به دنبال سفر مشاور نخست وزیر رژیم صهیونیستی در امور امنیتی، کاترین اشتون به سرزمین های اشغالی سفر می کند.

به گزارش خبرآنلاین، روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" نوشت:«قدرت های جهانی تصمیم گرفته اند که خانم کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را به اسرائیل بفرستند تا با نخست وزیر اسرائیل دیدار کند.»
 ایسنا به نقل از هاآرتص نوشت: کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار است روز چهارشنبه به بیت‌المقدس سفر کند تا بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر (رژیم صهیونیستی) را در جریان تحولات مربوط به گفت‌وگوهای هسته‌یی میان ایران و شش قدرت جهانی قرار دهد. این نشست ظاهرا تلاشی است برای پیشگیری از مخالفت علنی اسرائیل (رژیم صهیونیستی) با این گفت‌وگوها.
در همین حال، رادیو رژیم صهیونیستی از «در اختیار گذاشته شدن جزئیات سیاستهای راهبردی مقامات اروپایی در جریان مذاکرات آینده ایران و 1+5 به مقامات اسرائیل» خبر داد و اعلام کرد: هر چند مقامات اروپایی جزییات سیاست های راهبردی خود را در جریان مذاکرات آینده بغداد در اختیار مشاور امنیت ملی اسرائیل گذاشتند، اما خانم اشتون خود چهارشنبه آینده قرار است نشستی طولانی با آقای نتانیاهو داشته باشد.
گفته می شود رایزنی های اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای برای پیشگیری از مخالفت علنی رژیم صهیونیستی با این گفت‌وگوها است.
پیش از این خبرگزاری فرانسه نوشته بود: یاکوو امیدرور مشاورنخست وزیر در امور امنیتی اسرائیل برای دیدار با مقامات اتحادیه اروپا وارد بروکسل شد. اینجا
به نوشته روزنامه اسرائیلی هآرتص ، دراسرائیل این نگرانی وجود دارد که درمذاکرات بغداد شش قدرت جهانی با ادامه غنی سازی درایران موافقت نمایند.
آمیدرور در بروکسل با هلگا اشمیت، معاون اشتون دیدار کرد و هلگا او را از استراتژی اتخاذ شده توسط تیم مذاکراتی مطلع کرد. ریاست این تیم را اشتون به عهده دارد.
هاآرتص ادامه داد: این دیدار غیرمعمول است؛ زیرا اشتون فقط با نتانیاهو دیدار می‌کند و به رام‌الله نخواهد رفت. یک منبع دولتی اسرائیل گفت دلیل این موضوع این است که تنها موضوع مذاکرات گفت‌وگوهای هسته‌یی ایران است.
هاآرتص همچنین به نقل از یک دیپلمات عالی‌رتبه اروپایی نوشت که مقامات اروپایی تاکنون از موضع قاطع اشتون در مذاکرات کاملا رضایت داشته‌اند.
/27212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 211042

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    25 3
    اسرائیلی ها باید خبر داشته باشند جریان چی بوده اما ما مردم ایران نباید خبر داشته باشیم؟