۰ نفر
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۵

عکس ارسالی از قهرمان کیوانی

 

شهرسوق مرکز دهستان طیبی گرمسیری جنوبی از بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه در30  درجه ، 51 دقیقه و 44 ثانیه عرض شمالی و50 درجه ، 27 دقیقه و20 ثانیه طول شرقی ازنصف النهار گرینویچ واقع گردیده است . سوق از طرف شرق به شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه، از شمال به شهر لنده، از جنوب به روستاهای بلوط بنگان و چنگلوا منتهی می شود.

میزان جمعیت شهر سوق  بر اساس آخرین آمار 1383 بالغ بر 7900 نفر است.شغل بیشتر مردم شهر سوق دامداری و کشاورزی می باشد و تعداد زیادی از مردم این شهر هم از راه خدمات اداری ( کارمندی ) امرار و معاش می کنند.شهر سوق شهر هنر پروری است، هنرمندان این شهر هر ساله در جشنواره های مختلف هنری کسب مقام می نمایند که این خود حاکی از ذوق هنری بالای مردم این شهر است. از جمله هنرمندان بزرگ و معروف این شهر میتوان به مرحوم استاد حسین پناهی اشاره نمود که سالها در عرصه های مختلف هنری فعالیت می نمود.

 

شما  هم می توانید مطالب، عکسها و فیلم های خود را برای ما به آدرس shoma@khabaronline.ir ارسال کرده تا آنرا با نام خودتان منتشر کنیم.

/5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 211708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهر IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    3 5
    توي سوق از كي تا حالا درخت بلوط روييده؟؟؟؟
  • سعید IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    5 0
    واقعا طبیعت اطراف سوق زیباست من یه بار تو فصل بهار تا اون منطقه رفتم.
  • ایرج صدیقی از گچساران IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
    1 1
    ضمن عرض سلام و ادب و احترام وتشکر ویژه از مدیریت محترم سایت از شما تقا ضامندم که قسمتی از سایت خود را به اشعار و نوشته ها و تصاویر برادر هنرمند و دوست داشتنی ایل بزرگ لر مرحوم حسین پناهی بپردازید که یادش همیشه جاودانه بماند چون جاودانه زیست