به گزارش خبرآنلاین از خراسان، دکتر علی یزدانی، رئیس اورژانس پیشبیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتوگویی با اشاره به آخرین وضعیت اورژانس ۱۱۵ مشهد، اظهارکرد: وضعیت تجهیزات اورژانس بیمارستانی مشهد اگرچه ایدهآل نیست، اما از میانگین کشوری بالاتر است.
وی با اشاره به وضعیت خاص مشهد، افزود: اورژانس مشهد در طول سال با حجم بالایی از مأموریتهای ویژه مواجه است؛ بهطور میانگین سالانه بیش از یکمیلیون و ۲۰۰ هزار تماس دریافت میشود که اهمیت آمادهباش این مجموعه را دوچندان میکند.
رئیس اورژانس پیشبیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به بازآماد ناوگان آمبولانس، گفت: سال گذشته ۵۰ دستگاه آمبولانس بازآماد و مجدداً وارد چرخه خدمت شد. در حال حاضر این مرکز دارای ۱۸۰ دستگاه آمبولانس، ۳۱ موتورولانس، یک فروند هلیکوپتر امداد و دو اتوبوسآمبولانس است که با این ظرفیت سالانه ۴۰۰ هزار مأموریت انجام میشود.
یزدانی در ادامه با اشاره به تجهیزات جدید افزود: برای نخستین بار دستگاه کاردیولوژیک به ناوگان اورژانس مشهد افزوده شده که با گرفتن نوار قلب و ارسال آن به مرکز فرماندهی اورژانس، وضعیت بیماران دچار حمله قلبی را رصد و برای مداخله سریع آماده میکند.
وی درباره منابع انسانی نیز توضیح داد: تعداد کارشناسان و تکنسینهای اورژانس به ازای هر پایگاه از پنج و نیم نفر به هفت نفر افزایش یافته است. همچنین با برگزاری آزمون استخدامی در شهریورماه، ۳۵۰ تکنسین جدید جذب خواهند شد و تا آذرماه به نیروهای ما اضافه میشوند.
رئیس اورژانس مشهد با اشاره به آمار مزاحمتهای تلفنی تصریح کرد: آمار تماسهای مزاحمتآمیز با اورژانس ۱۱۵ مشهد ۴ درصد افزایش یافته است. این مزاحمتها باعث خروج یک دستگاه آمبولانس از چرخه خدمات به مدت یک تا یک ساعت و نیم میشود. از شهروندان میخواهیم از تکرار چنین رفتارهایی پرهیز کنند.
یزدانی در پایان گفت: اورژانس پیشبیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۵۰ نیروی ستادی و عملیاتی، مأموریتهای اورژانس، مرکز پایش سلامت درمانی و مرکز EOC را مدیریت و هدایت میکند تا هماهنگی و خدمات درمانی با بیشترین سرعت به بیماران ارائه شود.
46
نظر شما