به گزارش خبرآنلاین، سید ستار هاشمی در جلسه علنی امروز (جلسه روز سه شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۴) ضمن ارائه گزارشی درباره ارتباطات و ارتقا امنیت شبکه در جنگ ۱۲ روزه و ارائه برنامههای این وزارتخانه درباره شبکه ملی اطلاعات و حمایت از کسب و کارهای دیجیتال گفت: در بحث اقتصاد دیجیتال حدودا ۱۰ میلیون نفر از شهروندان به طور مستقیم و غیرمستقیم امرار معاش میکنند که اقتصاد دیجیتال و اشتغال در ایام جنگ آسیب دید و ۳۰ درصد کاهش اشتغال داشتیم و دچار آسیبهای مالی شدیم اما با همراهی کسب و کارها و مردم مواجه بودیم.
به نقل از زومیت، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گزارشی از مجموعه اقدامات این وزارتخانه گفت: پایداری ارتباطات و استمرار خدمترسانی به مردم و کسب و کارهای فعال و زیستبوم اقتصاد دیجیتال کشور با نگاه ایجاد امنیت روانی و حفظ آرامش و رضایت مردم در شرایط بحرانی، در دستور کار وزارت ارتباطات در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه بود.
او ادامه داد: در این ایام تلاش شد تا با نهادها و دستگاههای اجرایی برای تداوم و خدمترسانی در حوزههای مربوط به زیرساخت و پرداخت و خردهفروشی، توزیع سوخت، حوزه بهداشت و درمان و ارتباط مردم با یکدیگر، همکاری با نهادها و دستگاههای اجرایی صورت گیرد. در همین راستا کارگروهی تشکیل شد که به طور روزانه جلساتی را برگزار میکرد.
وزیر ارتباطات گفت: در راستای پایداری ارتباطات که یکی از الزامات شرایط بحران و جنگ است، ما تمامی تلاشمان را انجام دادیم که اقدامات لازم صورت گیرد و کار روی زمین نماند. در شرایطی که با یکی از پیچیدهترین حملات ترکیبی مواجه بودیم و در میدان نقاط مختلف کشور و تهران موشکباران میشد، همکاران ما در محل کسب و کارهای دیجیتال حضور میدانی داشتند و گفتوگوهایی با افراد صورت گرفت و تلاش شد نیازهای شرایط خاص کشور برای آنها فراهم شود.
وی اضافه کرد: حسب صلاحیت مراجع ذیصلاح و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی محدودیتهایی در بحث اینترنت رخ داد. تلاش شد منابعی برای خسارتها به میزان دو همت تامین شود و فرایند در اختیار گرفتن منابع طی شده که این کار با همراهی وزارت اقتصاد و معاونت علمی و فناوری صورت گرفته است.
هاشمی با اشاره به سفر مردم کلانشهرها و تهران در ایام جنگ به سایر شهرها گفت: در این ایام تلاش شد پایداری ارتباطی مردم حفظ شود آن هم در شرایطی که ما با یکی از پیچیدهترین و گستردهترین حملات سایبری به کشور مواجه بودیم.
وزیر ارتباطات ادامه داد: در شرایط بحران تلاش شد مسیرهای جایگزین برای ارائه خدمات به مردم پیشبینی شود که این با تعامل با بخش خصوصی شکل گرفت.
وی با اشاره به اقدامات شرکت ملی پست و پستبانک ایران گفت: در شرایط جنگی همکاران ما حتی در روزهای تعطیل هم در صحنه حضور داشتند. اگر خدمات شبکه پست تعطیل نشد به خاطر حضور میدانی همکاران بود.
وزیر ارتباطات بیان کرد: تعامل و همکاری جدی با وزارتخانهها و دستگاهها مثل وزارتخانهها صمت و کشاورزی، صداوسیما و سایر سازمانها و نهادها صورت گرفت تا مدیریت تقاضا و تولید کالاهای اساسی براساس ظرفیت فناورانه کشور صورت گیرد. همچنین برای تداوم پخش برنامههای صداوسیما کمک شد و اتفاقات جدی انجام گرفت.
وی در پایان مجددا با قدردانی از همراهی مردم در کنار توان نظامی کشور گفت: تلاش ما در راستای حفظ امنیت روانی و تداوم زیستبوم اقتصاد دیجیتال بود و در این راستا این خدمات رایگان هم ارائه میشد.
۵۸۵۸
نظر شما