فقط برف و باران نیست که از آسمان فرو می‌ریزد. در طول تاریخ رخدادهای نادری از بارش‌های غیرمنتظره و حیرت‌آور نیز ثبت شده‌اند. آیا می‌دانید عجیب‌ترین چیزهایی که تا کنون از آسمان باریده‌اند چیست؟

محمود حاج‌زمان: برف و باران تنها چیزهایی نیستند که از آسمان فرو می‌ریزند. در طول تاریخ رخدادهای نادری از بارش‌های غیرمنتظره و حیرت‌آور نیز ثبت شده‌اند. در سال 2001 / 1380، در بخش‌هایی از هند ذرات قرمز مرموزی از آسمان بارید که تصور شد حاوی میکروب‌های فضایی است. با برخی از شگفت‌انگیزترین این پدیده‌های عجیب آشنا شوید.
 

گوشت: در سال 1876 / 1255، بارانی از قطعات ده سانتی‌متری گوشت از آسمان صاف و بدون ابر شهر Olympian Springs ایالت کنتاکی آمریکا به زمین بارید. روزنامه Louisville Commercial گزارش داد که دو مرد که گوشت‌ها را مزه کرده بودند، اظهار داشتند که آنها گوشت گوسفند یا آهو است. یکی از دانشمندان انجمن سلطنتی انگلستان این نظریه را ارائه داد که لاشخورهایی که با گوشت اسب‌های مرده برای خود ضیافتی برپا کرده بودند، حین پرواز از روی شهر گوشت‌ها را استفراغ کرده‌اند.
 

ماهی مرکب: در ژوئن 1997 / خرداد 1376، مردی که در سواحل جزیره فالکلند مشغول ماهیگیری بود، پس از اینکه یک ماهی مرکب یخ‌زده از آسمان روی سر وی سقوط کرد بیهوش شد و مدت دو روز را در اغما گذراند. هیچ کس نمی‌داند که این ماهی مرکب چطور سر از آسمان در آورده بود.
 

ژله: در سال 2008 / 1387، یک اسکاتلندی در حال پیاده‌روی بود که ناگهان بر روی توده نسبتا بزرگی از ژله شفاف سر خورد. زمانی‌که وی به رادیوی بی‌بی‌سی زنگ زد تا ماجرا را گزارش دهد، چندین شنونده دیگر نیز مشاهدات مشابهی را گزارش کردند و از سراسر کشور عکس‌هایی از این ماده را برای این خبرگزاری ارسال کردند. بسیاری گمان می‌کردند که احتمالا پرندگانی قورباغه‌ها و وزغ‌ها را خورده‌اند و تخمدان سمی آنها را قی کرده‌اند. دانشمندان موسسه تحقیقاتی مک‌الی آزمایش‌های دی.ان.ای را بر روی این ماده انجام دادند، اما آزمایش‌ها بی‌نتیجه بودند.
 

قورباغه: در تابستان 2009 / 1388، بارش‌های متوالی قورباغه، بچه وزغ و ماهی، منطقه ایشیکاوا ژاپن را به ستوه آورد. نظریه دانشمندان این بود که این رخداد در اثر گردبادهای دریایی موسمی قدرتمندی ایجاد شده که این حیوانات را از آب بیرون کشیده و بر روی خشکی پرتاب کرده است.

کره‌های آبی‌رنگ: در ژانویه 2012 / بهمن 1390، مردی در شهر دورست انگلستان حدود 20 گلوله آبی‌رنگ نیمه‌شفاف ژلاتینی به قطر 2.5 سانتی‌متر پیدا کرد که در اثر بارش از آسمان در حیاط خانه‌اش پراکنده شده بودند. دانشمندان دانشگاه بورنماوث گمان می‌کردند که این کرات تخم‌های یک مخلوق دریایی است، اما بعدا معلوم شد که این کرات از پلی‌اکریلیت سدیم ساخته شده‌اند؛ ماده‌ای که در باغ‌ها و بوستان‌ها برای جذب آب به کار می‌رود.
 53275

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 211411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    24 4
    جالبه که خبری از سقوط این جور چیزها تو ایران خبری نیست!!!
    • بدون نام IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
      76 1
      توی ایران معمولا گرونی ...هست که به سر مردم میباره که عجیبتر از اینهایی هستش که توی گزارش ذکر شده
    • ساشا IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
      22 0
      ایران بارندگی نداره. شما باید بری بارندگی کشورهای اروپایی و سواحل آمریکا را ببینی تا بفهمی بارندگی یعنی چه. ایران بیابانی و نیمه بیابانی است. قابل توجه اونایی که با استناد به مساحت ایران میگویند ایران برای 120 میلیون نفر جا داره.
  • بدون نام US ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    23 4
    کوفته قلقلی
    • سینا IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
      3 0
      ابر با بارش کوفته قل قلی :دی
  • م..68 IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    13 0
    من تو حیاط طلا پیدا کردم البته صدایه کلاغ هم نزدیکیا داشت فریاد میزد....
    • آرشیتکت US ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
      2 3
      توجه کنید : صدای یه کلاغ داشت فریاد می زد هه هه هه
  • بدون نام IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    15 0
    چلغوز را یادتان رفت
  • محمد.. IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    52 2
    در آوریل سال 2000 و اندی هواپیماهای توپولوف قراضه روسی در قسمتهایی از خاک ایران شروع به باریدن کردند و دانشمندان را انگشت به دهان گذاشتند که این هواپیما ها چرا تا کنون سقوط نکرده اند
  • پسر خوب IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    14 0
    ما در ایران اگر برف و باران هم ببارد راضی هستیم بقیه چیزها را نخواستیم
  • بدون نام IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    22 0
    اصلا ما کشور خیلی رئالی داریم. دیدید این اتفاقهای فیلمیک رمانتیک و ترسناک تو ایران اصلا اتفاق نمی افته. معجزه هم هیچوقت رخ نمی ده.
  • بدون نام IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    7 0
    دوستان توجه داشته باشند که این امر یک پدیده ی کاملا طبیعی است که به دلیل گردبادهای اقیانوسی اتفاق می افتد هنگامی که گردباد از روی اقیانوس بلند می شود و به صورت یک قیف مکنده همه ی آن چه را که در سر راه اش است بالا می کشد در جایی دیگر که سرعت و میزان چرخش دورانی اش را از دست می دهد همه ی آن چه را که بلعیده است پس می دهد و این همان بارش ماهی و قورباغه و چه و چه است که اتفاق می افتد این دیگر معمای علمی نیست و سال هاست که علت اصلی آن توسط دانشمندان کشف شده است و آن را مربوط به طوفان های دریایی می دانند
  • امیرamir IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    3 0
    اون ژله ها که معلوم شدن یه نوع کود گیاهی بوده که برای رشد گیاهان و بلوارهای اون شهر مردم و یا شهرداری استفاده کرده بودن که در یه دمای خاص و با رطوبت تبدیل به ژله می شدن و بعداز مدتی شایعه باریدن اون از اسمون تکذیب شد. هرچند که هیچکس هم بارش ژله ها رو ندیده بودن و فقط اونو تو پیاده روها یا باغچه ها دیده بودن. در بقیه موارد هم یه اتفاقایی افتاده که ما چون نمیدونیم چی بوده جریان داسمون عجیبه وگرنه ممکنه یه اتفاق خیلی عادی باشه. و به طورکلی هیچ معجزه ای در کار نیست
  • بدون نام IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    4 0
    این ماجرا برای خود من هم اتفاق افتاده . تو بندر کنگان ند سال پیش ماهی ساردین از اسمان بارید البته داشت بارون میزد و همراه بارون ماهی میبارید. حالا قضیه چی بود خدا میداند. اما من حدس می زنم که گردباد اونا رو از دیا گرفته و بعد از بالا بردنشون تو ابرا رهاشون کرده
  • كاردان IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    8 9
    داستان ابرهه و باريدن سنگ و فرود قورباغه و قوم لوط در قران رافراموش كرديد نام ببريد اگر خداوند اراده كند هرچيزي ممكن است از آسمان ببارد حتي بر خلال قانون جاذبه از زمين نيز ميشود به طرف آسمان باري.
  • رها FI ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
    0 0
    اگه راس میگی عکسشونو بزار