بیش از 9 زمین‌لرزه از بامداد روز جمعه تا به‌حال شهرستان دهلران را لرزانده که بزرگترین آنها با قدرت 5،1 ریشتر در ساعت 5:51 و در عمق 20 کیلومتری زمین و کوچکترین آنها دارای 4،1 بزرگی و در عمق چهار کیلومتری زمین بوده است. نیمه های شب چهارشنبه گذشته هم زلزله 4.9 ریشتری در دهلران حس شد.

صادق طیبی ـ مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام با بیان این‌که از 72 ساعت گذشته چندین زلزله در این منطقه رخ داده است، به ایسنا گفت: خوشبختانه تا این لحظه هیچ مورد خسارت جانی و مالی گزارش نشده است. نیروهای امدادی و مدیریت بحران در منطقه حاضرند و همچنین نیروهایمان را در دو شهرستان مهران و آبدانان به حالت آماده باش درآوردیم تا درصورت وقوع حادثه امکان امدادرسانی به حادثه‌دیدگان و اسکان آنان فراهم شود.

طیبی همچنین درباره خسارات وارد شده به بافت‌های مسکونی منطقه گفت: برخی از بافت‌های مسکونی این منطقه فرسوده‌اند که به همین دلیل در برخی از آنها ترک‌ها و شکاف‌هایی ایجاد شده است اما مقدار آنها زیاد نبوده و منجر به ویرانی نشده است.به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام، براثر وقوع این زمین‌لرزه‌ها ساکنان این مناطق دچار وحشت فراوان شده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، زلزله 5.1 ریشتری جیرفت، دومین زلزله با این مقیاس است که در دو سه روز گذشته در ایران ثبت شده. روز 30 فروردین در رودبار کرمان هم زلزله 5.1 ریشتری ثبت شد.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =