان را «رنج جسمی» توصیف کرده است.

او گفت: «بازدیدکنندگان جایی برای استراحت ندارند. امکانات غذا و سرویس‌های بهداشتی ناکافی و پایین‌تر از استانداردهای بین‌المللی است. سیستم راهنمایی (تابلوها) نیازمند طراحی کاملاً جدید است.»

این مشکلات حتی پس از آن‌که «دِ کار» در سال ۲۰۲۲ سقف تعداد بازدیدکنندگان روزانه را به ۳۰٬۰۰۰ نفر محدود کرد، همچنان ادامه یافته‌اند.

خوشبختانه، این موزه‌ درگیر بحران، از سوی رئیس‌جمهور فرانسه امانوئل مکرون نیز نجات یافته است. او در اواخر ژانویه قول بازسازی گسترده ساختمان را داد.

این پروژه، که شامل ورودی جدید نیز خواهد بود، حدود ۴۰۰ میلیون یورو (۴۱۷ میلیون دلار) هزینه خواهد داشت و بخشی از آن از طریق منابع مالی لوور ابوظبی تأمین می‌شود.
از ۱ ژانویه ۲۰۲۶، قیمت بلیت برای بازدیدکنندگان خارج از اتحادیه اروپا نیز افزایش خواهد یافت تا در تأمین هزینه‌ها مشارکت داشته باشند.

امید می‌رود که موزه بازسازی‌شده بتواند سالانه ۱۲ میلیون بازدیدکننده جذب کند و به معنای ۳۳٪ افزایش نسبت به آمار فعلی ۹ میلیون نفر است. 

اما به‌نظر می‌رسد این بازسازی، باید هرچه زودتر آغاز شود.

آخرین باری که لوور مجبور به تعطیلی شد، در سال ۲۰۱۹ بود که باز هم هزاران گردشگر را ناامید کرد و آن زمان هم به دلیل اعتصاب کارکنان امنیتی رخ داد.

کارگران به رشد سریع تعداد بازدیدکنندگان سالانه که در سال قبل از آن از ۱۰ میلیون نفر فراتر رفته بود، اعتراض کردند.

۵۹۲۴۴

کد خبر 2079806

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =