رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بر«تعامل احترام‌آمیز متقابل و تلطیف روابط براساس منافع ملّی با سایر کشورها» و «ایجاد میدان برای نیروهای دلسوز و وفادار به انقلاب در داخل» تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاين، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار اعضاي مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم دغدغه و حساسيت‌هاي علما، مراجع و روحانيون عالي‌قدر نسبت به سرنوشت كشور را مهم و از سرمايه‌هاي نظام و انقلاب خواند و با اشاره به لزوم آگاهي‌بخشي و پاسخ به سؤالات مردم و به خصوص جوانان افزود: در شرايطي كه به ويژه كشور از سوي قدرت‌هاي استكباري مورد هجوم قرار گرفته، علما و روحانيون مي‌توانند با شفافيت و صراحت پاسخ‌هاي درخوري براي طلاّب و جوانان ارائه كنند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تشريح شرايط داخلي و بين‌المللي كشور، توجه به معيشت مردم را لازم و ضروري خواند و تصريح كرد: گراني، فشارهاي اقتصادي، بيكاري و برخي معضلات فرهنگي و اخلاقي بايد كنترل شوند تا هم انسجام مردم حفظ شود و هم مورد سوءاستفاده دشمنان خارجي قرار نگيرد.
وي با تشريح برخي مشكلات و مسائل اقتصادي، سياسي و فرهنگي داخلي و خارجي گفت: در حال حاضر بهترين دفاع در مقابل تهديدات داخلي و تحريم‌هاي بين‌المللي، حفظ و افزايش انسجام ملي و ايجاد همدلي ميان اقشار گوناگون كشور و نيز مسئولان نظام است.
هاشمي رفسنجاني وحدت ملي و همبستگي داخلي را موجب عقب‌نشيني قدرت‌هاي طمعكار خارجي خواند و افزود: تحقق سه نياز مورد تأكيد رهبري معظم انقلاب در شعار امسال، بدون ترديد نياز به تعامل احترام‌آميز متقابل و تلطيف روابط براساس منافع ملّي با ساير كشورها و ايجاد ميدان براي نيروهاي دلسوز و وفادار به انقلاب در داخل و نيز استفاده از تجربه، توان و انديشه همه دلسوزان كشور از سلايق گوناگون دارد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به فضاي مثبت ايجاد شده پس از مذاكرات استانبول، به حسن‌نيت جمهوري اسلامي ايران در مذاكرات پيش رو اشاره كرد و گفت: كشورهاي 1+5 نيز بايد در اجلاس بغداد حسن‌نيت خود را به اثبات برسانند و نشان دهند كه به دنبال پيشرفت مثبت در مذاكرات و نيز به رسميت شناختن حقوق جمهوري اسلامي ايران هستند.
وي عقول جمعي و مشترك را راهگشاي مشكلات خواند و با بيان اينكه بايد به لطف خداوند براي گشايش در امور اميدوار بود، گفت: تشكّل‌ها و گروه​ها، حاصل ديدگاه‌ها و تحليل‌هاي خود را در فضايي آرام و بدون درگيري‌هاي سياسي در اختيار مسئولان قرار دهند كه انشاءالله مثمرثمر خواهد بود.
/2929
 
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 211986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    15 3
    هنوزخطبه هاي سال70يادم است كه گفت من نميگذارم گوشت به 1000تومان برسد
    • بدون نام IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
      5 0
      خطبه ی سال 88 رو چطور؟
  • بدون نام IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    19 2
    جناب اقای لاریجانی تو را به روح امام قسم میدهیم که این هدفمندی یارانه ها کمر مارا شکسته گرانی بیداد میکند عزیزان هدفمندی را در یک طرح بیست ساله اجرا میکردید بهتر نبود بخدا چرا جلویش را نمیگیرید در مجلس.شما نماینده همه ما هستید.
    • مجید IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
      5 1
      کو گوش شنوا
  • بدون نام IR ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    1 10
    ایشون درموردمحاکمه شدن ونشدن فرزندان دلبندش حرفی نزد!!!؟
  • بدون نام SE ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    1 4
    گل گفتی
  • بدون نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    6 0
    جالبه شیر 100 تومنی رو کردن 1500 تومن. بعد با افتخار تو 30 تا بخش خبری اعلام می کنن قراره بشه 1300 تومن.
  • بی نام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    3 0
    درصد تورم را چطورمحاسبه کرده انددرصورتیکه گرانی بیداد میکند مردم دارندزیر بار گرانی له میشوند
  • بدون نام IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۱
    2 0
    تاکسی نشسته بودم حرف از گرانی شد راننده تاکسی که پیرمردی بود گفت که بخدا 2هفته است که خانم گفنه روغن نباتی بگیرم به ولای علی هنوز نتونستم شرمنده زن وبچه هام شده ام