محمدرضا زائری گفت: نکته ساده، روشن و طبیعی این است که وهم برم نداشته است که با انتشار این آثار اتفاقی در عالم رخ داده است، اما معتقدم هر کسی با روشن کردن شمعی باید قدمی را بردارد.

 به گزارش خبرآنلاین، مراسم رونمایی از سه کتاب جدید حجت الاسلام محمدرضا زائری با حضور چهره های سرشناس حوزه رسانه و نشر و فرهنگ، با حاشیه های خواندنی تر از متنی همراه شد که در ادامه بخش هایی از آن مرور می شود. در این مراسم که عصر دوشنبه 4اردیبهشت در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد، از کتابهای «حجاب بی حجاب»، «باید رفت» و «قدم کلیک‌هایتان بر چشم» باحضور علی اکبر اشعری، حسام الدین آشنا ، رضا امیرخانی، علی ذوعلم، یونس شکرخواه و جمعی دیگر از نویسندگان و کارشناسان فرهنگی رونمایی شد.

 

حجت‌الاسلام زائری در ابتدای این جلسه با اشاره به اینکه هیچ توقعی برای تغییرات محسوس در کشور با انتشار این کتاب ها ندارد، هدف اصلی اش را روشن کردن شمعی برای حرکت به سمت اصلاح دانست. وی توضیح داد: عوامل مختلف به ناامیدی‌ها کمک می‌کند و هزار و یک دلیل برای ناامیدی وجود دارد که حضور در این جلسات یک نقطه امیدواری برای من و حرکتم در این مسیر است.

 

وی با قرائت مقدمه‌ای از آثار خود، به انتقاد تلویحی از امام جمعه موقت تهران پرداخت و گفت: هفته پیش نامه‌ای برای یک بزرگواری که با شعار بنده آماده شهادت در راه ارزش‌ها شناخته می‌شود می‌رود که در آن نامه او را با حجت‌الاسلام و المسلمین به نگارش در آورده بود اما نامه به دلیل عدم ذکر عنوان «آیت‌الله» برگشت می‌خورد. در این راستا ما از دختران جوان این جامعه انتظار داریم که میل طبیعی خودنمایی را در خود قربانی کنند، درحالی که بزرگترهای این دختران میل طبیعی خود را به قدرت، ثروت، شهرت و... دارند و حاضر به قربانی کردن آنها نیستند.

 

رضا امیرخانی، نویسنده صاحب سبک کشورمان نیز در سخنانی، با اشاره به تفاوت مسجد و حسینیه زائری را واعظ حسینیه دانست و در توضیح گفت: در مسجد، منبر قرار دارد که قوی است و اگر کسی سستی انجام دهد و به لرزش افتد، منبر آن را حفظ می‌کند در حالی که در حسینیه ها چارپایه می‌گذارند که خود سست بوده و اگر سستی و لرزشی رخ دهد جبران ناپذیر است و زائری شخصیتی است که از منبر به چارپایه آمده است.

 

امیرخانی به خاطره ای از لبنان هم اشاره کرد و گفت: زائری می‌تواند فرد روزه‌داری باشد و ما را به کافه فرانسوی ببرد و بهترین قهوه و چای را به مهمانانش بدهد در حالی که خود چیزی ننوشد.

حسام‌الدین آشنا نیز در سخنانی که فراتر از رونمایی کتاب هم عنوان شد، گفت: «در این سه اثر که جزء یادداشت‌های وی است رویکردهای دین محور و دغدغه‌های روحانی جوان موج می‌زند.  

آشنا در بخشی از سخنانش گفت: باید دید مدیران و تصمیم گیران فرهنگی این کشور چقدر با محتویات این کتاب ها و از حرف هایی از این جنس، همراه هستند؛ نه اینکه این حرف ها عنوان شود اما در حوزه مدیریت، نگاه ها تفاوت های زیادی داشته باشد.

وی در ادامه از زائری پرسید: قاضی مرتضوی شما را محکوم کرد دیگر؟ درست است؟ 

رسالت بوذری، مجری برنامه حرف او را قطع کرد و گفت: حالا چرا یکدفعه اسم ایشون مطرح شد؟

آشنا گفت: یواش یواش داریم تند می شیم.

مجری هم ادامه داد: طوری باشد که مراسم را بتوانیم تمام کنیم!

آشنا در توضیح این مساله، در پی عنوان کردن این نکته بود که در راس مدیریت فرهنگی کشور باید نگاه هایی چون نگاه زائری به حوزه دین، دغدغه های دین مداری و حفظ درست ارزش ها وجود داشته باشد تا آثاری از این دست بتواند جای خود را در میان مردم و مسئولان به درستی باز کند.

 

با این حال حجت الاسلام ذوعلم در مقام پاسخ به آشنا گفت: مطمئنا این حس و دغدغه در مدیران کشور و نظام وجود دارد و برگزاری همین جلسه تایید این نظر است. وی همچنین در این مراسم تاکید کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا زائری یک منتقد اجتماعی با یک نگاه دینی و اجتماعی است و به نوعی باید گفت دغدغه این شخصیت دینی و الهی است.

 

در ابتدای این مراسم همچنین سیدمظفر شجاعی برادر سیدمهدی شجاعی نامه ارسالی سیدمهدی را که برای رونمایی ارسال کرده بود، قرائت کرد. سیدمهدی شجاعی در نامه خود به این نویسنده بیان می‌کند که سه اثر «حجاب بی‌حجاب»، «باید رفت»، «قدم کلیک‌هایتان بر چشم» را مورد مطالعه قرار دادم که هر کدام از این آثار آنقدر ارجمند است که به خاطر هر یک از آنها به شما خداقوت می‌گویم.‌ محاسن این آثار را مخاطبان و حاضرین در این جلسه برخواهند شمرد، همچنین این حقیر سه اثر اخیر و دیگر آثار حجت‌الاسلام زائری را مورد مطالعه قرار دادم که باید گفت همه آنها تأثیرگذار و قابل تحسین است اما توان این نویسنده را محدود به این آثار نمی‌دانم.اصل ‌هنر و هنر اصیل را باید در حرف‌های نگفته سنجید و هنر مرد نیز در ناگفته‌های او خوابیده است. شاید 20 سال دیگر باشد که می‌بینید آنچه از زائری تصور کرده‌اید همه حقیقت نبوده و او مانند کوه یخ، بخش اعظمی از خود را نمایان نکرده است. ما در این سال‌ها کاری کرده‌ایم که جدی‌ترین معلمان اخلاق و عرفان از آن غافل بوده‌اند. در واقع ما راه صد ساله آنها را یک شبه طی کرده‌ایم و چوب حراج به همه مناصبی زدیم که به سمت ما در حرکت بودند و آن را بی اعتبار کردیم لذا معتقدم زائری نباید به موفقیت امروزش دل خوش کند بلکه باید آن را سکوی پرشی برای حکمت‌های بعدی خود قرار دهد.

 

در پایان این مراسم، کتاب های مذکور با تخفیف 50درصد به علاقمندان ارائه شد. گزارش تصویری و شرح این سه کتاب را اینجــــــــا مطالعه فرمایید.

 

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این 3 کتاب می توانند با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 209327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    1 0
    مت ب این موسسه زنگ می زنیم اما می گویند کتابی را که میخواهید نداریم!!!!! در حالیکه شما اینجا می گوئید دارند!!!