مهر نوشت:

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به حضور مردم در انتخابات دور دوم گفت: در صددیم تا 22 اردیبهشت نتایج صحت انتخابات را اعلام کنیم.
 
عباسعلی کدخدایی امروز جمعه در جمع خبرنگاران درباره نظارت شورای نگهبان در انتخابات دور دوم مجلس نهم گفت: طبق قانون، شورای نگهبان وظیفه نظارت بر انتخابات را برعهده دارد و هرگونه تخلف در انتخابات را بررسی خواهد کرد. همچنین اگر هرگونه شکایت نسبت به برگزاری انتخابات به شورای نگهبان ارسال شود این شورا آن را بررسی خواهد کرد.
 سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: البته رسیدگی به بعضی از تخلفات بر عهده قوه قضائیه است و باید شاکیان شکایات خود را به قوه قضائیه ارجاع دهند تا این قوه پیگیری کند.
 وی درباره اینکه آیا تا کنون تخلفی به شورای نگهبان ارسال شده است یا نه، افزود: خوشبختانه تا الان تخلفی به هیئت نظارت بر انتخابات ارائه نشده است اما باید به این نکته اشاره کرد که فعالیت شورای نگهبان پس از برگزاری انتخابات آغاز خواهد شد، زیرا برخی نامزدها شکایت های خود را پس از برگزاری انتخابات به این شورا اعلام می کنند. 
 سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه نامزدهای انتخابات دو روز فرصت دارند تا شکایت های خود را به شورای نگهبان اعلام کنند گفت: پس از اعلام شکایت‌ها، هیئت نظارت 7 روز فرصت دارد تا این شکایت ها را رسیدگی کند و امیدواریم تا 22 اردیبهشت به بعد به تدریج نتایج انتخابات را اعلام کنیم.
/29212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 211044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =