آیت‌الله مصباح‌یزدی در یکی از شعب اخذ رای تهران، در انتخابات مجلس نهم شرکت کرد.

به گزارش خبرآنلاین، این عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در دور اول انتخابات مجلس نهم نیز در یکی از شعب اخذ رأی حوزه انتخابیه تهران رأی خود را به صندوق انداخته بود.
وی در توصیه‌ به نمایندگانی که در دور دوم انتخابات، توسط مردم انتخاب شده و به مجلس راه می‌یابند، تصریح کرد: آنها باید ببینند خدا از آنها چه خواسته و طبق آن عمل کنند، لذا حفاظت از دین و دستاوردهای انقلاب مهم‌ترین وظیفه نمایندگان منتخب محسوب می‌شود. عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به کاندیداهایی که در این دوره وارد مجلس نمی‌شوند نیز گفت: آنها سعی کنند در پست دیگری که بهتر می‌توانند به کشور خدمت کنند وارد شوند و در عین حال به نمایندگان مجلس کمک‌های فکری و مشورتی داشته باشند تا بتوانند از این طریق دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کنند.
آیت‌الله مصباح‌یزدی با بیان اینکه توصیه بنده به خودم و تمام دوستانمان این است که خدا رو فراموش نکنیم، در تشریح مهمترین رویکرد مجلس نهم به فارس گفت: برای ما همیشه اسلام مهم است از این رو نمایندگان در مجلس آینده باید همت خود را اجرای احکام اسلام و حفظ ارزش‌های اسلام و انقلاب قرار دهند. یکی از دستورات اسلام پیروی از ولی‌فقیه و رهبری است. اگر نمایندگان همواره خدا را در نظر داشته باشند و از مقام معظم رهبری حمایت کنند، همه مشکلات ما حل خواهد شد.
گفتنی است سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران رای خود را به یکی از صندوق​های اخذ رای مستقر در دانشگاه تهران انداخت.
وی با قدردانی از حضور مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس نهم به ایرنا گفت: مردم سرمایه اصلی هر نظامی هستند. حضور گسترده مردم پشتوانه اصلی نظام است و هر قدر این حضور پرشورتر باشد پشتوانه محکمی برای نظام در صحنه های بین المللی و اقتدار در داخل کشور است.
وی، مهم ترین وظیفه نمایندگان مجلس را قانونگذاری دانست و تاکید کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به این وظیفه اصلی خود به خوبی عمل کنند و به نحو شایسته ای به حضور گسترده مردم در انتخابات پاسخ مطلوب دهند.
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم که برای شرکت در مرحله دوم انتخابات مجلس نهم در حسینیه ارشاد حضور یافته بود به فارس گفت: ‌مجلس آینده مجلسی اصولگرا خواهد بود و به دلیل تخصص‌های بسیار خوبی که در مجلس آینده وجود دارد، از مجلس گذشته کارآمدتر خواهد بود.
نسیم آنلاین هم به نقل از وی نوشت: مسئولان و سران قوا باید آستانه تحمل پذیری شان را افزایش داده و بالا ببرند و دلیلی ندارد که این نزاع‌ها در کشور به وجود آید. شروع نزاع بین مسئولان بیانگر ضعف تحمل پذیری مسئولان است.
به گزارش مهر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی که به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اشاره داشت، هم گفت: هنوز تصمیمی برای حضور در انتخابات آینده ریاست جمهوری نگرفته​ام.
رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه نیز پس از حضور در انتخابات در امام‌زاده علی اکبر(ع) چیذر، حضور و مشارکت پر شور مردم در دور دوم انتخابات مجلس را با اهمیت دانست و به مهر گفت: این حضور در شرایط حساس کنونی که طراحی​ها و فتنه​های زیادی از طرف دشمنان در حال اجرا است پاسخی مقتدرانه از طرف مردم به دشمنان تلقی می شود.
به گفته وی، به هر میزان که آرای ملت با درصد بالاتری افزایش یابد به همان میزان منافع ملی تامین خواهد شد و تهدیدات از کشور دور می شود.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 211058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =