کیومرث فتح اله کرمانشاهی معاون کمک های تجاری سازمان توسعه تجارت، بعد از ظهر امروز در کافه خبر حضور پیدا می کند تا در رابطه با وضعیت تجارت ایران توضیح دهد.

گفتنی است یکی از موضوعات مورد بحث با  معاون كمك هاي تجاري سازمان توسعه تجارت  تعیین قیمت خودروهای صادراتی است. کمیته متولی این قیمت گذاری در سازمان توسعه صادرات، بر اساس ارزش فروش خودروهای صادراتی در کشورهای مقصد اعلام قیمت می کند و یا مبانی دیگری را ملاک قرار می دهد. طرح این موضوع به دلیل آن است که یکی از شرکت های بزرگ خودروسازی مدعی شده قیمت اعلامی از سوی این کمیته که در آمار گمرک لحاظ می شود، به مراتب پایین تر از قیمت فروش خودروهای صادراتی آنها در کشورهای مقصد است.

کاربران خبرآنلاین هم می توانند سوال های خود از  معاون كمك هاي تجاري سازمان توسعه تجارت را با درج نظر در انتهای این خبر مطرح کنند.

3939 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    38 0
    اقا يه سوال:چرا خودرويي كه با اين قيمت صادر ميشه در داخل به قيمت 2 برابر يا بيشتر فروش ميشه؟؟با ان كيفيت بهتر؟؟ نگيد ماليات و عوارض اينها دليل فروش 2 برابريه كه خنده داره ميشه و تا كي بايد واردات و صادرات به مانند كيفيت افت كنه
  • بدون نام US ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    33 0
    چرا اینقدر مردمو ساده فرض میکنید؟ چرا اینقدر به مردم ظلم میکنید؟
  • كارمند دولت IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    33 0
    با سلام؛ چرا قيمت تمام خودروهاي خارجي براي مثال تويوتا ياريس و هيونداي i20 با قيمت زير 10 هزار دلار وقتي بدست مصرف كننده ميرسه دقيقا 4 برابر ميشه؟ طبق كدام تعرفه ؟ طبق چه قانوني؟ تحت نظارت چه ارگاني؟ مگر دولت و دولتمردان ما بر اين مسئله نظارت ندارند؟
  • بدون نام IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    28 0
    با سلام؛ هزينه گمرگ پلاك گذاري ماليات چه چيزي ميشه كه قيمت يك خودروي خارجي ميشه 4 برابر قيمت واقعي آن ؟
  • سوال مهم IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    5 0
    تعرفه های حمایتی صنعت خودرو در تمام کشورهای غیر خودروساز نزدیک به صفر است و در کشورهای خودروساز رقمی بین 7 تا 25 درصد است، چرا رقم تعرفه واردات و سایر عوارض آن در ایران به رقم دیوانه کننده 130 درصد میرسد؟
  • بدون نام IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    6 0
    طبق قانون باید تعرفه واردات خودرو در ایران نزدیک به صفر باشد. ولی خودروسازها با همدستی دولت این قانون را دور زدند و تا 5 سال عرضه خودریی مانند "رانا" را به تاخیر انداختند و طراحی پلت فرم های جدید از سال 80 روی زمین مانده، یعنی 11 سال. در عوض خودروهای قدیمی پژو و پیکان وانت و کیا پراید در تیراژ بالا به مردم با قیمتی 2 برابر قیمت صادراتی آن (که معرف ارزش واقعی در بازار خارجی است) فروخته شد. حالا سوال این است که چه راه هایی برای شکستن انحصار و خیره سری کارتل های خودروسازی داخل وجود دارد؟
  • بدون نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    2 0
    سلام به همه دوستانی که نظرات خود را نوشته اند سئوالات بسیار جالبی کرده اید ولی مطمئن باشید هیچ احدی به شما جواب این سئوالات را نخواهد داد