اصلاح، توسعه و شفاف‌سازی نقشه راه شرکت توزیع برق لرستان

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان از مدیران باسابقه و فنی صنعت برق کشور پس از بیش از دو دهه فعالیت در خارج استان، اسفند ۱۴۰۳ با حکم مدیرعامل توانیر به‌عنوان مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره شرکت توزیع نیروی برق لرستان منصوب شد؛ بازگشتی که هم‌زمان با چالش‌های پیک مصرف برق و برخی نارضایتی‌ها، مأموریتی سنگین برای اصلاح توسعه و شفاف‌سازی را پیش‌روی او قرار داد.

سید احمد موسوی : به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از لرستان ، مهندس شیرزاد جمشیدی، متولد ۱۳۵۰ در خرم‌آباد، دارای مدرک کارشناسی برق، کارشناسی‌ارشد برق قدرت و مدیریت اجرایی است. او فعالیت حرفه‌ای خود را از سطوح پایه صنعت برق آغاز کرد و طی بیش از ۲۰ سال گذشته مسئولیت مدیریت برق شهرستان‌های پلدختر، الشتر، نهاوند و استان همدان را برعهده داشته است جمشیدی پیش از بازگشت به لرستان، مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره شرکت توزیع برق استان همدان بود و همچنین سابقه عضویت در هیئت‌مدیره شرکت توزیع برق کردستان و مشاور فنی شرکت توزیع برق تهران بزرگ را در کارنامه خود دارد.
 رویکردها و برنامه‌های کلیدی در لرستان
در نشست خبری با خبرنگاران ،مدیرعامل جدید شرکت توزیع برق لرستان مأموریت او بر آیتم های ذیل متمرکز است :
اصلاح ساختار نیروی انسانی و ارتقای جایگاه نیروهای متخصص ، هوشمندسازی مصرف برق و کاهش خاموشی‌ها ،توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر،تقویت زیرساخت‌های برق استان،شفاف‌سازی عملکرد و پاسخ‌گویی مؤثر
 نشست شفاف‌سازی با رسانه‌ها در اوج بحران مصرف
جمشیدی که در آغاز مدیریت خود با فصل پیک مصرف برق مواجه شد، در نخستین نشست خبری‌ با رسانه‌ها، از وضعیت موجود، چالش‌ها و برنامه‌های عبور از بحران گفت.
او در این نشست در ابتدا گفت : در حال حاضر با ناترازی در تولید و مصرف برق مواجه هستیم؛ مصرف بسیار بالا و غیربهینه است و از سوی دیگر ظرفیت تولید پاسخگوی این مصرف نیست.

 وی با تأکید بر اطلاع‌رسانی مداوم از ۱۵ فروردین افزود: برنامه خاموشی‌ها به‌صورت روزانه اعلام می‌شود و حتی قطعی‌های خارج از برنامه نیز از طریق صداوسیما به اطلاع مردم رسیده است.

 شبکه‌ای ملی، سهمیه‌ای استانی و زیرساخت‌های ناکارآمد
جمشیدی با اشاره به ماهیت ملی شبکه برق کشور گفت: شبکه برق یکپارچه است و سهم خاموشی هر استان در سطح ملی تعیین می‌شود؛ با این حال در لرستان تلاش کردیم حتی‌المقدور از خاموشی‌های خانگی بکاهیم.
وی ادامه داد: زیرساخت‌های لرستان برای تحمل بار کنونی مصرف آماده نیستند. طی سال‌های گذشته اقدامات اساسی انجام نشده و هرچند سه پست ۶۳ کیلوولت ساخته و افتتاح شده‌اند، اما به دلیل نبود بهره‌برداری مناسب، هنوز خروجی ملموسی برای مردم نداشته‌اند لازم است اعلام کنم در این خصوص بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا این پست‌ها به بهره‌وری برسند.
 ساختار نیروی انسانی؛ حجیم و پرهزینه
رئیس هیئت‌مدیره شرکت توزیع برق لرستان با بیان اینکه استخدام‌های غیرکارشناسی و سفارشی، ساختار منابع انسانی را دچار بحران کرده، تصریح کرد: تعداد پرسنل شرکت به ۲۲۰۰ نفر رسیده؛ در حالی‌که بر اساس چارت سازمانی این شرکت با ۱۰۰۰ نفر قابل اداره است. پرداخت ماهانه ۹۰ میلیارد تومان حقوق، فشار زیادی بر شرکت وارد می‌کند و انرژی مدیریت را از مسائل تخصصی دور می‌سازد.
بهبود شاخص‌ها در مدت کوتاه
جمشیدی با اشاره به عملکرد ضعیف شرکت در گذشته گفت: لرستان پیش از این در اکثر شاخص‌ها از جمله حوزه های تخصصی، جایگاه مناسبی نداشت و رتبه ۳۹ کشور را داشتیم. اما در سه ماه اخیر با برنامه‌ریزی فشرده در وصول مطالبات به رتبه ۲۰ رسیدیم و روند ارتقا ادامه خواهد داشت.
وی افزود: در حوزه هوشمندسازی، رتبه نخست کشوری را داریم. هم‌اکنون ۸۰ درصد ادارات استان به سامانه هوشمند مصرف مجهز شده‌اند و اگر مصرف برق یک اداره بالا برود سیستم به‌طور خودکار برق آن را قطع می‌کند.
 تعهد به شایسته‌سالاری و مبارزه با استخدام‌های سفارشی
جمشیدی در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین درباره گلایه برخی کارکنان نسبت به مدل ملاقات با مدیرعامل گفت: در این مدت تعداد زیادی از همکاران را به‌صورت حضوری ملاقات کردم. با این حال سازوکاری طراحی کرده‌ایم که مدیران امور در شهرستان‌ها با اختیار کامل پاسخگوی پرسنل باشند. همچنین طی برنامه‌ای به‌زودی شخصاً در امورهای برق خرم‌آباد و شهرستان‌ها حضور پیدا خواهم کرد و از نزدیک مشکلات همکاران را بررسی خواهیم نمود.
وی با قدردانی از تلاش همه همکاران، اعلام کرد: در این صنعت 30 سال تجربه دارم و برای خدمت به مردم استانم بازگشتم و با شناختی و تسلطی که به سیستم دارم تا زمانی که مسئولیت خواهم داشت هیچ‌گونه استخدام بدون ضابطه را نمی‌پذیرم. شرط ارتقا صرفاً تخصص و توانمندی است.
 نگاه به آینده؛ صبوری مردم، شرط موفقیت مدیریت
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان در پایان گفت: در حوزه‌های زیرساختی، پروژه‌هایی در دست اجراست که نتایج آن ظرف ۶ تا ۱۲ ماه آینده ملموس خواهد شد. از مردم تقاضا دارم با صبوری، مدیریت را در مسیر اصلاح و ارتقای خدمت‌رسانی همراهی کنند. من و همکارانم محکوم به تلاش شبانه‌روزی هستیم تا لرستان را به جایگاهی شایسته در صنعت برق کشور برسانیم.
نتیجه گیری :
برداشت ما به‌عنوان خبرنگار حاضر در این نشست آن است که اولویت نخست و محوری شیرزاد جمشیدی، ارتقای جایگاه و زیرساخت‌های برق استان لرستان است موضوعی که از نگاه فنی ضرورت فوری دارد.
اولویت دوم و مورد تأکید وی رعایت اصول و پروتکل‌های اداری است؛ با هدف نظام‌مندی و ساماندهی ساختار اداری شرکت بر پایه انسجام و بهره‌وری منابع انسانی.

این دو محور، نقشه راه مدیریت جدید در لرستان را ترسیم می‌کنند؛ راهی دشوار، اما ضروری برای بازسازی اعتماد عمومی و ارتقای شاخص‌های عملکردی شرکت توزیع برق استان

اصلاح، توسعه و شفاف‌سازی نقشه راه شرکت توزیع برق لرستان

اصلاح، توسعه و شفاف‌سازی نقشه راه شرکت توزیع برق لرستان

کد خبر 2094439

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =