اربعین امسال به لحاظ نظم، انضباط و انسجام دستگاه‌های خدمت‌رسان، تفاوت چشمگیری با سال قبل داشت

 فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: اربعین امسال به لحاظ نظم، انضباط و انسجام دستگاه‌های خدمت‌رسان، تفاوت چشمگیری با سال قبل داشت و بسیاری از مشکلات سال گذشته با تلاش مستمر نیروهای جهادی، برطرف شد.

به گزارش خبرنگار  خبر آنلاین در کرمانشاه، سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه، در نشست ستاد اربعین استان که صبح امروز به ریاست وزیر کشور برگزار شد، اظهار داشت: پیاده روی زوار حسینی در اربعین نشانه عشق و دلدادگی به آن حضرت است.

 فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه افزود: امسال در ایام اربعین، بیش از ۳ میلیون بطری آب معدنی، ۴۵۰ هزار پرس غذای گرم، ۴۰ هزار قالب یخ و ۵۰ هزار متر مربع سایبان در مرز خسروی و کرمانشاه میان زائران توزیع شد و خدماتی بی‌سابقه به آنان ارائه شد.

وی  با اشاره به تفاوت محسوس خدمات‌رسانی امسال نسبت به سال گذشته گفت: اربعین امسال به لحاظ نظم، انضباط و انسجام دستگاه‌های خدمت‌رسان، تفاوت چشمگیری با سال قبل داشت و بسیاری از مشکلات سال گذشته با تلاش مستمر نیروهای جهادی، برطرف شد.

سردار ریحانی ادامه داد: در حوزه مباحث امنیتی، مسئولیت تأمین امنیت مسیر زائران از ورودی استان تا نقطه صفر مرز خسروی بر عهده سپاه‌های شهرستانی است. گردان‌های بیت‌المقدس و امام حسین (ع) با تشکیل تیم‌های ایست و بازرسی و گشت‌های اقتدار، به همراه نیروهای نظامی، انتظامی و مرزبانی، فضایی ایمن و آرام برای تردد و حضور زائران فراهم کردند. همچنین گردان‌های تخصصی مثل چک و خنثی‌سازی و گردان‌های جنگی به همراه پایگاه‌های مقاومت سپاه، به صورت گسترده در منطقه مستقر شدند تا کوچک‌ترین تهدیدی متوجه زائران نباشد.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) افزود: در حوزه سلامت، ۱۸ ایستگاه سلامت فعال قبل از آغاز مراسم برای هرگونه خدمت‌رسانی پزشکی به زائران راه‌اندازی شد. همچنین تجهیزات دارویی و بیمارستان کاملاً آماده برای جراحی و خدمات تخصصی در منطقه مرزی با همکاری نهادهای نظامی و درمانی مستقر شده‌اند.

سردار ریحانی در پایان به چالش‌های زیرساختی منطقه، به ویژه موضوع پارکینگ‌ها اشاره و تأکید کرد: حل ریشه‌ای مشکل پارکینگ‌ها باید در اولویت قرار گیرد و نباید این دغدغه فقط محدود به ایام اربعین باشد. ساخت و ساماندهی پارکینگ‌های استاندارد در خسروی و سایر نقاط، مطالبه جدی زائران است و انتظار داریم با مشارکت و اهتمام همه دستگاه‌ها، برای همیشه این مشکل حل شود تا در مأموریت‌های آینده دچار چالش نباشیم.

کد خبر 2101598

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار