درباره علت تاسیس پردیس های بین المللی دانشگاههاو به خصوص دانشگاه تهران، شرایط و ویژگیهای این دانشگاها با دکتر محمد حسین امید، رئیس پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تهران در کافه خبر گفت وگویی را انجام دادیم. وی می گوید:این واحدهای بین المللی برای پولدارها نیست و بیش از 80 درصد دانشجویان در پردیس ارس از قشر متوسط هستند.

مریم صدرالادبایی- زهرا تالانی: او همچنین می گوید پردیس بین‌المللی دانشگاه تهران در کیش و ارس زمانیکه راه اندازی شد قرار بود بیشتر دانشجویان خارجی جذب کند اما در این زمینه موفق نبوده است.


هدف از تاسیس پردیسهای بین المللی دانشگاه تهران چه بود؟
همانطور که می دانید پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران پس از پردیس کیش دومین پردیس بین المللی دانشگاه به شمار می رود. از حدود 10 سال پیش ایجاد واحدهای بین اللملی در دانشگاه تهران در دستور کار قرارل گرفت و حتی تاسیس واحدهای بین المللی در لبنان و مالزی هم مطرح شد. در سال 83 نهایتا" این پروژه در کیش کلید خورد و در سال 86 هم دانشجو پذیرفت.
اما دانشگاه دو هدف از این کار دارد. یکی پذیرش دانشجویان خارجی و دیگری بستر سازی برای ادامه تحصیل متقاضیان ورود به دانشگاهها که قصد عزیمت به خارج از کشور را دارند. همانطور که اطلاع دارید تعداد داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی را دارند در کشور ما در حال افزایش است. گرچه هنوز هدف اول تحقق نیافته است، اما در هدف دوم موفق بودیم. به طوریکه آمار خروج دانشجویان کاهش یافته است و ما دانشجویان ایرانی خارج از کشور را که می خواهند به کشور بازگردانند را هم می پذیریم. اخیرا" تعدادی دانشجوی خارجی هم پذیرش کرده ایم که در حال اخذ ویزا هستند.


چرا این دانشگاهها در مناطق خاصی تاسیس شدند؟
همانطور که گفتم انتخاب مناطق آزاد بیشتر برای سهولت در پذیرش دانشجویان خارجی بوده است.


ابتدا قرار بود پردیس بین المللی در کیش دایر شود. چه شد که این واحد در منطقه آزاد ارس هم تاسیس شد؟
بله تاسیس پردیس بین المللی در ارس در دستور کار نبود. اما تاسیس آن داستان جالبی دارد. مرحوم آیت الله عمید زمانی که رئیس دانشگاه تهران بودند بازدیدی از دانشگاههای ارمنستان و آذربایجان داشتند و من آن زمان معاون ایشان بودم . ایشان در مسیر برگشت از راه زمینی با مسئولان منطقه آزاد ارس مواجه می شوند و موضوع وضعیت اسفبار دانشجویان ایرانی در این کشورها را مطرح می کنند و مسئولان منطقه هم پیشنهاد تاسیس پردیس بین اللملی ارس دانشگاه تهران در منطقه را می دهدند.
ایشان موضوع را در هیات رئیسه مطرح کردند که ابتدا همه مخالف بودند اما بنده مامور بررسی بیشتر شدم. با بررسیهایی که بعمل آمد و جلسات متعددی که با مسئولین منطقه گذاشته شد ، یک توافق نامه امضا شد و سرانجام مقدمات کار در سال 86 شروع شد. بعد از رفتن حضرت آیت الله عمید از ریاست دانشگاه کار مدتی رها شد اما با پیگیری های مسولین و تایید آقای دکتر رهبر کار دوباره راه افتاد. عملا پذیرش دانشجو در سال 90 انجام شد.


چرا پذیرش دانشجویان خارجی اتفاق نیفتاد؟ این موضوع به لحاظ شرایط علمی دانشگاه بود یا هزینه ها؟
هیچ کدام. دانشگاه در این زمینه کوتاهی نکرده است بلکه یکسری مشکلات عمومی مثل ویزا گرفتن وجود دارد. ما در حال حاضر تعدادی دانشجوی عراقی را پذیرش کرده ایم که در حال اخذ ویزا و انجام تشریفات اداری هستند.


برخی از کاربران ما معتقدند یکی از دلایلی که دانشجو خارجی در این دانشگاهها نیامدند تدریس به زبان فارسی بود؟
ما مجوز لازم برای برگزاری کلاس با زبان انگلیسی را داریم ولی بدلیل نداشتن دانشجوی خارجی فعلا" کلاس ها به زبان فارسی تشکیل می شوند. براساس پیش بینی بعمل آمده، با پذیرش اولین دانشجوی خارجی در هر رشته، برگزاری کلاسهای آن رشته با زبان انگلیسی خواهد بود.


برخی از کاربران معتقدند که این دانشگاه برای افراد پولدار است و هرکسی امکان تحصیل در آنها را ندارد. آیا شما هم همین نظر را دارید؟
خیر.هزینه ها بسیار کمتر از دانشگاههای طراز اول دنیا است و بیش از 80 درصد دانشجویان ما از اقشار متوسط جامعه هستند.


میزان شهریه چقدر است؟
میزان شهریه برای دانشجویان متفاوت است چون از هر مدرک کارشناسی می توانند در هر رشته ای برای کارشناسی ارشد شرکت کنند اما باید پیش نیارهایی را بگذراند. اگر دوساله تمام کنند برای رشته های علوم انسانی هر نیمسال یک میلیون و 800 هزار تومان و رشته های مهندسی و فنی دو میلیون و 250 هزار تومان شهریه ثابت است، شهریه متغیر هم بستگی به تعداد واحدها دارد. بنابراین شهریه پردیس در حد دانشگاههای معتبر کشورهای پیشرفته دنیا است و در این 5 سال اخیر هم رشد شهریه نداشته ایم.


تخفیفی هم برای دانشجویان ممتاز دارید؟
بله. در کلاسهایی که تعداد دانشجویان از 7 نفر بیشتر باشد؛ نفر اول 20 درصد، نفر دوم 15 و نفر سوم 10 درصد تخفیف دارند.


وام هم به دانشجویان تعلق می گیرد؟

وام صندوق رفاه می گیرند با بانک تجارت منطقه هم قرداد داریم که 5 میلیون تومان وام می دهند.


برخی معتقدند که این دانشگاهها مدرک فروشی می کند و از لحاظ علمی در سطح دانشگاههای بین المللی خارج از کشور نیستند؟معیار ورود به این  دانشگاهها چیست؟
در هیچ کشور پیشرفته دنیا این گونه نیست که یک میلیون نفر در آزمون کنکور کارشناسی ارشد شرکت کنند و صد هزار نفر انتخاب شوند. در دانشگاههای خوب دنیا، دانشجو توسط استاد و براساس توانایی های علمی متقاضی پذیرش می شود . هم اکنون بسیاری از کسانی که در دانشگاهها پذیرفته نمی شوند استعداد لازم را دارند ولی به دلیل رقابت بالا و ظرفیت کم دانشگاهها پذیرفته نمی شوند و برای همین به خارج از کشور می روند. بنابراین ما سعی داریم این افراد را در داخل کشور جذب کنیم. زمانیکه دانشگاه ها شروع به پذیرش دانشجوی شبانه کردند هم همین حرفها بود در حالیکه بعدا" مشخص شد در دانشگاههای طراز اول کشور به لحاظ علمی تفاوتی بین آنها نیست.

 

برخی از کاربران ما سوال کرده اند که آیا صحت دارد نمره دادن در دانشگاههای بین المللی پولی است و بسیاری با تقلب نمره می گیرند؟

این موضوع اصلا صحت ندارد و به بیشتر به شوخی شبیه است. در دانشگاه تهران برگزاری امتحانات با دقت و وسواس زیادی صورت می گیرد و اساتید دانشگاه تهران نسبت به حفظ امانت در امتحانات بسیار جدی و سختگیر می باشند. من در پردیس ارس خودم شخصا” بر روی این موضوع نظارت دارم. حتی شاگردان من می دانند که اگر من از کسی تقلب بگیرم بی برو برگرد در درس من مردود می شود. بنابراین این موضوع اصلا صحت ندارد.

چه امکاناتی برای دانشجویان دارید ؟
امکانات خوبی داریم و سعی کردیم متناسب با امکاناتی که داریم دانشجو بپذیریم مثلا ما فعلا شرایط پذیرش دانشجو در رشته های علوم انسانی و برخی رشته های مهندسی و فنی داریم که امکانات کتابخانه ای و تجهیزات علمی مناسب را دارند. شاید باور نکنید اما ما در منطقه آزاد با پهنای باند 20 مگ اینترنت داریم .


اساتید چگونه پذیرش می شوند؟
فعلا اساتید از دانشگاه تهران هستند و اکثریت آنها دانشیار یا استاد تمام هستند.


نحوه اقامت و رفت و آمد چگونه است؟
بستگی به محل سکونت دانشجویان دارد. اما 60 نزدیک به درصد دانشجویان ما از منطقه آذربایجان هستند که زیاد هزینه ندارند.


برای دانشجویان امکانات رفاهی مثل خوابگاه هم دارید؟
یکی ار توافقات ما با سازمان منطقه آزاد این بود که امکانات رفاهی را منطقه آزاد تامین کند اما این موضوع دچار نوساناتی شد و ما خودمان دنبال کردیم الان با مهمانسرای جهانگردی قراداد داریم و یک سوم هزینه خوابگاه را پرداخت می کنیم. اما مجوز راه اندازی خوابگاه را داریم و حتما برای مهرماه برای خانمها خوابگاه دایر خواهیم کرد.


برخی سوال کردند که امکان انتقال از دانشگاهها وجود دارد؟
خیرانتقال ممنوع است.


عده بسیاری سوال داشتند که مدرک این دانشگاهها تا چه حد معتبر است و می توانند با این مدارک به کشورهای دیگر بروند؟
بله مدرک پردیس بین المللی ارس همانند دانشکده های دانشگاه تهران معتبر است. چون ما سیستم آموزشی و پژوهشی را با هم داریم.


ایا دوره های مشترک هم با سایر کشورها دارید؟
فعلا خیر اما به دنبال دورها های مشترک مثلا با کشور ترکیه هستیم.


آیا اساتید پروازی هستند؟
بله هیچ کدام اهل جلفا نیستند. تمام روزها دانشگاه دایر است و اکثر استادان از تهران می آیند.


چرا هنوز برای برای رشته هنر پذیرش ندارید؟
رشته هنر جزو رشته های اول ما بود چون پردیس هنرهای زیبای دانشگاه آمادگی پشتیبانی را نداشت فعلا" دایر نشده است اما به زودی امکان پذیر خواهد بود.
45232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 209070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 189
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۴
    98 13
    چرا از پولهایی که خارج از شهریه گرفته میشه سوال نکردید؟؟
    • بدون نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
      81 27
      "هزینه تحصیل در پردیس های بین المللی بسیار کمتر از دانشگاه های خارجی است" این جمله با عرض پوزش، دروغ محض است. دانشگاه تهران رتبه 700 دنیا را در سال 2011 بدست آورده و معلوم نیست شعبه کیش آن اصلا رتبه ای دارد یا نه. به هر حال شهریه پردیس کیش چندین برابر شهریه دانشجوی خارجی دانشگاه های معتبر مالزی و ترکیه و تقریبا برابر با شهریه ای است که دانشجوی کانادایی مقیم کانادا در کشور خود می پردازد. تمام دانشگاه هایی هم که در مورد ترکیه و مالزی مورد نظر است در رتبه 1 تا 500 دنیا قرار دارند. متاسفانه در ایران فرقی میان دانشجوی خارجی و داخلی وجود ندارد. در حالی که به طور مثال در کانادا، دانشگاه با رتبه زیر 100 دنیا، از دانشجوی خودشان 5000 دلار میگیرند و از دانشجوی خارجی 15000 دلار میگیرند.
    • بدون نام IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
      70 36
      متاسفانه در رشته ی پزشکی و دندان پزشکی دارن ترم به ترم شهریه ها رو افزایش میدن حالا دانشگاه سراسری نسبت به پولی که میدیم مدرک معتبری میگیریم، دانشگاه آزاد چی که داره پول بیشتری میگیره و مدرک بی اعتبار تری به فارغ التحصیلاش ارائه میده ؟
    • بدون نام US ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
      21 13
      منم با تو موافقم اما بایستی میگفتن هزینه تحصیل در پردیس کمتر از تحصیل در خارج از کشور است چون دانشگاه های خارجی از غیربومی ها بیشتر میگیرن/ برا مثال سال 85 کانادا 9 میلیون ترم برا تحصیل اگه براما بود، همون رشته در کشورمون در دانشگاه ازاد حداکثر 800 تومن میبود
    • مهیار A1 ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
      73 39
      ببخشید یک سوال داشتم میشه جواب بدین ما اگه از پردیس مدرک بگیریم بعدا مشخص میشه که مدرک مال پردیسه
    • بی نام IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      33 13
      مهیار، ما همین سوال را از رییس دانشگاه شریف پرسیدیم. گفت که مدرک دانشجویان پردیس بین الملل از لحاظ اعتبار فرقی با دانشجویان دیگر ندارد. به این دلیل که استادها همان ها هستند و مدرک و دانشنامه توسط همان پرسنل صادر میشود و امضای رییس دانشگاه شریف پای آن هست. به عبارت بهتر دانشجوی پولی با دانشجوهای دیگر فرقی ندارد، فقط دانشجویانی که با رتبه کنکور وارد میشوند بورسیه دولت هستند و لازم نیست شهریه پرداخت کنند. یعنی دقیقا سیستم بهترین دانشگاه های آمریکا مثل هاروارد و ام آی تی را پیاده کرده اند که دانشجو برای آموزش باید پول بدهد. با این فرق که دانشجویان بورسیه دانشگاه شریف تعدادشون بیشتره.
  • آرش US ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۴
    81 21
    پارسال جهت تحصیل در پردیس دانشگاه تهران در رشته حقوق بین الملل علی الحساب پنجاه میلیون تومان باید پرداخت می کردید.این دقیقا مصداق فروش مدارک تحصیلی است.دانشگاه هلسینکی فنلاند یکی از دانشگاه های معتبر و در لیست صد دانشگاه برتر جهان هست اگر با صلاحیت علمی به عنوان مثال موفق به اخذ پذیرش شوید نه تنها شهریه پرداخت نمی کنید بر اساس رزومه و سوابق حقوقی از 1750 یورو تا3500 یورو یعنی یعنی چیزی بین 4 تا 12 میلیون حقوق ماهانه دریافت می کنید اما متاسفانه در ایران با پول هر چیزی می توان خرید!
  • شیرازی IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۴
    41 8
    خواستم بگم که دانشکده مجازی دانشگاه شیراز هم که هیچ کلاسی برزگزار نمیکنه 3 برابر یک دانشگاه غیر انتفاعی شهریه میگیره و هیچکس هم بر این شهریه گیری نظارت نداره و درست یه کاری میکنن که دانشجو ها بیوفتن تا دوباره اون درس رو پاس کنن.به معونش هم میگی شهریه خیلی زیاده بهمون میگه کسی مجبورتون نکرده که تو این دانشگاه درس بخونیت و برو انصراف بده.
  • محمدرضا IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۴
    56 98
    وجود این دانشگاه ها ناشی از سیستم سیاست گذاری غلط .با این همه نیروی متخصص و بی کار چه اصراری برای تولید دانشجو های جدید هست . کسی که تلاش کرده و زحمت کشیده به دانشگاه تهران رسیده ولی کسی دیگر با پول و ثروت می تواند به همان امکانات دسترسی داشته باشد . این عدالت اجتماعی نیست برای همین دانشجو های واقعی دانشگاه تهران در ایران نخواهد ماند و دیگری که در پردیس بین الملل درس خوانده و از سطح علمی پایین تری هم برخورداره در کشور می ماند و با مدرک پولی کار می کند .درد دل یک دانشجوی دانشگاه تهران (شعبه دیگر ندارد) چاپ لطفا
    • مریم US ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
      به نظر شما اینکه عده ای به ضرب و زور کلاس تست و امادگی کنکور به دانشگاه راه پیدا میکنند و بعد هم چون فقط با هدف مدرک گرفتن وارد دانشگاه شده اند به زور، واحدها را پاس میکنند و در نهایت هم شغلشان با مدرکشان مرتبط نیست؛ عهدالت اجتماعی است؟ درست است که ساز و کارها غلط هستند ولی با افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو حداقل افرادی که علاقه دارند هم میتوانند ادامه تحصیل دهند ...
    • شیرازی IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
      با خانم مریم موافقم.دانشگاه ها باید مثل تمام دانشگاه های جهان بشود و طوری بشه که رفتن دانشگاه آسون باشه اما جوری باشه که اگه دانشجو استعداد اون رشته و دانشگاه رو نداره خودش بعد یک ترم متوجه بشه و انصراف بده چونکه کنکور و حتی شرط معدل استعداد هیچکس رو مشخص نمیکند.البته با بورس دادن به دانشجو های با معدل بالا کاملا موافقم
    • ستیا IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
      29 24
      به قول نظر علی این افراد نان پدراشونو میخورن. اشکال نداره به استعدادی که خودت داری نه پول بابات فکر کن و به این مسائل اهمیت نده
  • بدون نام IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۴
    65 7
    آره مشکل اینه که باز باید با اساتید با شخصیت ایرانی سر و کله زد که چیزی به عنوان وقت برای تخصیص دادن به دانشج.ی دکترا و فوق لیسانس براشون تعریف نشدست. جالبه در تمام کشورهای دنیا دانشگاههای خصوصی امکانات بهتری دارند و اساتید به مراتب بهتر برخورد میکنن. توی ایران چون دانشگاه های غیر دولتی(مثل آزاد، غیر انتفائی و...) کاملا برعکسه و ظرز فکر استاد اینه که اینا که چیزی حالیشون نیست پول دادن اومدن دانشگاه...
    • سام US ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
      32 65
      مگه غیر اینه؟
  • احسان IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۹
    82 9
    باخانم مریم موافقم . صرفاً کسانی که زیاد برای خواندن وقت میگذارند نمیتوانند موتور های تولید علم در کشور باشند باید همه شانس کسب علم را داشته باشند . خیلی ها رو میشناسم که از دانشگاههای تهران وشریف فارغ التحصیل شدند اما وقتی ازشون یک فکر جدید فنی یا راهکار جدید در مورد علمشون میخواید ندارند .بنظر من باید اجازه بدیم که در آینده فکر نو وخلاقیت در بازار جایگاه خودشو پیدا کن نه فقط خوب حفظ کردن
  • مونا IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
    66 27
    ميخاستم بدونم اين راسته.ك ميگن داروسازي توي دانشگاه بين الملل ٤ساله اس؟و هزينه كلي براي رشته داروسازي ٥٠ ميليونه؟!
    • ویدا IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
      81 32
      داروسازی واحد بین الملل کلا چقدر هزینه دارد؟؟>
    • بهار IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      نه من دانشجو بین المللم دندون بهشتی میخونم.داروسازی 5.5 سالست-دندون 6 سالست-پزشکی 7 سال البته اگه دانشجو خوبی باشی.یه چیز هم راجب اون محترمایی که میگن سطح علمی ما پایینه...شما تا حالا مصاحبه بین الملل رفتید؟؟؟من سکوت میکنم فقط برید بپرسید ک گزینش چقدر سخته...و اینم بگم 70٪ماها کسایی هستیم ک فقط و فقط بدشانسی اوردیم همین و البته خونواده های ما بسیار به ما توجه دارن ک مارو فرستادن همه ما پولدار نیسیم...70-80٪ماها خونواده های متوسطیم و برای درس خوندن واقعا زحمت میکشیم...
    • آنی A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
      9 22
      این اطلاعاتی که بهت دادن کاملا اشتباست سالیانه چیزی حدود 50تومن درمیاد..
    • به بهار A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
      29 15
      آخه مگه میشه کسی پول نداشته باشه بعد 60 یا 70 میلیون یا بیشتر پول دانشگاه بده ما اگه نصف این رو داشتیم تا حالا خونه دار شده بودیم
  • داریوش IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
    53 15
    با سلام به نظر بنده وجود این دانشگاهها خوبه چون امکان داره کسی توانایی اینکه خودشو گرفتار تست و گاج و قلم چی کنه رو نداشته باشه و اینجوری به رشته مورد علاقش میرسه و تحصیل میکنه و امکان موفقیتشم بیشتر از کنکوریها میتونه باشه ولی یه چیزی رو باید در نظر بگیریم و اونم اینکه اگه بخوایم این همه از پول در مقابل ورود به دانشگاه حرف بزنیم پس ارزش علم چی میشه نظر بنده اینه که بیشتر روی هزینه ها برنامه ریزی بشه و انتقال علم راه درامد میلیاردی دانشگاهها نشه
    • ثمین A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
      28 5
      سلام درسته پول درمقابل علم چیزی نیست ولی اخه انصافا شهریه هاواقعابالاست
  • جبار IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
    16 32
    نظر خاصی ندارم
    • بی نام A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
      9 1
      خسته نباشی
  • آرش IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
    24 42
    من به دليل موقعيت شغلي نمي تونم تو خارج درس بخونم ولي ميخوام يه مدرك بين المللي داشته باشم يه روزي به دردم ميخوره ! الان بايد به فكر رتبه ي زير 5000 باشم "اي كاش همه چيز با پول حل مي شد"
    • بی نام A1 ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
      12 0
      بعد جون مردم چی میشد؟؟؟؟ شوخی ک نیست
  • دانشجو IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    من سالها پیش در دانشگاه سراسری درس خواندم و اکنون در دانشگاه بین المللی. سختگیری ای که در دانشگاه بین المللی وجود داره در سراسری نبود.اینجا اکثرا با علاقه بیشتری درس میخونن و به خاطر شهریه سنگین تلاش مضاعف دارن شاید اگر این تلاش رو قبل کنکور داشتن الان سراسری تهران بودن.البته ظرفیت سراسری محدوده و بالاخره هر چقدر هم بار علمی کنکوری ها بالاتر بره باز هم عده ای به اجبار باید آزاد یا بین المللی درس بخونن. همه میدونیم که این روزها رشته ای مثل پزشکی درآمد آنچنانی نداره!پس باید به اون کسی که با وضع مالی متوسط اومده بین الملل و پزشکی میخونه در حالی که میدونه قرار نیست این هزینه ها جبران بشن آفرین گفت!چیزی جز انگیزه قوی پشت این مساله نیست. کنکور رقابتیست چهار ساعته!نه تست آی کیو و استعداد!
    • بی نام IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      59 16
      با کلیت حرفت موافقم ولی کی گفته پزشکی درامد بالایی نداره؟؟ پزشک در همه جوامع بشری بیشترین احترام و شخصیت اجتماعی رو داره و درامدش هم متناسب با همین جایگاه اجتماعی هستش فقط کافیه بتونه از دانش خودش استفاده کنه
    • بی نام IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      45 8
      راس میگه. من پدر بزرگم پزشکه زمانه شاه بود و البته پزشک عمومی و پول پارو میکرد....اما پدرم پزشکه عمومیه بود حقوقش مثه 1 کارمنده ولی کارش زیادتره.......ادم مجبور میشه که حتما تخصص بگیره....
  • کنکوری IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
    77 19
    قابل توجه دوستان که اصلا اینطوری نیست که کسایی که در دانشگاه بین الملل درس می خونن یعنی سطح علمی بالایی ندارن! و یا در واقع دارن مدرک می خرن! من خودم به شخصه رتبه کنکورم خوب بود ولی به خاطر اینکه بد انتخاب رشته کردم ترجیح می دم که پول بیشتری بدم ولی رشته ای رو که بهش علاقه دارم بخونم یه مدرک معتبر !
  • محسن IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
    26 30
    ما که بالاخره معنی پردیس رو نفهمیدیم!بگید پولی یا آزاد که قابل فهم تر باشه!!
  • الهام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    43 11
    مهم اینه مدرک بین اللمل از دانشگاه سراسری صادر میشه و فکر نکنم استاد هایی مثل استادان دانشگاه شیراز بخواهند خودشونو زیر سوال ببرن به خاطر پول پس در مورد بین اللمل بهتر قضاوت کنیم
  • عباس IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    12 4
    سلام شرايط پذيرش مقطع دكتري حقوق جزا و جرمشناسي را در دانشگاه پرديس را استدعا دارم.اينجانب را راهنمايي كنيد تا بتونم ثبت نام نمايم. با تشكر
  • Zari IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    13 9
    اعتبار پرديس دانشگاه تهران از پرديس شهيد بهشتي خيلي بيشتر است؟
    • آرمیتا IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      37 23
      من امسال(92) کنکور دادم وبا اختلاف رتبه خیلی خیلی کمی نمیتونم تو دانشگاه سراسری پزشکی بخونم واسه همین دانشگاه های بین المللی یکی از گزینه هامه اما چیزی که منو به شک میندازه اینه که شاید اساتید تو دانشگاه بین المللی اون جوری که تو سراری درس میدن انرژی نذارن و در آخر سطح علمی فارق التحصیلان این دو دانشگاه متفاوت باشه لطفا راهنمایی کنید
    • عاطفه A1 ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
      11 3
      من هم جواب اين سوال رو مي خواستم
  • شیوا IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
    14 12
    سلام میخواستم بدونم برای پذیرش ارشد حسابداری در دانشگاه پردیس چیکار باید بکنم و شهریه اش ترمی چقدر میشه. و همچنین شهریه مدیریت آموزشی در مقطع دکتری چقدر میشه ترمی؟
    • فاطمه IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
      0 0
      با سلام و خسته نباشید. شهریه مقطع کارشناسی ارشد مدیریت مالی ترمی چنده؟ خواهشا کسی ک اطلاع داره جواب بده واقعا جای دیگه دسترسی ندارم بدونم خواهش میکنم جواب بدین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • علي دادرس IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    11 9
    ا يا رشته تربيت بدني {گرايش فيزيولوزي ورزشي}در واحد ارس وجود دارد؟براي بذيرش چه بايد كرد؟شهريه ثابت و متغير ان در مقطع دكتري چقدر است؟
    • نیما A1 ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
      18 7
      اخه برادر من تربیت بدنی رو که میتونی راحت تو داشگاه تهران دولتیشو قبول بشی ....ادم از حرفاتون خندش میگیره
  • بدون نام IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    9 6
    دوستان کسی اطلاع داره که هزینه ی هر ترم برای رشته ی ارشد ژنتیک پزشکی توو دانشگاه های بین الملل چه قدره؟ممنون.
    • ناشناس IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
      13 6
      خیر کسی اطلاع نداره
  • hosein IN ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    14 6
    با عرض سلام و خسته نباشید. من دانشجوی داروسازی در هندوستان هستم. ایا با شرایط بوجود امده و طبق بخشنامه جدید وزارت , من میتونم به دانشگاه بین الملل انتقال پیدا کنم . ایا شرایط خاصی هم برای فرزندان شاهد و ایثارگر وجود دارد. با تشکر
    • sara IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
      6 11
      اقا حسين ببخشيد ميگن كسايي كه خارج داروسازي ميخونن اصلا بعد اتمام تحصيل كار تو كشور خودش و كشوري كه توش درس ميخوند نيست و مدركش رو اصلا قبول نميكنن منم ترسوندن ايا شما اطلاعاتي در اين زمينه دارين؟؟؟؟
  • محمد IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۰
    30 4
    من خودم در دانشگاه پردیس ارس درس میخوانم اساتید به حدی سخت گیری میکنند که ما وقتی امتحاناتمون تمومو میشه اینگار یک کوه از دوشمون برادشته اند نحوه کنترل هم در امتحانات بوسیله دوربین مدار بسته انجام میشه تو این دانشگاه درس خوندن و نمره گرفتن و موفق به اخذ مدرک شدن خیلی سخته
    • بیتا IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
      32 10
      میشه بی زحمت بگین که هزینه دانشگاهتون ترمی چقدره؟
    • سیما IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
      26 8
      بله منم میخوام بدونم هر ترمش چنده
  • چنگیز IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۴
    7 1
    سلام و خدا قوت،تبلیغات رسانی واحد دانشگاه پردیس در مورد پذیرش کم است آیا دکترای حقوق خصوصی دارد و هر ترم چقدر شهریه باید پرداخت شو دوکلاسهابه چه صورت می باشدو پذیرش بستگی به معدل دارد؟
  • محسن IR ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
    18 8
    ایران از نظر سخت گیری در دروس پزشکی در سطح بالایی است که در هیچ جای دنیا اینگونه نیست خیلی از پزشکای معروف در خارج از ایران هستند که خیلیاشون در ایران مدرک گرفتند فقط بدلیل کمبود امکانات جذب کشورهای خارجی شدند درخصوص پردیس بین الملل از دوست عزیزی که مصاحبه کردند میخوام به صراحت بگم که به هیچ وجه نمره اضافی به کسی نمیدن یا کسی راحت نمیتونه تقلب کنه خب اگه یه دلیل بخواییم واسش بیاریم اینه که اگه طرف اون درسو بیفته باید دوباره واسه واحدش پول بده یا حتی اینکه دوباره یه ترم اضافه برداره که کلی به نفع دانشگاه هست اصلا چیزی بعنوان پول و مدرک تو این دانشگاه ها وجود نداره انصراف دادنم که به حد وحشتناکی واسه طرف زجرآوره!!!!!!!
  • فردین IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
    21 8
    سلام میخواستم بدونم برای قبولی ارشد حسابداری در دانشگاه پردیس رتبه چندلازم است و شهریه اش ترمی چقدر میشه؟
  • فاطمه IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
    25 11
    سلام.میخواستم بدونم شهریه هر ترم ارشد رشته مهندسی صنایع چقدره و تفاوت پردیس و بین المللی چیه
  • نقی ماموری IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
    29 10
    این همه پول مدید اخرش هم بیکار. دست هر کی یک مدرک هست.مدرک زیاد کار کم سود کلان دانشگاهها
  • آرش IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
    26 17
    میخوام بدونم که آیا امکان خوندن رشته دندانپزشکی بدون کنکور در پردیس کیش یا قشم وجود داره و شهریه اش چند است؟ ممنون
  • غزال IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    16 10
    سلام.شهریه دندون سالی 17400000هست اما باید کنکور شرکت کنی
    • دکتر محمد امین قادری A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
      35 18
      شهریهی دانشکاه بین المللی کیش دارو سازی و دندان چقدر است؟
  • Ebi IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    37 30
    واسه دندان چه رتبه اي ميخواد
  • آنا IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    18 7
    از هزینه داروسازی بگین
    • دانیال IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      8 6
      ترمی7
  • آزاده IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    9 4
    سلام.میخواستم ببینم هزینه ی تحصیل در دانشگاه پردیس کرج برای رشته ی مهندسی طراحی منظر ترمی چنده؟ودر نهایت چند در میاد
  • حبیب IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    10 3
    چرا در دفترچه ارشد سراسری پردیس را می نویسند . آیا برای پذیرفته شده گان از طریق کنکور شهریه همان شهریه خانمان سوز است
  • نیلوفر IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    8 8
    هزینه رشته کارشناسی معماری چقدر می باشد؟
  • رویا IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    19 9
    سلام.شهریه ارشد مهندسی معماری تو پردیس چقدره؟
  • ابوالفضل IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    35 18
    شهريه دانشكاه واسه دندون چقدره ؟بالاترين رتبه چند بوده كه قبول شده؟
    • روح الله A1 ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
      11 4
      سلام راستش من دنبال جواب شما هستم.شما به جوابتون رسیدید؟اگه اره لطفا منو هم راهنمایی کنید؟چه رتبه و ترازی باید بیاری تا بین الملل و پردیس قبول بشی؟ممنونم ازتون
  • elena A1 ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    22 9
    شرایط ونحوه ی خوندن رشته دارو سازی در بین اللملی و آیا بدون شرط معدل میشه اونجا رشته ی مورد نظرمونو بخونیم؟خواهش میکنم جواب بدید
  • elham A1 ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    13 4
    سلام شرایط ونحوه ی خوندن دندان پزشکی در بین اللملی وآیا بدون شرط معدل میشه اونجا این رشته رو خوند خواهش میکنم جواب بدید ممنون
  • سارا A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    24 4
    سلام آیا معدل کتبی سال سوم هم در قبولی موثر است ؟
  • فرید IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    8 6
    سلام آیادانشگاه بردیس ارس ازسوم دبیرستان دانشجومی بذیره دررشته های داروسازی وداندا بزشکی اگه می بذیره ؟معدل بایدازچند به بالاباشه؟ضروریه
  • امیر EU ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    34 9
    سلام من خودم پزشکی ارس می خونم....استادا همه استادای تبریزن اونم استادای خوب و عالیشون.....اصلا هم کوتاهی تو آموزش و امتحان گرفتنشون نمی کنن...خیلی هم سخت می گیرن...حتی غیبت های کلاسی هم واسشون خیلی مهمه...متاسفانه خیلی ها فکر می کنن اینجا همه چی خیلی آسون و راحت ولی باید خدمتشون عرض کنم خیلی اشتباه فکر می کنن....البته من از دانشگاه غیرپزشکی خبر ندارم.
    • الينا EU ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
      12 3
      امير آقا منم برا دارو ارس معرفي شدم لطفا ميشه بگين مصاحبش چه جوريه؟ در ضمن زياد طول نميكشه كه مردم مفهوم بين الملل روهم, مثل شبانه متوجه ميشن, همون موقع هم كه شبانه رو گذاشتن همين بحثا بود.
  • نازیلا EU ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    45 16
    سلام می خواستم بدونم با چه رتبه ای میشه پزشکی خوند و شهریه ش سالی چقدره؟
  • tina IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    12 4
    یک نفر جواب منو بده لطفا. من معدل دیپلمم بالا نیست. شرط معدل؟خیلی از نظر روحی اذیتم یکی کمکم کنه
    • پرك A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
      10 6
      نه بابا شرط معدل كجا بود...
    • سارا IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
      5 3
      معدل 15 به بالا تاثیر منفی نداره
  • sara A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    9 1
    میزان شهریه رشته های مهندسی و فنی دو میلیون و 250 هزار تومان!!!! مطمئنید بیشتر نیست؟! یعنی امسال اضافه نشده بهش؟!
  • بی نام IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    11 5
    شهريه پرستاري پرديس كيش چقدره؟
    • احسان IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
      8 1
      تو که میخوای پول خرج کنی حداقل دندون یا دارو بخون
  • indi A1 ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    15 7
    شهریه دندان پزشکی چقدره؟
  • ن IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    17 16
    من داوطلب کنکور 92 هستم و مجاز شدم برا بین المللی حالا شهریه دندون پزشکیش چقدره
    • بی نام IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      5 2
      دانشگاههای مختلف متفاوته
    • الی FI ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      3 7
      ببخشید میشه بگید با چه رتبه ای مجاز شدید
  • sara A1 ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    4 1
    سلام چرا تو انتخاب رشته دانشگاه پردیس کیش نیست؟! کدش چنده؟:(
  • محبوبه A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    32 17
    من کنکوری 92 هستم و عاشق دندانپزشکی رتبم پایین چجوری تو بین الملی ثبت نام کنم تو رو به خدا جواب بدین
  • الهه A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    45 21
    منم کنکوری 92 هستم خیلی دلم میخواد دندانپزشکی بخونم ولی کنکورمو بد دادم میشه بگین رتبه لازم برای قبولی تو دانشگاه های بین الملل چنده؟
  • مریم A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    22 6
    دوستان لطفا جواب بدید بین پزشکی ازاد و بین الملل کدومو انتخاب کنم منتظر نظراتتون هستم ممنون
    • بی نام A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      15 8
      بین الملل
  • عباس A1 ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    4 7
    سلام كدام دانشگاه پرديس دكتري حقوق پذيرش ميكنئ و روش ثبت نام چطور است؟ با تشكر
  • فاطمه IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    7 3
    آیا من میتونم تو این دانشگاه رشته های ÷زشکی رو بخونم ممنون میشم اگه سریع تر جواب بدید
  • ندا A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    34 22
    رتبه 16 هزار پزشکی بین الملل میاره ؟
  • سهند AZ ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    20 10
    این دانشگاه الان دندانپزشکی ترمی 10 میلیونه در حالی که در ترکیه 6 میلیون میشه.....یعنی واقعا چرا مسوولین این طوری برخورد میکنن...خوب این جوری ارز از کشور خارج میشه کلی هم گرونی و مشکلاته دیگه.فقط کافیه یه مقداره کمی مسوولین انسانین مطابقه دین عزیزمون به کار ببرن همه چی درست میشه
    • بی نام IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
      16 36
      عزیزم حداقل باید از طریق معدل جبران بشه بعضی موارد یا نه.یک از دوستان با رتبه 12 هزار کنکور اومده داروسازی بین الملل می خونه.در حالی که من با رتبه 900 داروسازی سراسری میخونم. الان بین من و ایشون چه تفاوتی هستش؟ هر دو تامون توی یک کلاس بودیم.سطح علمی من و اون ایا یکی بود؟؟؟ بی انصافی هستش. کاش حداقل حد نصابی برای قبولی در واحدهای بین الملل رو منصفانه انتخاب میکردند.
  • الینا IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    14 15
    لطفا بگید هزینه خوابگاه هاچگونه پرداخت میشود؟ و برای ورودیه 92 در دفترچه ترمی 7300000 نوشته شده برای دندان پزشکی ایا دوباره اضافه میشود تا سال اینده؟ من رتبه ام 8200 شده است معدله دیپلمم 18/60 بوده است و کاملا به زبان انگلیسی تسلط دارم انگار تو انگلیس درس خوانده ام احتمال قبولیم چند درصده؟ اگه نیست لطفا بهم بگید تا دیر نشده دوباره شروع کنم برای سال اینده تا نتیجه ی نهایی وقتم خیلی تلف میشه لطفا کمکم کنید وضعیتم رو مشخص کنم
    • سارا IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
      1 3
      درصد زبانتون تو کنکور چند بود؟اسمتون تو لیست پذیرفته شده ها هست؟
  • فاطمه IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    27 5
    من آرزو دارم دانشگاه بین المللی اونم تهران بیام میشه لطفا شرایطشوواسم ایمیل کنید از لحاظ علمی هم بالا هستم اما به خاطر استزس کنکورمو خراب کردم اما مجازم به انتخاب
  • سوین IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    6 5
    ببخسین یه سوال.بین الملل همون مجازیه؟؟؟خواهشا جواب بدین:(
    • ایمان A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      6 1
      نه عزیر اینجا فقط شهریه میگیرن که نسبتا بالاست و اساتید هم از دانشگاه تهران میان وحضو در کلاس ها اجباریه مثله بقیه دانشگاه ها
  • علی IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    7 0
    سلام لطفا یکی منو راهنمایی کنه من از طریق کنکور ارشد پردیس تهران قبول شدم آیا شهریه کمتره وچقدره
  • میننا IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    14 3
    من ازمون پردیس شرکت کردم.قبول شدم و دعوت کردن واسه مصاحبه.بعد ازم مدارکمو خواستن.و الانم ثبت نام.من خیلی تحقیق کردم.از نظر سطح علمی بالاست.ازمون زبان عمومی ومعدل کارشناسی وازمون تخصصی و مصاحبه باید امتیاز بیاری.
  • شیوا IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    8 7
    با سلام.من امسال تجربی کنکور دادم و در لیست انتخاب رشته بین الملل رو نزدم.لطفا بهم بگید الن راهی هست تا در رشته های بزشکی دندان و یا دارو ثبتنام کنم؟؟؟؟؟؟؟
  • علی IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
    16 37
    به تمام بچه های پردیسی که نون پدر گرامیشونو میخورن تبریک میگم. دوست من با رتبه 20 دکتری و با معدل 17 امیرکبیر قبول نشد. باباشم پول نداره بیاد پردیس نگرتن مدرک نباشید به کسی نگید پردیسی هستید معادله!
  • فرشته A1 ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    13 9
    سلام من با رتبه 9000 تجربی فیزیوتراپی بین الملل تهران و بابل رو زدم:1-چقد احتمال قبولیم هس؟2-هزینش ترمی حدودا چقد درمیاد؟3-شماهایی ک دارین تو این دانشگاه درس میخونید:انصافا ارزششو داره یا بهتره 1سال دیگه واسه سومین بار هم درس بخونم واسه یه دانشگاه دیگه؟!؟ راسی تو مصاحبه چه سوالایی میپرسن؟؟؟
    • بی نام IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
      6 3
      100% قبولی
  • آرزو IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    5 3
    پردیس با ازاد بین المللی چه فرقی داره؟ شهریه ارشد رشته های انسانی بین المللی چقدره؟
  • زهرا IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    13 7
    ببخشيد ميشه بكين اين دانشكاها رو با رتبه جند ميشه قبول شد؟ معيار بذيرشش جيه؟
  • مهتا IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    7 9
    میشه بدون کنکور تو رشته دندانپزشکی ثبت نام کرد؟با توجه به سوابق تحصیلی و رتبه سال قبل ؟
  • مریم IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    4 5
    با سلام از اقا امیر محسن و خیلی های دیگه که در این دانشگاه های بین الملل که درس می خونن خواهش میکنم درباره ی هزینه های خواب گاه و این که ارزش این هزنه رو داره یا نه مثلا خد من د دانشگاه ازاد دکترای دامپزشکی قبول شدم ولی به امید دانشگاه بین الملل نرفتم واس ثت نام و الام واقعا حوصله یه بار کنکور و اصلا ندام و جواب بین الملل هم که اوایل بهمن میاد به نظرتون ارزش این همه سر در گمی رو داره ازتون خواهش میکنم جواب بدین منتظرم
  • بی نام A1 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    7 5
    باسلام من دانشجوی دکترای پرستاری بین الملل درس میخونم و شهریه دو ترم که نزدیک 11 میلیون تومن بود و اول گرفتن..شهریه ثابت 5 میلیونه..هیچ مزایایی هم نداریم خوابگاه هم به ما داده نشد..
  • الينا EU ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
    26 22
    سلام, تو مصاحبه بين الملل چي ميپرسن؟ در ضمن اگه قرار بود يكي به زور پول باباش درس بخون همون اولش خرج كنكور ميكرد.حالا به خاطر يه سري مشكلات نتونسته سراسري قبول بشه و نميخواد يه سال ديگه منتظر كنكور بشه دليل بر بيسواديش نيست.الان اگه كسي ميخواد استعداد خداداديشو به رخ بكشه ما هم پولداري خداداديمونو به رخ ميكشيم.
    • رها A1 ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
      12 28
      اخه عزیز من وقتی یکی بجای مغز تو سرش کاه و گله هرچقدرم باباش قبل کنکورخرجش کنه بی فایدست این حرفا که بدشانسی اوردیم وماسختی میکشیمم چرنده.همه دانشجوهابنظرخودشون امتحاناشون سخته اونیم که گفته ماله بین الملل خیلییییی سخته دولتی نبوده که بفهمه امتحان چیه
  • رزانا A1 ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    10 1
    بچه ها یکی لطفا جواب بده: تو مصاحبه بين الملل چي ميپرسن؟ خیلی سخته؟
    • احمد A1 ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      4 0
      سلام دوستان من امسال در رشته مورد علاقه خودم مهندسی نفت کارشناسی ارشد پذیرفته شدم.در روز مصاحبه مهمترین ملاک ها معدل کتبی،معدل کارشناسی،دانشگاه محل تحصیل،شاغل نبودن و دو سوال تخصصی....اگر کسی زبانش خوب باشه شانس قبولیش صد درصده...در پایان به شما میگن که اساتید سختگیری زیادی میکنن و همچنین در مورد توانایی پرداخت هزینه ها نیز به شما اطلاعاتی رو یاد آوری میکنن
  • سارا A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    3 2
    کسی می دونه در مصاحبه چی می پرسن؟
  • راد IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    3 0
    تو مصاحبه کامپیوترم میپرسن؟؟درصد زبان کنکور مهمه واسه مصاحبه؟
  • راد IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    6 2
    یکی به ما جواب بده
  • بی نام A1 ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
    4 4
    اول باید هدف برای درس خوندن مشخص بشه علاقه؟کسب درآمد؟موقعیت اجتماعی؟... حالا باید دید نسبت به انتظارات ما از دانشگاه ارزششو داره؟
  • علي IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    33 6
    بخدا من دانشگاه پرديس بين اللملل هستم باور كنيد امتحانات ما ودانشگاه اصلي يكي هست هم سوالات هم اساتيد وهم نوع تدريس ولي وقتي اساتيد نمره ها رو اعلام ميكنند ما نمراتمون كمترينش تو سخت ترين درسها كمتر از 17 نيست ولي چون شانس نداشتيم سراسري قبول نشديم خيلي از بچه ها پرديس هستند كه سواد واستعدادشون بيشتر از دانشجو روزانه هست.باور كنيد مينيمم معدل رشته من 16 هست در صورتي كه دوره روزانه ماكزيمم معدلشون 14 يا 15 بنظر شما اين انصاف هست كه بگن مدرك شما اعتبار نداره درصورتي كه اساتيد درس امتحان ما هيچ فرقي با دوره دانشگاه اصلي ندره؟؟
    • سپیده A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
      1 2
      میشه بگید هزینه ی دندانپزشکی ترمی چقدر هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خواهش میکنم
  • بی نام A1 ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    4 1
    سلام دوستان گلم امیدوارم همتون به خواسته هاتون برسید، راستش،من امسال پیشم تموم میشه ، دارم آماده میشم برم هند برادندون بخونم بابام میگه برو همینجا دانشگاه بین الملل خواستم بدونم شرایط ورودش چیه؟ نیازی به کنکورم هست؟ اگه نیازی هست رتبه باید چندباشه؟ شهریه ی هرترم چقده؟ ممنون میشم ازجوابتون
  • سمن A1 ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    4 2
    اره باید کنکور داد باید زیر 6000باشی من امسال قبول شدم رفتم مصاحبه 20 ملیون اینا
    • بی نام A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
      2 0
      پردیس کجا قبول شدی؟ چه رشته ای؟
  • نفیــــسه IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    3 6
    سلام.من کنکور92 دادم.. معدل کتبیم زیاد خوب نیست...فرزانگان درس خوندم...تو سال قبل چون جشنواره شرکت کرده بودم حدود 1 ماه تهران درگیر جشنواره بودم واز کلاس ها عقب افتادم...بعدشم 1 ماه تو شهر خودم درگیر کارای جانبی و مراسم جشنواره بودم...خلاصه درس میخوندم بعدش ساعت مطالعه بالایی هم داشتم ولی تو آزمونای آزمایشی نتیجه ای که باید میگرفتم رو نمیگرفتم...رتبم امسال 5 رقمی و بالا شد...موندم واسه ی سال دیگه..ولی خیلی سخته مطالب همش تکراری هستن...3 هفته مونده به کنکور هم بیماری سختی گرفتم و تا روز قبل کنکور افتاده بودم تو رختخواب...بخدا اینا بهانه نیست...من ادمی نیستم که بخوام بهونه بیارم واسه کارام...حالا هزینه های بین الملل هم خیلی بالاست....هزینه فیزیوتراپی بین الملل چنده ترمی؟با چ رتبه ای ادم قبوله؟
  • بی نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    7 17
    به نظر من با تمام نظراتی که دادید ولی درس خوندن تو این دانشگاه به هیچ دردی نمی خوره حالا استادش مال دانشگاه تهران هم باشه ... شما که نمی تونید بگید که درس دادن این استاد تو بین الملل مثل درس دادنش تو دانشگاه تهران هست یا نه ...
  • الهه IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    1 11
    سلام من امسال پیشم شنیدم برای تکمیل ظرفیت ارس تو رشته دارو یکی با رتبه ی سی هزار قبول شده؟ این واقعیته؟؟؟؟ خواهش میکنم جواب بدین. شهریه ی هرترم دارو چنده؟؟؟؟ اگه کسی ایمیل کنه برام خیلی ممنون میشم
    • رضا A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
      12 8
      خیر درست نیس نهایت رتبه تو واحد ارس 8 هزاره ! دارو ترمی 9 میلیون
  • م.محمدی IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    8 4
    می خواستم حداقل رتبه قبولی برای رشته فیزیوتراپی بدونم
  • حسین A1 ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    5 7
    با سلام میخواستم شهریه داروسازی را بدونم؟
    • اس محسن A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
      3 12
      کلی.....................بیشتر از این حرفا
  • فریده FI ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    12 3
    سلام فیزیوتراپی را چه دانشگاههایی داره چه قدر هزینه داره منظورم بین الملل هستش
  • شادی A1 ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    6 0
    سلام دوستان لطف میکنید بگید رشته فیزیوتراپی بین الملل تهران برای مقطع کارشناسی هزینه اش ترمی چقدره ؟
  • مصطفی رزاقی FI ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    4 10
    می خواستم بدونم تعداد واحد های درسی دندانپزشکی چند واحده و چندتاش نظری و چند تا عملی ؟ هزینه هرواحد نظری ؟ هزینه هر واحد عملی ؟ هزینه هر واحد کارآموزی ؟ هزینه پایان نامه ؟ خلاصه هزینه کل برای یه دانشجوی زرنگ ؟
  • مهدی IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    6 9
    سلام میخواستم بپرسم پردیس دانشگاه تهران واحد بین الملل خوابگاه هم می ده به دانشجوهاش ؟ آگه خوابگاه می ده ماهی یا ترمی چنده؟ تو اون شهر امکان کار کردن هست که هم کار کنیم هم درس بخونیم ؟
  • پریسا GB ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    11 1
    سلام.من پیش دانشگاهیم میخواستم ببینم شهریه واسه داروسازی چقده؟؟اصن راسته که میگن باید مدرک زبان داشته باشی؟رتبه چند خوبه واسه دارو تواین دانشگاه؟؟توروخدا جواب بدین مرسی
  • farzane A1 ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    13 1
    سلام بچه ها کسی هست که با معدل زیر 16 داشته باشه دارو بین الملل بخونه؟؟؟
  • afsoon A1 ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    12 3
    سلام میخواستم بدونم شهریه رشته فیزیوتراپی بین الملل ابادان چنده؟ با چه رتبه ای میشه قبول شد؟
  • محمد A1 ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
    18 14
    ونایی که پول ندارن باید بمیرن
    • بی نام IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
      31 2
      نه باید درس بخونن:
  • shaghayegh IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    7 2
    32 سالمه پرستار هستم می خاستم بدونم میشه داروسازی بدون کنکور پردیس کرج تو نیمسال دوم شرکت کنم؟ شرایط شهریه چطوریه؟میشه تو دانشگاه ایران مهمان شد؟
  • setareh j.... A1 ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    29 3
    لتون,من17سالمه ولی حتی پول کلاس کنکورمم ندارمو دانشگابرام بزرگترین ارزوء...واقعــــاخوشبحالتون:سلام... خوشبحا
    • malihe IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
      25 1
      ایشالا که یه رشته خوب یه دانشگاه خیلی خوب قبول شی عزیزم :
  • mehdi IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    7 6
    با دیپلم نطام قدیم میشه رفت بین الملل ؟
  • مینا IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    7 9
    بچه ها برای منم دعا کنید
  • rasa A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    1 2
    با سلام اگه امکانش هست اطلاعات کاملی راجع به پذیرش و شهریه دکتری مدیریت وکارشناسی ارشد مهندسی عمران در واحدبین الملل کیش در متشکرم اختیارم قرار دهید
  • سپیده A1 ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
    3 2
    سلام اخه میگن دانشگاه ازادپردیس علوم تحقیقات غیرمعتبراس ومدرکش روجایی قبول نمیکنن من هم هفته اینده امتحان ازاددارم انتخابم اونه اگه کسی راجب این موضوع میدونه ب ایمیلم بفرسته این سایتو شانسی بازکردم خواهشششششششششا
  • فرناز A1 ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
    8 2
    سلام . خواهش میکنم از کسایی ک اطلاع دارن جواب بدن. من لیسانس پرستاری هستم، میخواستم بدونم واقعااااا پزشکی پردیس تا چند هزار میگیره؟ تورو خدا جواب بدین یکم امیدوار شم
  • حسام A1 ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    19 1
    سلام من رتبم 30 هزار شده میتونم رشته دندونپزشکی دانشگا بین المللی برم؟
  • صفا US ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 9
    ارس و کیش هزینه اش تا دکترا کلا میشه سی صد میلیون اینا
  • هانی A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    11 4
    سلام رتبم شده هفت و سیصد میتونم بین الملل پزشکی یا دندون قبول شم شهرش مهم نیست
    • هدا IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
      0 1
      اره عزيزم ميتوني بري
  • zahra IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    10 1
    سلام.من امسال سال دومی بود که کنکور دادم.رتبه م 9200 شده.تو زیر گروه 2 هم 8800. به نظرتون داروسازی بین الملل قبول مشیم؟خاهش میکنم یکی بم بگه.واقعا استرس دارم.من فقط دارو میخام. اونایی که رفتن مصاحبه بگن چی میپرسن؟ خاهش میکنم یکی جوابمو بده
    • سارا A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
      0 4
      سلام مصاحبه ك حذف شده،فقط راسته ميخواد شهريه ها كم بشه؟
    • بی نام A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      6 0
      مصاحبه که حذف شده من پارسال رتبم مثل شما بود ولی دارو قبول نشدم سطح دانشگاه بین الملل بالاس رتبه زیر4000 منطقه 1 را میخواد
  • مهسا A1 ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    2 2
    سلام به نظرتون تحصيل تو تركيه بهتره يادانشگاه هاي بين الملل ايران؟؟فقط از نظر هزينه اش ميگم
    • شایسته IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
      5 1
      اون بالا یکی گفته ترکیه مناسب تر درمیاد. من که اطلاعی ندارم...
  • سودا A1 ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    13 6
    با رتبه50هزار قبولی دارین تو پردیس؟
    • بی نام A1 ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
      1 0
      نه
  • شادان IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    13 3
    میشه بگید شهریه دارو بین الملل چقد میشه؟من رتبم 30000شده میتونم دارو قبول بشم؟
  • بی نام A1 ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    18 9
    سلام ی سوال دارم .دانشگاه بین الملل منو ک 28000 شدم میگیره؟
    • امیر IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
      4 1
      سلام من 1 سوال دارم.کسی که پردیس شریف میخونه درساش به زبان انگلیسیه؟ هر کی میدونه ممنون میشم سریع جوابمو بده
  • رهام A1 ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    6 10
    سلام لطفا بگین با رتبه 6800 میشه پزشکی بین الملل تهران یا ایران یا شهید بهشتی قبول شد؟
  • بی نام IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    4 2
    سلام 1 سوال دارم کسی که میره پردیس شریف واحداشو به زبان انگلیسی باید بخونه؟ بعد زبان انگلیسی چقد برای پردیس شریف مهمه؟هر کی میدونه جوابمو خواهشا سریع بده.ممنون
  • محمد مهدی A1 ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    0 1
    سلام .نحوه ثبت نام دندانپزشکی رو میشه بگین ؟؟؟ شهر مهم نیست کدوم دانشگاه هال پذیرش دارن ؟ ممنون میشم اگه جواب بدین.
  • سارا IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    8 7
    سلام من رتبم تو منطقه 3 17959 شده آیا پزشکی بین الملل آبادان برام میگیره تو رو خدا جوابم رو بدین چند روز دیگه باید انتخاب رشته کنم خواهش میکنم جوابم رو بدین؟؟؟
  • بیان IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    3 3
    با سلام خواهش میکنم یکی بگه میشه بدون کنکور پزشکی بین الملل ثبت نام کرد؟خواهش میکنم جواب بدین
    • آزاده IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
      2 3
      نه عزیزم
  • نوری IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    5 7
    سلام. من رتبه ام تو منطقه 3 واسه زیرگروه 2 شده 6900، دارو پردیس زدم به نظرتون قبوال میشم؟
  • داروسازی IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    6 1
    سلام من امسال متوجه شدم که از طریق آزمون سراسری دانشجو پذیرفته میشود تا پارسال از طریق آزمون داخلی و مصاحبه بود و من کنکور سراسری ثبت نام نکردم و حالا یکسال عقب افتادم کاشکی در ظرفیت تکمیلی از طریق سوابق تحصیلی و آزمون داخلی هم دانشجو پذیرفته میشد یه نفر به سوالات ما جواب بده
  • ارش A1 ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    4 0
    سلام کسی میدونه زبان توی پردیس شریف چقدر اهمیت دارها؟
  • دنیز DE ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    6 4
    درسته که شاید هزینه ترکیه کمتر باشه این فقط مربوط به شهریه دانشگاهه بقیه هزینه ها خیلی بالاست یک اب معدنی۲۰۰۰۰ تومن و ... اونجا مسکن و خوراک گرونه البته با پول ما
  • مهسا A1 ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    4 2
    توروخدا يكي جواب بده من رتبم تو منطقه١زيرگروهدو شده٩٧٠٠با معدل١٨/٥امكان داره دارو بين ال بيارم خواهش ميكنم يكي جواب بده
  • طاهره A1 ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    2 4
    بیینید من رتبم 3500تجربی منطقه 3شدم و پزشکی اصفهان بین الملل قبول شدم حالا میخوام بدونم هزینش چه قدر هستش؟
  • ساحل A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
    7 3
    تو همه ی پردیس های بین المملل فارسی تدریس می کنند؟
  • صادق A1 ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    17 25
    یک زمانی اسم دانشگاه تهران و شریف اعتبار داشت. فقط افراد باهوش و باپشتکار در این دانشگاه ها قبول میشدن. ولی الان ضغیف ترین و تنبل ترین آدمهای ایران رو میشه تو پردیس های بین الملل پیدا کرد. واقعا جای تاسف داره
  • فرناز A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
    16 10
    تحصیل رشته دندان پزشکی بدون کنکور در دانشگاه ارس امکان پذیره؟؟ و اینکه چقدر هزینه میبره؟؟ ممنون میشم اگه پاسخگو بشین
  • ابتسام A1 ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    12 17
    داروسازی ارزش خوندن داره بنظرتون؟‎ ‎
  • hamed IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    هزینه تمام شده برای شرکت در رشته طراحی محیط تو پردیس کرج چقده است آیا اساتید همون اساتید تهران هستن . آیا در مدرک درج میشه که خودگردان بوده یا خیر مرسی از دوستانی که بتونن راهنمایی کنن
    • محسن DE ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
      8 1
      سلام حامد تو رو خدا پردیس نرو بخدا ارزش نداره حتی اگه بابات و یا خودت خیلی راحت میتونید شهریشو بدید من سال قبل 1393 ارشد پردیس خوارزمی قبول شدم اما اصلا خود اساتید این پردیسارو قبول ندارن حتی اگه بهترین رزومه رو داشته باشی میگن با پول گرفتی نرو برادر من
  • محمد EU ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    14 4
    لطفا یکی بهم بگه خواهش میکنم با رتبه سی هزار منطقه سه میتونم پردیس پرستاری قبول شم؟
  • رویا IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    6 3
    با22000 داروسازی بین الملل ازادمیارم به خدا فقط نظربدین
    • بی نام IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
      2 0
      خیر
  • پانیذ RO ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    2 0
    سلام توروخدا جواب بدید با رتبه کل 4300تو تکمیل ظرفیت بهمن شانس دادم که پزشکی بین الملل کیش قبول شم تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاده
  • علی A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    0 0
    سلام.اگه میشه شرایط مالی و معدل و شرایط های دیگه ی مورد نیاز واسه ثبت نام رو بگید
  • نگین IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    3 0
    سلام. واسه رشته رادیولوژی چه رتبه ای باید داشت؟شرایط مالی و معدل هم واسه این دانشگاه بگید.ممنون
  • بی نام RO ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    من رتبه ٤٠٠٠٠اوردم بايد بي خيال بشم ،نه پزشكي ميخوام
  • بی نام A1 ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    0 0
    سلام ببخشید تو شبکه آموزش گفتن با پنجاه هزارم پزشکی پردیس دراومدن واقن اینطوره
  • حسن A1 ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    1 0
    سلام کسی از شهریه دانشگاه بین الملل رشته پرستاری خبرداره؟
  • زهرا DE ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    2 0
    پردیس خودگردان فرهنگیان قبول شی نری محرومیت داره؟
  • بی نام A1 ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
    1 0
    سلام به علت زیاد بودن و تنوع دیدگاه ها من یک سوال مهم برام پیش اومده به این صورت که شروط کامل برای پذیرش در دانشگاه های بین الملل در رشته ی پزشکی عمومی به چه صورت هست؟ آیا کسی تجربه ی شخصی در این زمینه داره؟ و ایا تحصیل در خارج ازکشور مثلا کشور هند به صرفه تر هست یا نه؟
  • بی نام A1 ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
    2 0
    سلام به علت زیاد بودن و تنوع دیدگاه ها من یک سوال مهم برام پیش اومده به این صورت که شروط کامل برای پذیرش در دانشگاه های بین الملل در رشته ی پزشکی عمومی به چه صورت هست؟ آیا کسی تجربه ی شخصی در این زمینه داره؟ و ایا تحصیل در خارج ازکشور مثلا کشور هند به صرفه تر هست یا نه؟
  • فاطمه IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
    1 0
    سلام دوستان . دانشکده پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران . لیسانس معماری شبانه داره یا نه.؟ ممنون میشم اگه کسی اطلاعی داره بگه