۰ نفر
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۴

ایسنا نوشت:

هدف سازمان فن‌آوري اطلاعات و مراكز زيرمجموعه آن توانمندسازي ارگان‌ها درجهت رفع اختلالات ايمني درون مجموعه است و حتي امكان تبادل تجربه در مركز ماهر نيز وجود دارد.

سعيد مهديون مدير عامل سازمان فناوري اطلاعات، با اشاره به اين‌كه امنيت در فضاي سايبر مفهومي نسبي دارد و هيچ گاه به صورت صددرصد قابل پياده‌سازي نيست، درباره اين‌كه آيا بهتر است امنيت براي سازمان‌ها به‌صورت بيروني و توسط نهادهاي مشخص محقق شود و يا در دل هر ارگاني بخش‌هاي امنيتي حضور داشته باشند، اظهار كرد: امنيت يك مفهوم مجرد نيست در حالي كه همه موظف هستند سطوحي از امنيت را حفظ كنند.

وي گفت:‌ در فضاي واقعي نيز وقتي ساختماني تجاري و يا واحدي از طلافروشي ساخته مي‌شود عليرغم اين كه پليس در محيط حضور دارد اما خودش نيز تمامي موارد امنيتي را اعم از خريداري گاوصندوق، نصب دزدگير و بيمه كردن اجناس را رعايت مي‌كند.

مدير عامل سازمان فن‌آوري اطلاعات درباره اتفاق رخ داده براي وزارت نفت درباره هك سايت‌هاي اينترنتي اين وزارتخانه نيز گفت: اين خيلي خوب است كه مسوولان وزارت نفت ابراز مي‌كند كه بدون كمك‌گيري از تيم‌هاي خارجي درصدد رفع اختلالات هستند ما هم علاقه‌منديم در اولين قدم تمام مشكلات امنيتي هر دستگاه در داخل همان دستگاه قابل حل باشد و اين از توانمندي آن‌ها نشان خواهد داشت و هزينه‌هاي امنيتي را هم كاهش علاوه بر اين كه سرعت عمل را نيز ارتقاء مي‌دهد.

او تصريح كرد: اما مبادله توانمندي‌هاست كه توانمندي كلي را براي دستگاه‌هاي كشور به ارمغان مي‌آورد يعني به عنوان مثال وزارت نفت، نيرو و ارگان‌هاي ديگر داراي دستاوردهايي هستند كه با اشتراك آن‌ها، توانمندي بينه‌اي در كشور در اين حوزه شكل مي‌گيرد.

مهديون خاطرنشان كرد: يكي از وظايف مركز "ماهر" نيز همين مركز تبادل تجربه است؛ هدف ما اين است كه خود ارگان مربوطه هر اختلال درون سازماني را بتواند حل كند و به نوعي به توانمندي مورد نظر رسيده باشند اما مسلما جايي كه دستگاهي از عهده هزينه رفع و شناسايي برنمي‌آيد ما ورود مي‌كنيم عليرغم اين كه اطلاع رساني‌هاي لازم را ماهر به وزارتي همچون نفت انجام داده بود.

وي گفت: كار بايد به جايي برسد كه اگر ويروس‌هايي با سطح گستره عمومي به فضاي مجازي وارد شدند، مركز ماهر ورود پيدا كند در غير اين صورت خود ارگان‌ها بايد اختلالات را برطرف كنند.

او در پاسخ به اين سوال كه گفته مي‌شود در حال حاضر بيش‌ترين نگراني‌ها در ارتباط با سازمان‌هايي است كه وزارت نفت با آن‌ها در تعامل بوده و اين موضوع از خطر احتمالي در آينده نشان دارد، و آيا اقدامي در اين باره انجام شده است؟ اظهار كرد:‌ عليرغم اين كه درباره اين موضوع نمي‌توانم خيلي توضيح بدهم اما مركز ماهر در اين موضوع ورود پيدا كرده و حتي وارد عمليات شده است و حجم وسيعي از اطلاع‌رساني‌ها را به تمام مراكز اطلاعاتي دستگاه‌ها داشته است.
2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 210196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    1 0
    سایت LinkedIn که در واقع فیس بوک دانشمندان و یک سایت کاملا علمی پژوهشی و مورد استفاده ما اساتید دانشگاه ها است نیز به تازگی فیلتر شده است. می شه بگید چرا؟