به گزارش خبرآنلاین، ایستگاههای استقرار نمایندگان بیمه اربعین حسینی در پایانههای مرزی، مسیر نجف به کربلا، شهرهای زیارتی عراق، بیمارستانهای پرتردد عراق و کنسولگریهای کشورمان در عراق قرار دارد و به صورت شبانه روزی موظف به ارائه خدمات هستند.
مهر در خبری نوشت:موقعیت دقیق استقرار نمایندگان شرکت بیمه در اپلیکیشن کاربردی «همیار اربعین» نیز قابل دسترسی است.
اگر برای هر یک از زائرانی که در سامانه سماح ثبت نام کرده و خدمت بیمه را دریافت نمودند سانحهای رخ دهد، هلال احمر شخص مصدوم یا بیمار را به بیمارستانهای عراق منتقل میکند و با حضور نمایندگان بیمه هزینهها پرداخت میگردد.
در صورتی که به هر دلیلی زائر شخصاً هزینههای درمانی را پرداخت کند میتواند با تحویل مدارک و مستندات به نمایندگان بیمه در عراق نسبت به دریافت هزینه اقدام نماید و در صورت عدم مراجعه، میتوانند هزینههای خود را در نمایندگیهای بیمه در داخل ایران نیز وصول کنند.
زائران اربعین در صورت نارضایتی از عدم خدمات مطلوب بیمهای مطابق تعهد نامه، میتوانند شکایت خود را در سامانه همیار اربعین ثبت نمایند و اعتراضات توسط بیمه مرکزی به سرعت رسیدگی خواهد شد؛ ضمناً لینک بیمه مرکزی نیز در سامانه همیار قرار دارد.
تعهدات و پوششهای بیمهای زائرین به شرح ذیل است:
۱- پرداخت غرامت فوت ناشی از حادثه: یک میلیارد و سیصد میلیون تومان
۲- پرداخت غرامت فوت به هر علت (عمر زمانی): سیصد میلیون تومان
۳- پرداخت هزینههای درمانی جراحی و بستری بیمارستانی در اثر بیماری و یا حادثه: تا سقف دویست میلیون تومان
۴- پرداخت غرامت نقص عضو یا از کارافتادگی دائم کلی یا جزئی در اثر حادثه: تا سقف یک میلیارد و سیصد میلیون تومان
۵- پرداخت هزینههای درمانی سرپایی و پاراکلینیکی: تا سقف مبلغ بیست میلیون تومان
پوشش بیمهای در مسیرهای هوایی از ۱۲ ساعت قبل از ساعت پرواز مندرج در بلیط آغاز و در طول مدت اقامت در کشور عراق ادامه و در ساعت ۲۴ روز بعد از ورود به کشور خاتمه مییابد.
پوشش بیمهای در مسیرهای زمینی از ساعت صفر بامداد روز قبل از تاریخ خروج از کشور مندرج در سامانه سماح آغاز و در طول مدت اقامت در کشور عراق ادامه و در ساعت ۲۴ دو روز بعد از ورود به کشور خاتمه مییابد.
مدت پوشش بیمهای در کشور عراق حداکثر ۲۰ روز که معیار محاسبه شروع پوشش بیمهای در خاک عراق مهر ورود اداره گذرنامه نیروی انتظامی میباشد.
۲۲۳۲۱۷
نظر شما