رئیس سازمان بازرسی کشور می گوید در جریان پرونده ارائه تسهیلات 100 میلیون یورویی در یکی از شعب بانک ملی در هرمزگان 14 متهم بازداشت شدند که با وثیقه آزاد هستند.

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی گفت: مدیرعامل سابق و فراری بانک ملی نیز یکی از افرادی است که تخلفات در این پرونده نیز با دستور و پیگیری وی انجام شده است که 80 میلیون یورو از این مبلغ بیرون رفته که توقیف شده و برای 9 میلیون یورو باقیمانده نیز پس از رسیدگی در دادسرا، وثیقه تامین شده است.
 پورمحمدی با بیان اینکه مبحث جریان انحرافی یک مبحث سیاسی است، افزود: سازمان بازرسی سازمانی اطلاعاتی و امنیتی نیست و کسانی که ادعای وجود جریان انحرافی را دارند باید مستندات خود را ارائه کنند. و گفت: پرونده‌هایی را داریم که افرادی که به وابستگی به جریان انحرافی معروف هستند در آنها متخلف شناخته شده‌اند.
حجت الاسلام معتقد است که استان هرمزگان به لحاظ موقعیت استراتژیکی به یکی از مراکز مهم صادرات و واردات، تجارت و بازرگانی در کشور تبدیل شده است و دارای مناطق آزاد و ویژه و صنایع بزرگ کشور است گردش مالی فراوان با مبالغ بالایی در آن صورت می پذیرد که احتمال انجام تخلف مالی و فساد اداری را بالا می برد.
رئیس سازمان بازرسی کشور می گوید : با توجه به حجم اقتصادی و گردش مالی در هرمزگان، به اندازه کافی نظارت و مراقبت مناسب در این حجم عملیات بزرگ صورت نمی‌گیرد چرا که بنا بر اعلام دستگاه‌های دولتی در این استان، حجم ساختار و سیستم نظارتی از نظر بودجه‌ای یک ده هزارم و از نظر نیروهای ناظر یک پنج هزارم از کل سیستم دولتی و اجرایی است.
4545
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 211073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    5 0
    اینقدر اختلاس زیاد شده که اگر این دفعه جایی رو پیدا کردین که اختلاس نشده بود در خبر ها اسمش رو ببرین !!!
  • بدون نام IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    2 0
    حالا خدا میدونی که این خاوری این کشور چقدرتیغ زده .شاید فسیل دزدی اش بعدا کشف بشه.
    • بدون نام GB ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
      2 0
      هر دم از این باغ بری میرسد...