سخنگوی دستگاه قضا در مورد جزئیات پرونده فساد 100 میلیون یورویی گفت: در این پرونده کلمه اختلاس درست نیست بلکه تخلف بانکی است و متخلفان درآمد نامشروع کسب کرده‌اند.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در ادامه نشست خبری خود رونده 100 میلیون یورویی اختلاس نیست.
به گزارش خبرآنلاین، دادستان کل کشور همچنین در مورد پرونده 100 میلیون یورویی در هرمزگان گفت: گاهی به دلار، یورو و ارز و گاهی به ریال و تومان رقمی گفته می شود ولی بیشتر در اقدامات اداری مبالغ به ریال عنوان می شود. در این پرونده کلمه اختلاس درست نیست. این پرونده تخلف بانکی است و درآمدی نامشروع برای متخلفان داشته و بانک هم وثیقه لازم را اخذ نگرفته است. در حال حاضر نیز متهمان با قید وثیقه آزادند.
سخنگوی دستگاه قضا در مورد بازگشت مهدی هاشمی به کشور گفت: وی قبلا احضار شده بود و اگر بیاید طبق قانون با او برخورد و به پرونده اش رسیدگی می شود.


ایجاد شبکه های اینترنتی رادیویی و تلویزیونی جرم است
وی در مورد راه‌اندازی تلویزیون و رادیوی اینترنتی گفت: اگر افرادی در این زمینه بخواهند اقدام غیر قانونی کنند دادستانی به عنوان نماینده مدعی العموم وارد می شود. البته باید ثابت شود این شبکه تلویزیونی است که قبلا هم چنین پرونده هایی داشته ایم.


دنبال ردپای خاوری در پرونده فساد 100 میلیون یورویی هستیم

 

سخنگوی دستگاه قضا در مورد پرونده فساد 100 میلیون یورویی گفت: متهم این پرونده با وثیقه 24 میلیارد تومانی آزاد است و چون فساد در بانک ملی رخ داده دنبال رد پای خاوری هستیم.

 

وی در مورد دستگیری برخی افراد در ستاد قوه قضائیه (تهران) و مدیران دادگستری استان خوزستان در پرونده فساد بزرگ مالی گفت: دو نفر قبلا در دستگاه قضایی بودند و چند سالی از سیستم بیرون رفته و وکیل شدند که هر دوی آنها هم اکنون بازداشت هستند.
وی در مورد تخلف بانکی 100 میلیون یورویی و نقش خاوری در این پرونده گفت: این فساد از بانک ملی بوده است. این پرونده در بندرعباس تشکیل شده و بخشی از آن به تهران احاله شده است. هنوز مراحل دادسرایی خود را طی می کند. متهم اصلی با 24 میلیارد تومان وثیقه آزاد است. ولی تخلفات و نفوذ خاوری در این پرونده در حال بررسی است.
اژه ای گفت: 72 میلیون از این پرونده بازگردانده شده است.
سخنگوی دستگاه قضا در مورد اقدام یکی از دیپلماتهای ایرانی در برزیل و ورودش به استخر مختلط گفت: پیگیری نکردم ولی بعدا می گویم.
محسنی اژه ای در مورد اظهارات یکی از نمانیدگان مجلس در مورد بازجویی قوه قضائیه از معاون رئیس جمهور گفت: قبلا گفته ام دیگر دراین مورد صحبتی نمی کنم.
دادستان کل کشور در مورد پرونده بازار سکه و ارز و سکوت قوه قضائیه در این خصوص گفت: قوه قضائیه عمل می کند وقتی عمل شد می گویم.

دستگاههای اهمال کار در مبارزه با دخانیات را معرفی کنید
دادستان کل کشور در پاسخ به این پرسش که قوه قضائیه چه برنامه ای برای مبارزه با دخانیات دارد گفت: مردم باید خودشان هم مراعات کنند و در مراکز عمومی دخانیات استعمال نکنند. البته خود دخانیات به تنهایی به قشر جوان لطمه زده است. اگر هم قوه قضائیه کوتاهی می کند اطلاع رسانی کنید و از طریق رسانه بازگو کنید.


دادستانها و روسای دادگستری می توانند مصاحبه کنند
محسنی اژه ای در مورد اظهارات علی اولیا رئیس دادگستری هرمزگان در مورد بازگو کردن جزئیات یک پرونده گفت: ما مانع اطلاع رسانی دادستانها و روسای دادگستریها نشدیم ولی باید حتی الامکان صحبتها توسط سخنگو گفته شود.
45232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 211957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    18 1
    اگه متهم اصلی فرار کرد تکلیف اون 4 میلیون یوروی باقیمونده چی میشه؟
    • پیمان US ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
      18 1
      باقیمانده میره پیشه 30هزار
    • بدون نام IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
      1 0
      دوست عزیز هی نگویید 3000 میلیارد تومان این اشتباه است روزی که این اقایان این مبلغ را اختلاس کردن دلار 1000 تومان بود بهتر است بگوییم 3 میلیارد دلار یعنی در حال حاضر (دلار 1600 تومانی ) 4800 میلیارد تومان
  • بدون نام IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    20 1
    بفرمایید تخلف انضباطی نموده اند!!!! چیز مهمی نیست!!!!
  • بدون نام IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    8 0
    عیب نداره وثیقه میزارند و آزاد میشن!!!
    • بدون نام IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
      1 0
      وثیقه اش از کجا تامین شده ؟؟؟؟ بابا دیگه تحمل هم اندازه ای داره. کسایی هستن تو این مملکت سال یه کیلو گوشت سر سفرشون نمیره اونوقت ..................
  • بدون نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    8 0
    مسخره ست.تو اين مملكت هر كي پول داشته باشه هر كاري بخواد مي كنه.اينهمه پول خورده حالا هم آزاده