مرد نارنجی پوش که کیف یک میلیارد تومانی را پیدا کرد، چهره فروردین ماه سال 91 بوده است.

او بدون هیچ چشم داشتی کیفی که حاوی مدارک، اسناد و پول جمعا به ارزش یک میلیارد تومان بوده است را به صاحبش برگرداند و البته فقط 200 هزار تومان پاداش گرفت.

این کار با تقدیر کاربران خبرآنلاین از او و البته تقبیح صاحب کیف به خاطر پاداش اندک به این رفتگر همراه شد.

یکی از کاربران دراین باره نوشته است: "اگر من مرد میلیاردر بودم تحقیقی در مورد مرد نارنجی پوش می کردم ونیاز نسبیش رارفع میکردم. او اگر شناسنامه و گواهینامه اش را گم می کرد برای المثنی بایستی 200000تومان خرج میکرد. تازه علافی و بیکار شدنش بماند. به این مرد میگویند انسان باوجدان وموءمن. بنظرمن اینگونه افراد بعید است در قیامت عذاب ببینند."

کاربری هم البته پس دادن کیف را یک وظیفه شرعی دانسته است: "چرا فکر میکنید صاحب مال وظیفه داشت مژدگانی زیادتر دهد؟
دست آن یابند زحمت کش هم درد نکند. انسانهای پاکی مثل او هستند اما کم!"

این عقیده با واکنش های مختلفی همراه شد. مثلا: "کسی فکر نمیکنه وظیفه داشت .همه میگن که خیلی زشته یک میلیاردش رو براش پیدا کرده و 200تومن بهش مژدگانی داد."

اما این عقیده یکی دو طرفدار پرو پاقرص دارد: "هر کس چیزی را پیدا میکند وظیفه شرعی و انسانی دارد که به صاحبش برساند.حتی اگر پاداشی در کار نباشد! این منفیهای بیجا نشان از فرهنگ ضعیف ما است. اما فکر نکردیم شاید صاحب کیف آن کیف نزدش امانت بوده و مثلا یک کارمند حسابداری یک شرکت بوده که ماهی 450 تومان حقوق میگیرد! حالا چقدر باید پاداش دهد؟"

به هر حال انتقادات به صاحب کیف بسیار زیاد است و عده زیادی او را نواخته اند:

"ایشون اصولا همه رو با اینهمه سخاوت شرمنده کردند!
راهکار هم برای تشویق دادند و فرمودند شهرداری تشویق کند من هم حالشو می برم...
رفته خونه اش وضعشو دیده می گه ان شاءالله فرصتی پیش بیاد یک فکرهایی شاید بکنم !
این آدم دست به خیر! که تو کیفش میلیاردی سند و طلا این ور اون ور می بره خواسته بره خونه این بنده خدا کیف رو گذاشه گاو صندوق رفته دیدنی نکنه در موقعیت فرصت قرار بگیره!؟؟

بعد شما دلت خوشه می گی لا اقل جایزه رو می داد؟

ضمن اینکه جایزه یک میلیارد یک میلیون نیست! حالا خر این ور پل اومده نرخ تغییر کرده!"
 

اما کاربری یک نظر قابل تامل دارد: "کاشکی این فرد رییس بانک بود.حداقلش این بود که چند میلیارد بر نمیداشت بره کانادا و به ریش ما بخنده."

برای خواندن نظرات بیشتر، رای و پاسخ به نظرات، به این خبر و این خبر مراجعه کنید.

نکته: نظراتی که در دو خبر اصلی و یا این خبر منتشر شده اند، نظر و عقیده خبرآنلاین نیست؛ خبرآنلاین تنها نظرات کاربران خود را منتشر می کند.

4547

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 209513

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 56
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
    40 2
    واقعا این آقای نارنجی پوش انسانیت والای به خرج داده.جای تشکر داره ازش.و چقدر کار اون آاقای که کیفش پیدا شده زشت بوده با اون حداقل پاداشی که داده.
  • عسگری IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
    28 1
    لطفا 3 ماه ازمایشی بعنوان رییس کمیته ی امداد ویا مدیر عامل بانک ... و ... و ... ( اصلا فرقی نداره ) و یا حتی رییس بازرسی ...... و حتی ........../.......... ( خیلی جاها به ذهن میرسه )منصوب شوندزیرا تعهد که دارند میماند ده درصد تخصص قول میدهیم یکماهه دکتری براش میشه گرفت ( البته اگه نداشته باشند) بالاخره صاحب شغل هستند! خواهش میکنم فقط 3 ماه ازمایشی.....اگر دلار را نیاورد 1200 تومان!! چون به واقع خدا را در نظر داره !!! ثابتم کرده گزینشم نمی خواد....از من که خیلی سرتره.
  • کسری IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
    34 0
    خبرانلاین یه شماره حساب اعلام کن به صاحب کیف کمک مالی کنیم گفت چشم تنگ دنیا دوست را یا قناعت پر کند یا خاک گور
  • علی US ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
    13 1
    خدا پاداشی بس عظیم در قیامت به ایشان میدهند
  • بدون نام DE ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
    17 0
    متاسفانه قدر این عزیزانو آدم های با صداقت رو کم میدونیم خیلی ها بخودشون میبالن که رند و زرنگن و از کره آب می گیرند و از اون آقایی که این همه پول داره تعجب کردم که به این انسان زحمتکش فقط 200هزارتومان داده وقتی متوجه شد همشرش مریض است باید حداقل این حد مردانگی و مروت داشت که قدمی در این راه برای این عزیز بر میداشت
  • احمد موحدیان IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
    19 0
    بعضی از این آدمهای به ظاهر معمولی خیلی درک زیبایی از حقیقت و ذات زندگی دارند. درکی که شاید یک مدیر ارشد هیج وقت حتی برای ثانیه ای اون رو نخواهد فهمید.
  • بدون نام IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
    9 2
    امروز داشتم به این فکر میکردم که خوشبحال خودمون که پولدار نیستیم و شاید حتی فقیر هم هستیم! آرزوهامون کوچیکه دغدغه هامون زیاد اما یه مشت بوژوای که خوشی زده زیر دلشون چه میفهمن بعد از مدت ها یه لباس نو با قیمت پایین خریدن چه لذتی داره! من نمیخام پولدار بشم! به همون حداقلی که دارم راضیم فعلا!
  • خسرو IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
    11 0
    امیدوارم به چنین افرادی توجه درخوری بشود
  • فروغ IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
    10 1
    پیشنهادمی کنم به امیداقای صاحب کیف نباشیم شماره حساب این هموطن چشم ودل سیررا اعلام کنیدخودمون بهش جایزه می دیم .نذاریم راه ورسم انسانیت ازاین کم رنگتربشه اجراون اقاهم باامام رضا یاعلی.
  • بدون نام IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
    14 0
    حداقل باید بیست میلیون پاداش می داد.
  • بدون نام IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
    3 0
    واقعا اون نظری که پفته کاس ایشون رییس بانک ملی بود خوب گفته از این ادما دیگه پیدا نمیشه
  • Reza IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
    7 3
    مرد نارنجی پوش دست و دل پاک بوده طلبکار که نبوده صاحب کیف یا دستش همانقدر باز بوده یا دلش همانقدر بزرگ
  • 7khat IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
    8 0
    دمش گرم ایول داره این بزرگ مرد
  • محمد IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
    6 0
    من اگر بودم بر میگردوندم ولی به جاش پاداش بیشتری میگرفتم اگه هم میدونستم پاداش نمیده هم بر میگردوندم شما چکار میکردین؟;)
  • بدون نام IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
    8 2
    البته صاحب کیف هم خسته نباشه چطور 200هزارتومن به اون پاداش بده ؟ فکر کنم چون لباسشو دیده اینقدر داده خدا هم بزرگه از یه جای دیگه به اون میرسونه و از صاحب کیف هم میگیره
  • بدون نام A1 ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
    6 0
    اگه این رییس بانک باشه امثال خاوری چیکار کنن؟!
  • بدون نام IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
    5 1
    هر جا سخن از اعتماد است نام شهرداری چون خورشید میدرخشد. درود بر این شهروند
  • حسین GB ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
    10 0
    تو عید یه گوشی موبایل پیدا کردم و با صاحبش تماس گرفتم که تو یه شهر دیگه بود.اتفاقا قصد داشتم بعدش به اون شهر سری بزنم بعد از 2روز که که رفتم و گوشی رو بهش برگردوندم صاحبش یه آبمیوه هم نگرفته بود که حداقل قدردانی خودش رو نشون بده..! خد اشاهده که اگه صدمیلیون به عنوان شیرینی میداد نمیگرفتم اگه یه شکلات هم میداد بازم نمیگرفتم چون وظیفم رو انجام داده بودم!! ولی خواستم قدرنشناسی مردم رو نشون بدم! حالا این بنده خدا که یک میلیارد پیدا کرده و 200 هزار تومن بهش مژدگانی دادن دیگه چی بگه؟
  • بدون نام IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
    7 0
    یک مشکلی که ما داریم همینه که فکر میکنیم هر کی خوبه لاجرم باید همه کاره بشه... من معتقدم خیلی از مسوولین ما آدمهای خوب و شریفی هستند اما آیا کار رو هم بلدن؟ آیا تسلط کاری و حرفه ای دارن! این مملکت به خاطر همین چیزاست که جلو نمیره. چون مثبتها رو بدون در نظر گرفتن توانایی و علاقه و سواد به زور وارد چرخه ای کردیم که تقریباً مادام العمر خروجی نداره. از این پست به اون پست و از این سمت به اون سمت روانه میشن. آدم خوبیه ها اما کار بلد نیست! اینجاست که یک عده مثلاً میگن کاش این مرد شریف رئیس بانک بود. اونوقت نخستین فحشها رو خود همین هایی به این مدیر جدید میدادن که منصوبش کردن.
  • ebrahim IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
    6 3
    باسلام ودرود براین مرد مومن که فقط به وظیفه شرعی خود عمل کرده .باید شرایط صاحب مال راهم بدانیم.بعدا درمورد کم یا زیاد بودن پاداش نطر بدیم
  • بدون نام UZ ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
    4 1
    نشان نگر وجدان بیدار در تمام اقشار حامعه به ویژه آنانیکه از درآمد کمتری هم برخوردار باشند
  • بدون نام IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    10 0
    آقا به جان خودم، کارت معافیت هوشمند که باید 1 ماهه جایگزین کارت قدیمی خدمت میشد بعد از 2 ماه هنوز بهم ندادن حاضرم 200 تومان بدم همین الان برسه دستم! ولی این آقا اینهمه مدارک و اسناد مهم ازش گم شده 200 تومان هدیه میده! راستی خبرآنلاین به فکر ما هم باش لطفا پیگیری کن، این طرح تعویض کارت معافیت گفتن 1 ماهه حداکثر صادر میشه ولی خبری نیست که نیست.
  • مهدی IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    10 0
    کاش دست همه مثل ایشان پاک بود. به نظرم باید این اتفاق در کتاب های درسی بیاد تا بچه ها با الگوهای اخلاقی حاضر آشنا باشند. فکر نکنند که دیگه دوره ریزعلی خواجوی ها تموم شده.
  • بدون نام IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    9 0
    البته هر کس به اندازه دلش بخشش داره. بابا اصلا اگه پول نمیداد بهتر بود. اونی که میگه وظیفه رفتگر بوده بنظر من خیلی باید ادم غیر منطقی باشه تو این جامعه که رحم جایی نداره کسی از یک میلیارد میگذره. من ادم خیلی حلال حرام شناسی هستم اما فکر نکنم اگه من جای اون بد از این پول میگذشتم خدا خدودش گره ااز کار ان ادم مومن باز کنه. انشاله یه بار دیگه ان اقا هم پولش گم بشه و دست یکی مثل خودش فقط مثل خودش بیفته
  • بدون نام IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    4 6
    هیچکی از دل هیچکی خبر نداره خدا میدونه طرف تو چه شرایطی بوده که همچی کیفی رو توی خیاباون گم کرده.همه میگن طر ف پاداش کم داد اولا" شما نمیتونید هیچ قضاوتی بکنید چون شرایط اون بابا رو نمیدونید ثانیا"اون 200 تومن رو با طیب خاطر داده نه از روی زور بنابرین برکتش شاید از یک میلیون هم بیشتر باشه
  • گلي IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    12 0
    به هر حال بهترين كار اينكه اسمش تو كتاب گينس بنويسن فكر نكنم كسي تو اين كتاب با اين كارش اسمش رد شده باشه ايشون مايه افتخار ماست و شهرداري بايد بداند كه چنين نيروهاي مخلصي را برايش از دل و جان مايه بذارد
  • منصور IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    8 4
    اون کاربری که گفتند 200 تومن کمه و باید صاحب پول بیشتر از اینها میداد درست گفتند میدونید چرا؟ مهم ارزش 200 تومن نیست مهم اینه که وقتی طرف یه کم دست و دل بازتر بود و مثلا اگه میتونست یک میلیارد از دست رفته رو با 950 میلیون عوض کنه و مثلا 50 میلیون به این آدم بدم بده یک فرهنگ خوب رو پی ریزی میکرد که از این به بعد کسانی که وجهی یا طلائی رو پیدا میکنند حداقل نه به امید عقبی و آخرت بلکه به امید همین پاداشها به صاحبان اصلیشون برگردونند که در این صورت آمار اینگونه کارهای خوب مطمئن باشید بالاتر میرفت نه اینکه مثلا با 200 تومن ریشه اینگونه کارهای قشنگ رو هم بخشکونند (هرچند انسانهای دیندار که خوردن اینجور مالها رو حرام میدونند کم نیستند و توقع خاصی هم هیچ وقت نداشته اند)
  • ارش IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    24 0
    درد و بلات به جون دولتمردان ما
    • بدون نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
      7 0
      افرین به تو
  • ع از مشهد IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    1 6
    عمل بازگرداتدن کیف کازی نیکو وشایسته ای بود ولی اسناد مغازه ای که هنوز انتقال نگرفته قیمت گذاری می کنید امنیت در این کشوروقوه قضائیه ونیروی انتظامی رازیر سوال می برید در عوض مالک کیف را در یک شهر کوچک مایه دار معرفی می گردد که می تواند عواقب متفی داشته باشد
  • mojtaba GB ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    15 0
    این شعر برای اون آقا پولداره! ای شاه بی خیال مست / با توام آیا با من مسکین حواست هست / روزگاری دامنت می‌گیرد آه این فقیران تهی دست / تا کنون آیا کنار کودکانت نیمه شب آشفته خفتستی / نه نه تو بی غم و مستی / تا کنون حتی برای تکه نانی پیش فرزندان خود شرمنده بودستی / نه نه تو بی غم و مستی / کجا پای تو تا زانو به گل بودست / کجا چشمانت از بار گناهانت خجل بودست / صدای نالهٔ دهقان پیری را که می‌گرید شنیدستی / نه نه تو بی غم و مستی / خبر انلاین چکامه به این قشنگی رو دلت میاد تایید نکنی!
  • مجید IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    5 0
    تن آدمی شریف به جان آدمیت نه همین لباس زیباست نشان آدمیت
  • نیلک US ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    5 0
    خبر آنلاین کاش یک مصاحبه ای چیزی با این انسان شریف داشته باشی یا حداقل یه جوری بهش بگی که این همه آدم از کارش قدردانی کردند این طوری شاید جبران بی مهری صاحب اون کیف هم بشه
  • اسی IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    7 1
    این نارنجی پوش واقعا لیاقت داره که بشه رئیس . دمت گرم مرد نارنجی پوش ؟ امثال این مرد ملیاردر باید خدا نسل شون مثل دایناسور ها منقرض کنه ....................................
  • بدون نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    5 3
    کار مملکت به کجا رسیده که یه نفر کار درست انجام میده، مردم شک زده میشن.
  • بدون نام FR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    1 3
    ضمن تحسین این حرکت و درود به این هموطن شریفمون، بیاییم یک طرفه قضاوت نکنیم؛ از کجا معلوم اون 1 میلیارد امانتی یا مال سازمانی یا ارگانی نبوده باشه؟! از کجا معلوم اون آقا میلیاردر بوده؟ شاید شرایطشو نداشته بیشتر بخواد تقدیم کنه، که اگر هم داشته، اما نخواسته بیشتر از 200 تومن مژدگونی بده، اجر نارنجی پوش شریف با خدای بزرگ خواهد.
  • بدون نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    1 1
    واقعا توي كتابهاي درسي اين كار مهمرا بگذارند
  • محمد IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    0 2
    به نظر منو نیازی نبود پاداشد بدهند و اگر هم می خواستند اینکار را بکنند تحقیقی انجام می دادند و نیازی از این آقا را برطرف می کردند. در هر حال این کار کاملا شخصی هست و نظر دادن در این موضوع هم حاشیه ای هست.
  • حسن IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    4 1
    از دیدگاه بنده ایشون(رفتگر زحمتکش) کار درست رو انجام دادن،این کار قابل ستایشه،به هیچ وجه ربطی به اخلاق هم نداره بلکه یه کاره انسانیه،اصلاً مگه میشه کسی که مثل ایشونه و واقعاً کار میکنه همچین پولی از گلوش پایین بره...!یه توصیه به اون آقای پولدار:ببخشید چرا شما به این آقا پول دادی؟این آقا اگه پول تو رو میخواست که می تونست صاحب همه ی پول باشه اصلاً بهش فکر کردی؟...بهتر نبود که دنبال ایجاد رفاه برای اون و خانوادش باشی؟؟؟پس گوش کن، بشین فکر کن تا بتونی کار درست رو انجام بدی...تعجب نکن من اینجور بی پروا بهت گفتم!!!
  • هموطن دردمند IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    4 0
    به نظر بنده باید ایشان را جای روسای کل برخی از بانکها منصوب کرد چون هرچند تخصص نداره ولی تعهد و امانت داری داره هر چند اونایی هم که در راس بانکها منصوبند چیزی بیشتر ازاین آقا از نظر تخصص ندارند
  • بدون نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    5 0
    خيلي مرد بوده...دمش گرم.يه انسان واقعي و كامل
  • محسن IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    8 1
    منم مثل این اقای نارنجی پوش یه کیف پول پیدا کرده بودم ولی پولش میلیاردی نبود 20 میلیون بود خوشبختانه ویا بدبختانه ساحبشو در طول 30 دقیقه پیدا کردم وتحویل دادم و در عوض یه تشکر خشک وخالی کرد و بس در ضمن من هیچ توقعی نداشتم می خواستم فرهنگ ایرانی رو گفته باشم ((خبر انلاین خواهش میکنم چاپ کنید))
  • بدون نام IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    5 5
    نمیدونم ما چرا کیف یک میلیاردی پیدا نمیکنیم ؟!!
  • مریم US ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    14 0
    اقای خاوری الان باخودش میگه کاش من به جای نارنجی پوش یک میلیاردو پیدا کرده بودم.
    • جواب به مریم IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
      8 0
      خیــــــــــــــــــــلی با حال بود !!! اخرش بود !!! دمت گرم !!! این شب جمعه از ته قلب دعـــــــــا میکنم هر و قت یک چیز خیلی مهم را گم کردی و یا دچار مشکل خیلی بزرگی شدی و یا بی پول شدی سریع گرفتاری شما به یک سرعتی باورنکردنی حل بشود که هیچ وقت متوجه نشوی از تاثیر کدام عملی بوده!! خلاصه خیلی زیبا بود
    • جواب به جواب به مریم IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
      1 2
      خیلی پاچه خوار و زن ذلیلی میزنی
  • مریم IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    4 0
    خوش به حالت که پیش خداوخلق خدا روسفیدشدی .ولی اقای خاوری...............
  • مهری IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    7 1
    این آقا با این دست و دلبازی که به خرج داده به نظر من باید یه میلیارد به دلش می ماند . حالا هم به نظر من وظیفه دولت است که حق رفتگر محترم را از آقای دست و دلباز بگیرد و به او بدهد تا در موارد دیگر فرد یابنده برایش چنین گذشتی صرف داشته باشد تا انشاالله این فرهنگ به درستی در جامعه جا بیفتد .
  • مهری IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    6 1
    از این به بعد میشه داستان مرد نارنجی پوش با گذشت و مهربان رو مثل ریز علی خواجوی و .... در کتاب فارسی مدرسه همیشه زنده نگه داشت.
  • آرام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
    4 0
    این آقای نارنجی پوش خداوند اجر معنویش را خواهد داد اما با توجه به کار بزرگی که انجام داده و شیطان را از خودش دور رانده باید صاحب پول تا جایی که امکان داشت اورا کمک می کرد تا حداقل زکات مالش را پرداخت می نمود. اگر امکان داره نظر شخص صاحب مال را جویا شوید؟
  • sina IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
    2 2
    به نظر من نباید پس میداد واسه یارو این مبلغ که پولی نیست پول تو جیبیشه .اونم از پاداشش
  • محمد IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
    4 0
    بیچاره اشتباهی فهمیده...اون پول و اوراق قسمتش بوده که خدا نصیبش کرده بوده به خاطره دل صاف و پاکش...چون رفته پس داده خدا شاکی شده از طریق مرد پولدار پاداشش رو کم کرده.
  • جواب به جواب جواب مریم US ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
    6 1
    چرا پاچه خواری چرازن زلیلی حسودیت نشه انشا الله توهم هرچی گم کردی زود پیداکنی کوچولو.
  • ح - ق از مشهد IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    1 1
    توجه ؟! توجه ؟! توجه ؟! توجه ؟! سلام به همه دوستانی که این مطلب رو میخونن : من یه پیشنهاد دارم بیاین توی هر شهر یه صندوق بزنیم برای همین افراد صادقی که با سلامت ومناعت طبع بالا به یه لقمه نون حلال قناعت میکنند .حالا یه پیشنهاد دیگه هم دارم دراولین برداشت از صندوق پول پاداش همون آقایی رو که کیف میلیاردیش رو گرفته وفقط 200 تومن پاداش داده بدیم که بنده خدا ورشکست نشه .حالا منتظریم شرکتی که ایشون در آن کار میکنه وشهرداری محترم که افتخارش برای اوناست چه گلی به سر این بنده خدا خواهند زد .
  • aa IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
    1 0
    واقعا کار خدا پسنددانه ای کرد هر ادم با خدای دیگه ای هم بود 100%این کار رو می کرد واقعا جای پاداش،تشکر و قدر دانی فراوانی دارد به امید روزی که همه مردم دنیا این گونه باشند
  • بی نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    0 0
    عالی بود