مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی در پاسخ به ابهامات بوجود آمده در خصوص اظهارات اخیر مدیر زیر مجموعه اش در خصوص واردات بنزین سوپر در سال گذشته به تشریح دلایل این مطلب پرداخت و در عین حال تاکید کرد ما همچنان می گوییم واردات بنزین نداشته ایم.

به گفته ضیغمی در حال حاضر روزانه 6 میلیون لیتر بنزین سوپر در پتروشیمی ها تولید می شود که این میزان تولید در بنزین تولیدی پالایشگاه ترکیب می شود و بنزینی با اکتان بالا به دست می آید.
وی تاکید دارد:سالاری مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی درست گفته ما واردات بنزین سوپر داریم اما از شرکت ملی صنایع پتروشیمی چرا که وقتی بنزین از شرکتی دیگر به پالایش و پخش می آید معنی واردات به خود می گیرد.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی همچنین ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال با وارد مدار شدن پالایشگاه های در حال توسعه این مشکل نیز به طور کامل برطرف شود.
براساس اظهارات وی ، پروژه بنزین سازی پالایشگاه لاوان و دو فاز پالایشگاه آبادان تا دو ماه آینده وارد مدار بهره برداری خواهند شد.درعین حال طرح توسعه پالایشگاه تهران ،تبریز ،اصفهان و بندرعباس نیز تا پایان سال نیز به تولید خواهندرسید.
ضیغمی در گفت وگو با خبرانلاین تولید بنزین در پتروشیمی ها و صادرات آن را بدون هیچ مشکلی دانست و متذکرشد:تولید بنزین در پتروشیمی و رسیدن به مرز صادرات آن هیچ منعی ندارد.

 

 

/22131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    11 0
    درسته، واردات بنزین به معنای صادرات به خارج است.