فارس نوشت:

کارشناس توانپزشکی سازمان بهزیستی خراسان رضوی از قانونی‌شدن معافیت از خدمت مشمولانی که فرزند معلول دارند خبر داد.

حسین ده‌آبادی اظهار داشت: به استناد ماده 44 مکرر قانون اصلاح موادی از قانون نظام‌وظیفه که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده، تمام مشمولانی که دارای فرزند معلول باشند به شرط نداشتن غیبت، می‌توانند از خدمت نظام‌وظیفه معاف شوند.

وی با بیان اینکه این معافیت، پیش از این در قالب یک طرح با عفو مقام معظم رهبری اجرا و هر سال زمان آن تمدید می‌شد، گفت: این مصوبه اینک به قانون تبدیل شده و اجرای آن مادامی که این قانون در کشور معتبر است ادامه دارد.

وی در ارتباط با معافیت مشمولانی که همسر معلول اختیار می‌کنند، گفت: در قانون قبلی، تنها مشمولانی که تاریخ ثبت ازدواج آنان قبل از فروردین 85 بود می‌‌توانستند از معافیت بهره‌مند شوند اما در قانون جدید، این محدودیت زمانی برداشته شده و هر کس در هر زمان با یک دختر یا زن معلول ازدواج کند می‌تواند از خدمت سربازی معاف شود.

وی ادامه داد: البته در پنج‌سال اول زندگی، معافیت این شخص سال به سال تمدید می‌شود و اگر بعد از پنج سال زندگی خانوادگی این فرد ادامه یافت، معافیت او دائمی می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی نیز در این زمینه گفت: در قانون جدید، یکی از فرزندان ذکور مادر فاقد شوهر از خدمت معاف می‌شود در حالی که در قانون قدیم، این معافیت منوط به وجود حداکثر دو فرزند در خانواده بود.

طاهره بختیاری افزود: بر اساس قانون جدید، هر مادر فاقد همسر که فرزندان ذکور داشته باشد یکی از پسران وی از خدمت معاف می‌شود.

وی گفت: در مورد خانواده‌هایی که سه فرزند دختر و یک پسر دارند نیز پسر خانواده می‌تواند از خدمت معاف شود.

بختیاری با تأکید بر اینکه سلامت والدین و مطلقه‌ بودن دختران نیز تأثیری در اجرای این مصوبه ندارد، گفت: اجرای این ماده‌ قانونی نیز به بهزیستی واگذار شده زیرا بحث خانواده محور آن است.
 

301301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 210932

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =