۰ نفر
۲۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۲

رییس جمهور امشب به صورت مستقیم با مردم گفت وگو خواهد کرد.

به گزارش خبر آنلاین این نخستین گفت و گوی تلویزیونی احمدی‌نژاد در سال جدید با مردم است. کاربران خبرآنلاین در ذیل خبر گفت و گوی رییس جمهور ( ایـــــنــــــجــــا ) پیشنهاداتی را درباره مطالبی که انتظار دارند رئیس جمهور درباره آن سخن بگوید، ر مطرح کرده اند. پس از آن خبر آنلاین از کاربران خود پرسید که " شما چه پیشنهادی برای موضوعات مورد بررسی در گفت‌وگوی مستقیم رئیس جمهور با مردم دارید؟ "  کاربران خبرآنلاین نیز پرسش هایی را با رییس جمهور مطرح کردند که در ادامه اهم این پرسش‌ها می‌آید:
موضوع
اهم سوالات
جامعه
·         لطفا نیم نگاهی هم به مشمولین سربازی متاهل سن بالای بدبخت و بیچاره که 35 سالشه و تو زندگی خودش مونده داشته باشید
·         اقای دکتر خانه ندارم ،بیمه هم ندارم، پس انداز هم ندارم، ماشین هم ندارم .کار همسرم هم دو ماه دو ماه با ترس و لرز است. شما بگویید ما چه باید بکنیم که احساس ارامش داشته باشیم؟ به دنبال وام میرویم نمی دهند. من نوه دارم و 3 فرزند.
·         در مورد بازنشستگی 15 سال به بالای کارمندان دولت جهت تحقق اختصاص فرصتهای شغلی به جوانان
·         برخورد بد مامورین گشت ارشاد
بیکاری
·         امسال چندتا شغل ایجاد میشود؟
سیاست داخلی
·         چرا ایشان مسائل را یا به شوخی می گیرند یا ریشه برخی مسائل را توطئه دشمنان داخلی و خارجی عنوان می کنند؟
·         رئیس جمهور درباره شعارهای 6 سال پیش شان صحبت کنند. وقتی که می گفتند من جلوی مافیا و دزد ها را می گیرم. مافیای نفتی که می گفتند کو؟ قیمت اجاره و ملک که قرار بود پایین بیاید، چه شد؟
·         آقای رئیس جمهور توضیح بدهند که می خواهند چقدر آب را شیرین کنند و از خزر به کویر مرکزی بیاورند و خرج این پروژه چقدر است؟ چند سال طول می کشد؟ کارشناسانه حساب کنند نه اینکه مانند پول یارانه بگویند پس انداز کنیم تا 40 یا 50 ملیون شود و در این کار واقع بین باشند
·         پرونده فساد بزرگ بانکی را ازدیدگاه خودشان توضیح دهند .
اقتصاد
·         از آقای رئیس جمهور سئوالی در مورد ایران خودرو و افزایش علنی قیمت خودرو با وجود لغو این افزایش قیمت در سال گذشته دارم
·         از وضعیت اقتصادی و کارگرهای بیکار بگویند
·         خودرو پراید که قبل عید هشت میلیون و نیم بود امروز شده 10 میلیون. تازه دوگانه سوزش هم نزدیک به 11 میلیون! مگر قرار نبود قیمت خودرو افزایش نیابد؟
·         مردم این یارانه را نمی خواهند قیمت قدیم را میخواهند آیا این است پول نفت سر سفره ها ؟
سیاست خارجی
·         چرا امارات را تحریم نمی کنید؟
·         بپرسید با این تحریم های علیه کشور چه باید کرد؟ آیا نمیشود تعامل بهتری با کشورهای قدرتمند داشته باشیم و بعد از اعتماد سازی و اطمینان به غنی سازی ادامه بدهیم؟
·         ماچندین سال است که دیپلماسی قوی ای دربرابر اعراب نداریم و متاسفانه گستاخ شده اند. کاش بعد از اتمام سناریوی هسته ای در این باره هم فکری شود.
·        جناب آقای دکتر لطفا"شفاف به امارات بگوئید در مسائل داخلی کشور مستقل ایران دخالت نکند .
گرانی و تورم
·         مهم ترین مسئله مملکت گرانی وتورم است که اقشار مردم از آن رنج می برند و هر روز وضع معیشتی مردم بد تر می شود .    رییس جمهور چه پاسخی برای این گرانی ها دارند؟
·         در مورد گرانی ها هم از رئیس جمهور انتظار می‌رود که باز با گفتن این جمله که "یک سری افراد متصل به قدرت و ثروت باعث این گرانی‌هاشده اند " تمام اتهامات و تقصیرات را حواله به دیگران نکنند . اگر چنین چیزی هست، خوب اسم ببرند یا به قوه قضائیه مشکلات را ارجاع بدهند و حلش کنند ......
·         واقعا ازقیمت خانه اطلاع دارند؟
روابط قوای سه گانه
·         در بحث هایی که بین مجلس و دولت پیش آمده، بالاخره یک سری مطالب و نقاط ضعف وجود دارد. مثلا اگه آقای مرتضوی خطایش آنقدر واضح و بزرگ است که یک وزیر را تا پای استیضاح به مجلس می کشاند، خوب قوه قضائیه باید نقشش را ایفا کند . و یا اگه اتهام وارد شده خیلی واضح بگویند که به این دلیل اتهامات دروغ است و قوه قضائیه هم نظرش ا صریح بگوید .
·         نظرشان را یکبار دیگر در باره در راس بودن یا نبودن مجلس عنوان کنند
/29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 32
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    20 2
    ميخواهم پس از 15 سال خدمت در ادارات تعاون استان اردبيل براي بقيه خدمتم به شهر خودم در استان آذربايجانشرقي بروم كه هم كارم را با روحيه بالاتري انجام دهم و هم در كنار پدر و مادرم كه هر دو پير و تحت تكفل اينجانب هستند باشم . سرفراز باشيد. 09149515900
  • بدون نام IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    16 1
    اینجانب واردکننده مواد اولیه صنایع غذایی هستم (مواد اولیه ای که تولید داخلی نداریم)،ارز دولتی فقط به اندازه یک حرف بود،اینجانب پس از مراجعه متعدد به اتاق بازرگانی نتیجه ای نگرفتم،و از ارز دولتی که مجوز دادید خبری نیست .مواد اولیه فوق العاده گران شده(با افزایش قیمت ارز آزلد) .مردم خیلی تو فشارن.از خنده وشوخی کاری حل نمی شه.
  • سعيد IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    22 12
    سوالات زير را از آقاي احمدي نژاد دارم: 1- موضع رسمي كشورمان در مورد گستاخي‌‌هاي اخير كشور امارات چيست؟ 2- موضع دولت در خصوص برخوردهاي امنيتي با مسائل فرهنگي، از جمله حجاب و ماهواره چيست؟ 3- مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها از كي آغاز خواهد شد و آيا همه ايرانيان متقضي، مبلغ حدودي 73 هزار تومان را دريافت خواهند كرد؟ا 4- طرح دولت در سال 91 براي گسترش دولت الكترونيك و زيرساخت‌هاي اينترنت پرسرعت چيست؟
  • كاربر IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    44 1
    سياست خارجي ايران تا 3-4 سال قبل حق بهره بردادري از50 درصد درياي خزر را در اختيار داشت چرا اين حق ايران به 13درصد كاهش يافت؟ در صورتيكه ما براي حفظ خاك كشور چندين هزار شهيد داديم گراني و تورم قيمت كالاهاي اساسي از زماني كه شما رئيس جمهور شديد چقدر رشد داشته است؟ حقوق كارمندان بايد بر اساس نرخ تورم و هزينه زندگي افزايش يابد اما به هزينه زندگي توجه نميشود و از نرخ تورم واقعي بازار هم خيلي كمتر افزايش مي يابد. چرا؟ سياست داخلي آزادي بيان بسيار كم است هيچ مطبوعاتي و رسانه اي نيست كه منتقدين به نظام و يا دولت حرفشون را بزنند. چرا؟
  • بدون نام IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    47 0
    آقای رییس جمهور ممکنه کسی هنگام ثبت نام یارانه ها شاغل بوده و حقوق میگرفت اما حالا بیکار شده حقوقی نداره بر اساس گذشته براش پیامک انصراف میاد .یا ما به التفاوت یارانه او حذف میشه چون مرفه . است در حالیکه گذشته مرفه بود ولی الان محتاجه آیا فکری برای این افراد شده؟ باور کنید افراد اینجوری تو جامعه مان کم نداریم
  • من IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    97 2
    من هم يه سوال دارم. آخه چرا؟!!!!!!!!!!!!
  • Ali GB ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    123 3
    مــــرتضــــــــــوی؟............
  • بدون نام IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    23 9
    لطفاُ سئوال شود که چرا شرکت نفت کارکنان پیمانکار تعمیراتی (خوزستان امیدیه) خود را قراردادی نمی کند مگر این یک دستور و قانون نسیت .ضمناُ در رابطه فرزند چهارم که در زمان آقای رفسنجانی به یادگاری مانده چاری بفرمایید با تشکر
  • یاسر IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    45 1
    باسلام همان طور که میدانید ریس جمهور اخیرا سفری به جزیره ابو موسی انجام دادند که موجب اعتراض عرب ها گردید چرا ایران باید تابه این حد بی هویت شده باشد که عرب یک لا قبا برای شاه زادگان پارس گردن کشی کنند وما ......باتشکر
  • بدون نام IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    29 2
    لطفا سوال شود: شما که زحمت کشیدید و اراده برای مسکن مهر کردید،ولی چرا آن ها را در مناطق خارج از شهر احداث کردید؟مثل شهرستان اصفهان که در منطقه فولاد شهر احداث شده است.
  • دستنا IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    6 0
    سلام در اقدامی بانک صادرات شروع به بیمه نمودن کلیه وام های خود از طریق بیمه سینانمود و مبالغی را هر چند زیاد بود بابت بیمه وام دریافت نمود اکنون چندین مورد در شهر ما و شاید هزاران مورد در کشور موجود باشد حال چند مورد از ارباب رجوعهای محترم در شهر مافوت نموده اندوبانک اقدام به اجرا نمودن چک ضامنین نموده و در قبال بیمه ذکر شده می گویند که هیچ تعهدی وجود ندارد و بیمه مذکور کلا تعهدی در قبال مبلغ دریافتی ندارد لذا خواهشمندیم این موضوع مطرح گردد.0
  • احسان TR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    12 1
    میخواهم بدانم قیمت ارز در بازار آزاد چرا اینقدر بالا رفته؟چرا مدیریت دولت در این بخش اینقدر ضعیف میباشد؟چرا باید ارزش پول ملی ما اینهمه نزول کند؟چرا بعد از مذاکرات هسته ای ومثبت بودن آن هنوز نرخ ارز دربازارآزاد آنچنان پایین نیومده؟چرا پاسخ روشن به این موضوع نمیدهید؟
  • شرکت خدمات مسافرتی US ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    13 1
    خواهش می کنم بگید این مدیران سازمان ایرانگردی و جهانگردی بر چه اساسی تعیین شدند ایا هیچ وقت به عمق فاجعه ایی که در صنعت توریست ایران موجود است فکر کردین اصلا" از سرش شروع کنیم تا حالا سرویس بهداشتی فرودگاه امام رو که شروع پذیرش توریست هست استفاده کردین ؟ از همون جا شرمندگی ما شروع میشه تا فاجعه شرکتهای هواپیمایی که به خاطر سیاستهای غلط دولت 90% در حیطه ورشکستگی هستند خوب چرااااااااااااااااااا؟
  • بدون نام IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    14 2
    شهرداری ملایر بیش از 300 نیروی شرکتی داره.چرا معاون نیروی انسانی شمااینقدر ضعیف عمل میکنه؟؟!!!!!
  • ارمین IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    13 0
    آقای رئیس جمهور چه پاسخی به افزایش بدون مجوز قیمت خودرو دارید ؟ حتی دستور معاون جنابعالی و ستاد کنترل بازار مبنی بر برگشت به قیمتهای اولیه را اجرا نکردند و فعلا برگ برنده دست شرکتهای ایران خودرو و سایپا است که فقط دارند می تازند وقیمت را بالا میبرند....
  • بدون نام US ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    14 0
    من خارج از ایران زندگی می کردم. اومدم تو مملکت خودم زندگی کنم. نمی دونم این 6 ماه که من برگشتم چی شد که همه چی وحشتناک شد. پشیمونم که کار خودم رو با حقوق بالا تو قطر ول کردم و اومدم اینجا. چرا آقای دکتر؟ چرا دلار؟ چرا قیمت همه چیز؟ خونه ؟؟؟
  • امیر IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    9 0
    با سلام لطفا در مورد کشاورزی از ایشان سئوال شود .زمانی که ایشان رئیس جمهور شدند ما کشاورزان گازوئیل لیتری 80 ریال می خریدیم ولی الان با احتساب کرایه حمل بیش از 4000 ریال می شود.همچنین روغن موتور.کود شیمیایی که نقش اصلی زراعت را دارد آن زمان کیسه ای 27000 ریال بود در صورتی که الان 330000 ریال آنهم کمیاب است و گییر نمی اید .و.....بانکهای کشاورزی هم وامهای با سود بالا و ضمانتهای آنچنانی که تامین آن برای کشاورز غیر ممکن است می دهند .با این اوصاف ما چگونه بتوانیم تولید را حفظ نمائیم یا بهتر بگویم از گرسنگی نمی ریم.ما حتی از پس مالیات بر نمی آئیم.جهت اطلاع از وضع جامعه باید محرمانه با مردم برخورد کرد و مشکلات اقشار مختلف را دید نه آمار از رئیس جهاد کشاورزی و استانداری گرفت.
  • بدون نام IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    5 0
    مسائل جامعه روستایی با جامعه شهری تفاوت های زیادی دارد- چرا در مبحث یارانه ها یکسان فرض شده است
  • بدون نام IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    7 0
    خواهش مي كنم در اين جدول كه زحمت كشيديد و نوشتيد گراني و تورم رو در رديف اول قرار بدهيد...
  • اکرم IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    13 0
    آقای رییسجمهور لطف بفرمایید درباره ی خانم های خانه دارکه به غیرازخانه داری کاردیگری بلدنیستندوسن وسالی هزآنهاگذشته است وهمسرانشان هم به جز اذیت وآزارکاردیگری برای این قشرندارندازشماعاجزانه خواهش میکنم برای این قشرازجامعه که تعدادشان کم نیست وواقعن جزکارخانه وبچه داری کاردیگری بلد نیستندراه چااایدشایدچندصباحی که ازعمرشان باقیمانده راکمتر احساس خفت وخواری وکمترازطرف هسرشان تحقیرشوند بنده یک راه حل به جنابعالی پیشنهاد میکنم دستوربفرماییدبازنشسته ها موقع دریافت حقوق شناسنامه های همسرشان را به کارمند بانک نشان بدهند اینطور وانمود شودکه نصف حقوق را بخاطرهمسرش میدهندباوربفرماییدمشگلات زیادی دراین خانواده ها حل میشود باتوفیق روز افزون برای شما.
  • بدون نام IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    13 1
    ازشون بپرسید این 28 تومان یارانه مگه مال همه نیست چرا به بعضی هاا ندادین؟چه ربطی داره که فلانی غنی است یا فقیر ؟حق خودشه میخواد بگیره خودش بلده که به یه نیازمند بده یا نده. بهشون بگید بروند و چگونگی تقسیم بیت المال حضرت علی(ع ) را مطالعه کنند که همهه به یک اندازه می گرفتند.من هیچی ندارم برام واریز نشده
  • بدون نام IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    9 0
    دانشگاه صنعتی اصفهان هنوز در رابطه با نیروهای شرکنی اقدامی نمیکند و میگه همین است که هست نمیخای برید خونتون تو را خدا یکاری بکنید
  • بدون نام IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    55 1
    ناب رییس جمهور فکری به حال گرانی وتورم کنید تورا بخدا نگویید این حرف دشمنان است وضع مردم بهتر شده فاصله طبقاتی کم شده جناب ریس جمهور چرا میخواهید خودمان را گول بزنیم افراد ثروتمند جامعه اگر هرچه گران شد آنها نیز قیمت خدمات و اجناسشان رابالا بردن جنس با دلار پایین خرید کرده بودند بادلار فروختند آنوقت میگویید آنها ضرر کردند نه بخدا کارمند و کارگر ضرر کرد هر اتفاقی میافتد شما میگویید دستهایی در کار است آن دستها راقطع کنید 6 سال است میگویید اعلام میکنم پس چرا اعلام نمکنید اگر مصلحت است مصلحت اندیشی تاکی که اینها رافع مسئولیت شما نمی شود. بخدا مردمایران مردم نجیبی هستند ولی ازاین نجابت سوئ استفاده نکنید مراقب باشید صبر مردم تمام نشود شما انتخاب این مردم بودید نگذارید پشیمان از انتخابشان شوند
  • بدون نام IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    57 2
    از ايشان مي خواستم بپرسم آيا تا به حال شنيده اند كه حرف مرد قول مرد است ؟
  • روح الله IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    48 0
    با سلام جناب رئیس جمهور: وعده های زیادی در رابطه با بهبود وضعیت جوانان (اشتغال، ازدواج،مسکن و معیشت و ...) دادید در حالی که هرروز این عرصه ها بر جوانان تنگ نر می گردد.(واقعا از متن جامعه منصفانه خبر بگیرید تا ببینید نه اینکه فکرهاو تجسمات خودتان را بگویید) حفظ کرامت و ارزش والای انسانی و ایرانی چه شد ؟ هروز وضع عامه و اقشار پایین دست بدتر می شود. ارزش پولمان هروز کمتر می شود پس وعده هایی که دادید چه شد. بنده اهل قم هستم در سفر رهبر به قم در سال 89 در حضور ایشان و جلوی دوربین تلوزیون وعده داده شد شهریور سال 90جشن خانه دار شدن همه قمی ها برگزار می شود. در ابتدای سال 91 هستیم و قیمت مسکن در قم نسبت به یکسال قیل حدود دوبرابر شده
  • حمزه خالقی IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    9 0
    باسلام « نظر بر اینکه حقوق دریافتی فرد شاغل کفاف زندگی را در حال حاظر نمی کند چطور موقع باز نشسته شدن یک سال هم عقب بر می گردد وبعضا حتی میانگین 5سال نیزمطرح می شود لطفا اعلام نظر فرمایند ممکن است بفرمایند قانون است. می دانم ولی با عدالت که بیشترهم مطرح می شود سازگار است
  • علی ذوالقدری DE ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
    1 7
    کاش اندکی واقع بینانه تر عملکردهای ریاست جمهوری را بررسی میکردیم و حوضه اختیاراتش را در اصلاح نابسامانیهای (واقعی) و (تحمیلی) شرافتمندانه به قضاوت می نشستیم . کاش میتوانستیم .
  • پریسا IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
    15 0
    آقای احمدی نژاد میشه تعریف جدیدی واسه بیکاری ارائه بدهید تا بیکاری را ریشه کن کنید
  • رضا - گیلان IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
    0 0
    با سلام خدمت ریاست محترم جمهور در اواخر ارذیبهشت سال گذشته مجلس محترم شورای اسلامی قانونی را تصویب نمو د که کارکنان مشاغل تخصصی وزارت اطلاعات یا ذزخواست خود و موافقت وزیر محترم تا 35 سال می توانند در وزارت خدمت نمایند و قطعا در این مسیر آنعده از کارکنانی عشق و انگیزه بکار دارند و دارای امتیازات ارزشیابی شغلی قابل قبولی هستند در اولویت می باشند که اجرای این قانون در استان گیلان با اعمال نظر های ناروا و تبعیضاتی همراه بوده که اعتراض و نگرانی های در بین پرسنل با انگیزه و غلاقمند ب به کار ایجاد نموده است با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری در حمایت از کار نظر و راه حل جنابعالی جهت اجرای صحیح قانون مذکور برای پیشگیری از اعمال تبعیضهای ناروا را بفرمائید .
  • علي IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
    3 0
    چرا افزايش تورم دارم الان قبلا در شهر بندرعباس نان سنگك دونه ايي 600 تومان بود ولي ديشب اخبار اعلام كرد قيمت نان سنگك در تهران تازه شده 600 توماني پس اگر در تهران تازه شده 600 تومان پس در بندرعباس مي شود1000 تومان آخه چرا ؟اجاره خانه 64 متري در بندرعباس 10 ميليون ماهي 300 هزار تومان با اين گراني ماهايي كه از قشر فقير هستيم تكليف چيه ؟ گوشت مرغ در بندرعباس كيلويي 5500 تومان ؟زردآلو كيلويي 12000تومان سبزي كيلويي 1200تومان ؟وكدو كيلويي 2000تومان آخه چرا چرا؟؟؟
  • رسول IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
    0 0
    باسلام خدمت ریس جمهور محترم با جرات ومحترم مردمی به داد ما مردم استان بوشهر هم برسید .ما فقط بادریا دریا باما ارتباط است .ولی هیچ کس به فکر نیست که این قشر زحمت کش باکار پر خطر تا کی باید سنتی وبا دست خالی بااین همه گرفتاری گرانی و... حداقل یک تغییراتی اجازه بدهند که این قشر هم حرفی نظری البته توی یک جایی که خود جنابعالی حضور داشته باشید چون خوشبختانه یا بدبختانه مسئولین زیر کولر توی اتاق درب بسته هیچ وقت درد دل ما را که نمی توانند حتی لحظه ای لمس کنند .تو را به خدا رسیدگی کنید
  • منم يكي ديگه IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    1 0
    چرا نيروهاي شركتي آبفا شيراز تغيير وضعيت نميشوند مگر اين مسئله يك دستور كلي نبوده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟