فارس نوشت:

مدیر اداره نظارت و ارزشیابی در خصوص بیانیه حوزه هنری و بند قانونی که سالن‌ها را مخیر به انتخاب فیلم‌ها می‌کند، گفت: «بعد از این که بیانیه حوزه هنری صادر شد مبنی بر این که فیلم‌های ارزشی را اکران می‌کنند توضیحی ارایه دادم و از این بیانیه استقبال کردم. ما هیچ سینمایی را به اکران هیچ فیلمی اجبار نمی‌کنیم. قانون می‌گوید فیلم‌هایی که مجوز اکران دارند را ارشاد مشخص می‌کند و سینماها خودشان بسته به شناخت و علاقه‌شان فیلم‌ها را انتخاب کرده و در سالن‌هایشان به نمایش درمی‌آورند.»
 
وی در ادامه گفت: «مجوز اکران از سوی ارشاد صادر می‌شود اما این‌که سینما‌ها چه فیلمی را اکران کنند یک کار درون‌صنفی است‌. الان این صنوف هستند که معتقدند حوزه هنری و شهرداری باید همه را به یک چشم ببینند و فرصت نمایش به فیلم‌ها در سالن‌هایشان بدهند اما از نظر قانونی در ارشاد ما هیچ سالنی را چه خصوصی و چه نیمه دولتی به نمایش هیچ فیلمی اجبار نمی‌کنیم. سینماها موظف هستند از میان فیلم‌هایی که مجوز اکران در هر دوره اعلام می‌شود فیلم انتخاب کنند، بنابراین صحبت دوستان خلاف قانون نیست اما به هرحال صنف را هم باید قانع کنند و این شائبه در میان صنوف به وجود نیاید که با انتخاب فیلم‌ها برای نمایش در سالن‌ها به نوعی باندبازی سیاسی، دسته‌بندی و رفاقت‌گرایی و آسیب زدن به بخشی از صنف است به قیمت ضربه زدن به بخش دیگری از صنف.»
 
سجادپور در ادامه عنوان کرد: «این مشکلی است که حوزه هنری و شهرداری باید آن را مرتفع کنند و صنوف تهیه‌کنندگان، پخش‌کنندگان و سینماداران که در باب اکران مستقیماً ذی‌نفع هستند آن‌ها را قانع کنند که انتخاب و تصمیم‌شان یک انتخاب سیاسی و باندی نیست و واقعاً بر مبنای ارزش‌هاست.»
 
وی در ادامه افزود: «چه کسی مخالف ارزش‌هاست؟ ما در ارشاد تمام حمایت‌مان را معطوف آثار ارزشی کردیم، در جشنواره امسال فیلم فجر تمامی آثار ارزشمند که از نظر ساختار هم خوب بودند و در میان کاندیداها و جوایز قرار داشتند همه مورد حمایت ارشاد و نهادهای دولتی بودند و ما خودمان سردمدار و پرچمدار حمایت از آثار ارزشی هستیم!»
 
مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی در ادامه گفت: «یکی از دغدغه‌های ما در سازمان سینمایی و وزارت ارشاد این بود که امسال با توجه به تعداد زیاد آثار ارزشی، صاحبان سینماها ‌به خصوص صاحبان نیمه دولتی سینماها مثل حوزه هنری و شهرداری که عمده سالن‌های سینمای تهران را در اختیار دارند آیا در باب اکران این آثار همکاری خواهند داشت یا در مسابقه جذب آثار گیشه‌پسند و تجاری حضور خواهند داشت، کاری که در سال‌های گذشته هم بوده است.»
 
مدیر کل اداره نظارت و ارزشیابی عنوان کرد: «در دو فیلم اخیر «گشت ارشاد» و «خصوصی» به خصوص در مورد فیلم «گشت ارشاد» این حوزه هنری بود که اصرار بر جذب این فیلم برای سرگروه داشت و سالن‌های حوزه در شهرستان‌ها برای اکران فیلم در سالن‌شان اصرار و پافشاری داشتند و حتی با بخش خصوصی رقابت می‌کردند. یک جاهایی من مداخله کردم و گفتم بهتر است حوزه هنری سرگروه فیلم «قلاده‌های طلا» باشد، زیرا جنس و ذات این فیلم به حوزه هنری نزدیک‌تر است تا «گشت ارشاد»‌. این حوزه هنری بود که اصرار داشت «گشت ارشاد» را به عنوان سرگروه سینماها داشته باشد. من از این بیانیه استقبال می‌کنم و امیدوارم دوستان پای حرفشان بایستند.»
57246
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 211948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =