به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش گجتنیوز، این خودرو تولید محدود، یک محصول بسیار خاص برای عاشقان سرعت در پیست است که با وجود ظاهر مسابقهای، هرگز در یک رقابت رسمی شرکت نخواهد کرد. این تضاد عجیب، آن را به یکی از جذابترین و بحثبرانگیزترین محصولات اخیر AMG تبدیل کرده است.
چرا مرسدس AMG GT۲ W۱۶ یک هیولای عجیب است؟
این خودرو سریعترین، قدرتمندترین و با اختلافی حدوداً نیم تُنی، سبکترین مرسدس-AMG GT است که تاکنون ساخته شده. اما شما هرگز این نسخه ویژه و تولید محدود را در خیابانها نخواهید دید و حتی شاهد رقابت شانه به شانه آن در مسابقات رسمی نیز نخواهید بود.
مرسدس AMG GT۲ W۱۶ یک خودروی خاص برای استفاده در پیست (Track Day) با نامی بسیار گمراهکننده است. فریب نام W۱۶ را نخورید؛ این نام اشارهای به خودروی فرمول یک این شرکت برای سال ۲۰۲۵ دارد و به تعداد سیلندرهای زیر کاپوت مربوط نمیشود. در عوض، این ماشین از همان پیشرانه آشنای ۴.۰ لیتری V۸ توئین توربوی AMG بهره میبرد.
مشخصات فنی مرسدس AMG GT۲ W۱۶؛ فراتر از یک خودروی مسابقهای
اگرچه قلب تپنده این خودرو همان موتور V۸ معروف AMG است، اما مشخصات آن با نسخه جادهای و حتی مسابقهای استاندارد تفاوتهای چشمگیری دارد.
قلب تپنده ۸۱۸ اسب بخاری؛ راز قدرت AMG V۸
از آنجایی که نسخه W۱۶ نیازی به رعایت قوانین و محدودیتهای مسابقات رسمی ندارد، مهندسان AMG توانستهاند تمام توان آن را آزاد کنند و یک ویژگی به نام Push۲Pass به آن اضافه کنند. این پیشرانه اکنون ۸۱۸ اسب بخار قدرت و حدود ۱۰۰۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند که ۹۸ اسب بخار و ۲۰۰ نیوتنمتر بیشتر از خودروی مسابقهای استاندارد GT۲ است.
در این مدل خبری از گیربکس دوکلاچه یا اتوماتیک با مبدل گشتاور نیست. خودروهای مسابقهای GT از یک گیربکس شش سرعته سکوئنشال (ترتیبی) مسابقهای استفاده میکنند که در عقب خودرو نصب شده است.
آیرودینامیک الهامگرفته از فرمول یک و کاهش وزن چشمگیر
این خودرو به کمکفنرهای چهارجهته قابل تنظیم مسابقهای و میلههای ضدغلتش چهار حالته مجهز شده است. این سیستم در کنار رینگهای ۱۸ اینچی منیزیمی قفل مرکزی، نوید عملکردی فوقالعاده سریع در مسیرهای مستقیم و پیچها را میدهد. حداکثر سرعت این هیولا «بیش از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت» اعلام شده است.
بهبودهای بسته آیرودینامیکی GT۲ شامل دریچههای فعال جدید بالای چرخهای جلو، یک دیفیوزر بزرگتر در جلو و یک اسپویلر لبهای از جنس فیبر کربن روی صندوق عقب است. این مدل همچنین به یک سیستم کاهش درگ (DRS) الهامگرفته از فرمول یک مجهز شده که با باز کردن باله عقب، به دستیابی به سرعتهای بالاتر کمک میکند.
طراحی داخلی و ایمنی؛ هرآنچه از یک غول پیست انتظار دارید
از آنجایی که با یک خودروی مسابقهای روبهرو هستیم (هرچند که با الزامات هیچ سری مسابقهای مطابقت ندارد)، تمام تجهیزات لازم برای لذت بردن فوری در پیست را در خود جای داده است. این تجهیزات شامل یک سلول ایمنی از جنس فیبر کربن، سیستم اطفاء حریق و حتی یک دریچه خروج اضطراری میشود. همچنین، باک سوخت آن ظرفیت ۱۲۱ لیتری دارد تا بتوانید جلسات تمرینی طولانیتری را تجربه کنید.
با وجود تجهیزات ایمنی اضافه و کیت آیرودینامیکی پیشرفته، حذف امکانات رفاهی و داخلی باعث شده تا وزن AMG GT۲ به شکل فوقالعادهای کاهش یابد. این خودرو با وزن تنها ۱۴۳۰ کیلوگرم، بیش از ۵۳۵ کیلوگرم سبکتر از نسخه جادهای AMG GT ۶۳ است. این مقایسه حتی با مدل هیبریدی پلاگین که باتری سنگینی دارد، انجام نشده است.
قیمت و جزئیات خرید مرسدس AMG GT۲ W۱۶؛ یک معامله خاص
کیمی آنتونلی، راننده فرمول یک مرسدس، «حامی» این نسخه ویژه است و این بدان معناست که او قبل از رونمایی، یکی از آنها را تست کرده است. امضای واقعی او روی رکابهای در حک شده که ارزش کلکسیونی آن را دوچندان میکند.
AMG تنها ۳۰ دستگاه از این خودرو را با قیمت پایه ۶۷۹ هزار یورو (حدود ۸۰۰ هزار دلار) قبل از احتساب مالیات تولید خواهد کرد. البته خریداران چیزی بیشتر از یک خودرو دریافت میکنند. این بسته شامل تجهیزات مسابقهای سفارشی از برندهای OMP و Bell، یک روکش خودروی ویژه و «یک جلسه ملاقات و گفتگوی اختصاصی با رانندگان و اعضای ارشد تیم فرمول یک مرسدس-AMG پتروناس» میشود.
۲۲۷۲۲۷
نظر شما