کیهان نوشت:

شیرین عبادی با ابراز ناخرسندی شدید از مذاکرات غرب با ایران گفت: ایران می گوید از غنی سازی 20درصدی چشم پوشی نخواهم کرد، بنابراین من نمی دانم غرب می خواهد درباره چه چیز مذاکره کند.
وی در گفت وگو با «دیلی بیت» و رادیو فردا از اینکه غرب قادر نیست به بهانه حقوق بشر علیه ایران فشار وارد کند انتقاد کرد و گفت من به این سکوت غرب درباره حقوق بشر اعتراض دارم. چرا آنها در این باره مذاکره نمی کنند؟
وی درباره این پرسش که چه چیزی می تواند برنامه هسته ای ایران را متوقف کند، گفت: اگر مخالفان بتوانند دولت را سرنگون کنند، اوضاع بهتر می شود ولی آنها به شدت در سال 2009 سرکوب شدند.
 در همین حال، مدیر واحد تحقیقات در «انستیتو واشنگتن» تصریح کرد غرب با پشت کردن به اپوزیسیون دنبال معامله هسته ای با جمهوری اسلامی ایران است.
پاتریک کلاوسون از عناصر فعال در حوزه براندازی و نفوذ طی مقاله ای که در فارین پالیسی منتشر کرده نوشت: اپوزیسیون ایرانی معمولاً از توجهی که غرب به برنامه هسته ای ایران دارد، نگران هستند. اصلاح طلبانی مانند اکبر گنجی از اینکه منافع آنها، فدای معاملات هسته ای با ایران شود، ابراز نگرانی می کند.
وی می نویسد: یکی از دلایلی که اپوزیسیون جمهوری اسلامی نگران این هستند که ما به آنها پشت کنیم و به دنبال معامله هسته ای برویم، این است که غرب، از جمله آمریکا با خوشنودی کامل حاضر است با تندروهای ایران به یک توافق هسته ای برسد و از مخالفان بگذرد اگر چیزی که بتواند به یک توافق هسته ای غرب و ایران منجر شود سکوت در برابر رفتار رژیم با اپوزیسیون باشد، این برای غرب خیلی جذاب است. ولی آنچه هرگونه معامله ای با ایران لازم دارد آن است که ایران برنامه هسته ای خود را متوقف کند، ولی غرب متقاعد نشده است که جمهوری اسلامی چنین خواهد کرد. از آن گذشته غرب و بخصوص آمریکا حاضر نیستند امتیازات زیادی به ایران بدهند، زیرا با نقش ایران در منطقه در تضاد است. لذا این معامله مقدور نیست. چرا عوض تمرکز روی توافق، تحریم ها را ادامه ندهیم و با عملیات پنهانی، روند هسته ای ایران را کند نکنیم و از مخالفان ایرانی حمایت نکنیم؟!

/29217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هومن US ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    11 3
    بعضیا هم دلشون به چه چیزایی خوشه هاااا!!! D:
  • بدون نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    14 7
    شيرين عبادي توي آمريكا نشسته و نمي داند كه تحريم چه تاثيراتي دارد
  • جواد IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    12 5
    مرگ بر وطن فروش