مهر نوشت:

هفتمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده فساد بزرگ مالی صبح یکشنبه برای رسیدگی به اتهامات 3 متهم زن از جمله خزانه‌دار گروه آریا به ریاست قاضی ناصر سراج برگزار شد.
در این جلسه به اتهام 3متهم زن پرونده که تاکنون کیفرخواست آنها صادر شده از جمله «ج.الف» خزانه‌دار گروه آریا، مسئول گاوصندوق اصلی گروه، مسئول تهیه کیف‌های مشکی برای پرداخت رشوه، «م.ز» و «ع.ح» که بیشترین امضاهای جعلی را در این پرونده به خود اختصاص داده است رسیدگی می شود.
گفتنی است با توجه به اینکه متهم «ش.م» در حال حاضر باردار است، قاضی پرونده حضور یا عدم حضور وی در این جلسه را بر عهده خودش گذاشته بود که وی در دادگاه حاضر نشد.
در ابتدای این جلسه رضا نجفی نماینده دادستان با قرائت کیفرخواست مسئول خزانه شرکت آریا گفت: وی در سالها 89 و 90، 30 مرتبه کیف پولهای مشکی رشوه را به آقای "س" تحویل داده است.

خزانه دار شرکت آریا متهم به اخلال در نظام اقتصادی کشور، جعل و مشارکت در تحصیل مال در شرکت و معاونت در پول شویی است .
نماینده دادستان گفت:در گزارش وزارت اطلاعات آمده است تمام پرداختهای مالی به دستور مه افرید خسروی توسط این خانم پرداخت شده است. همچنین وظیفه این خانم نگهداری دسته چکهای خسروی در سه حساب جاری بوده است و متهمه گفته است تمام پرداختها به دستور آقای خسروی بوده است .

نجفی در ادامه گفت: هر سال عید برنج و آجیل و پول نقد برای کارکنان بانکها و مدیران توسط این خانم توزیع می شده است . این خانم متهمه اظهار داشته حدود دو میلیارد تومان به آقای "س" و کیفهای پول هم به ایشان تحویل شده که در جمع 5 میلیارد تومان شد،
متهمه اعتراف کرده است در سال 89 و 90 حدود 30 مرتبه کیقهای پر پول به آقای" س" داده شده است.
وی افزود: خانم "الف "اعتراف کرده است به آقای" الف" از مدیران بانک پاسارگاد ولیعصر 60 میلیون عیدی پرداخت کرده است. وی گفته است پولهایی هم به شرکتهای نیما و نگار و همچنین شعبه بانک ملی کیش واریز شده است.

نماینده دادستان در ادامه خواندن کیفرخواست گفت: متهمه گفته است " ع. ر" در تمامی عملیات با آقای خسروی مشارکت داشته اند. آقای "الف .ش" و" ب. ب" هم از موثرترین افراد در مجموعه بوده اند. در ضمن برادر آقای خسروی هم از همه چیز خبر داشتند. من و خانم "ز" مورد سو استفاده مدیران سودجو قرار گرفتیم. متهمه اعتراف کرده است: تمام موضوع معاملا سوری در حوزه دستور خسروی و آقای ش بوده و مدیران مالی تمام شرکتها در جریان این امور بوده اند.
نماینده دادستان به نقل از اعترافات متهمه گفت: کارمندان مالی و اعضای هیئت مدیره تنها حقوق می گرفتند و حق اعتراض نداشتند و افرادی مانند ما مثل کارپردازان بانک بودیم.
 

45301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 209044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد هادی IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
    19 0
    «م.ز» و «ع.ح» "س" "الف " " الف" " ع. ر" "الف .ش" و" ب. ب" یاد اول دبستان افتادم!!! الفبا دارید یادمون میدید؟؟؟؟؟!!!!
    • بدون نام IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
      1 0
      آخه بندگان خدا مگه چکار کردن که ابروشون رو ببرن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111111 اخ این بولا هم بوله!!!!!!!!!!! 3000میلیارد هم شد بول!!!!!!!!!! واقعا ما نباید ابروی کسی رو ببریم گناه دارن!!!!!!!!!!!!!!
  • عابر پیاده DE ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
    10 2
    میشه از این بانوان محترمه پرسید که چطور وقتی حقوق های میلیونی میگرفتند، "کارپرداز بانک" نبودند، اما حالا که گیر افتاده اند، همه از دم شده اند "کارپرداز بانک" و "بی گناه"