مصطفی کواکبیان، مصطفی ذوالقدر و نصرالله ترابی سه عضو فراکسیون اقلیت مجلس، در پایان جلسه علنی امروز آخرین نطق​هایشان را قرائت کردند.

به گزارش خبرآنلاين، کواکبیان که اميدوار بود منتخبان مجلس نهم به سوگند نمايندگي خود پایبند باشند، افزود: در این دوره از انتخابات بداخلاقی های انتخاباتی به اوج خود رسید و شاهد استفاده از نهادهای عمومی و بیت المال بودیم اما منتخبانی که از این اموال استفاده کرده اند بدانند که این اقدام آنها اشکال شرعی دارد.
وی با بیان اینکه برخی می گویند اصولگرایان پیروز انتخابات مجلس نهم شدند؛ گفت: باید پرسید که کدام اصولگرایان؟، اصولگرایانی که وکیل الدوله​ها را در لیست خود قرار دادند یا اصولگرایانی که امثال علی مطهری را در لیست خود قرار ندادند و او را اصولگرا ندانستند.؟
عضو فراکسيون اقليت با بیان اینکه 35 نفر از لیست 85 نفری اصلاح طلبان در مجلس هشتم رأی آورد گفت: ابر و باد و مه و خورشید و فلک کاری کردند که اصلاح طلبان بدون هیچ حمایت رأی نیاورند و ما را مخالف ولایت و منتسب به فتنه معرفی کردند.
کواکبيان با اشاره به روز زن و طرح رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس مبنی بر اینکه یکی از زنان رئیس مجلس شورای اسلامی شود، گفت: ریاست مجلس پیشکش‌تان لااقل یکی از کرسی‌های هیات رئیسه را به خانم‌ها اختصاص دهید.
کواکبیان همچنین با اشاره به نامه اخیر احمدی​نژاد به آيت​الله شاهرودي در رابطه با طرح نظارت بر نمایندگان، گفت: آقای احمدی​نژاد چرا هر روز در کشور یک جنجال تازه راه می​اندازید و این روزها خود را در مقام تفسیر قانون اساسی گذاشتید.
مصطفي ذوالقدر نماينده بندرعباس هم در نطق خود با بيان اينکه «صدبار تذکر دادم اما باز هم بازار مملو از ليمو خشک چيني است و مي​خواهند پياز هم از چين بياورند!»، گفت: نود درصد پيازهاي مردم منطقه من از بين رفت و پيازي که براي کشاورز کيلويي 300 تومن درآمده را مي خواهند کيليوي 100 تومن بخرند! بعد دستور 24 هزار ميليارد واردات را مي دهند! اين هنر شد؟!
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به سفر اول استانی رئیس جمهور به استان هرمزگان گفت: آقای احمدی‌نژاد انجام سفرهای استانی اقدام شایسته‌ای است اما زمانی قابل تقدیر است که مصوبات این سفرها به عرصه اجرایی شدن برسد.
وي عدم راي به بررسي کليات لايحه بررسي تقسيمات کشوري و افزايش 20 نفري نمایندگان مجلس دهم را «کم لطفی» تلقي کرد و افزود: آخرین باری که تعداد نمایندگان در مجلس افزایش پیدا کرد 13 سال پیش بود و از آن زمان تاکنون تعداد نمایندگان افزایش پیدا نکرده است.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 212180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    0 2
    همین بهتر که اصلاح طلبان دیگه تو مجلس نباشن. چون کاری که نمیتونن بکنن
  • popo IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    5 0
    پیازم از چین واقعا که
  • بدون نام IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    5 0
    لطفا به اشتباه اسم هر کسی را اصلاح طلب نگذارید. اصلاح طلبی در ایران تعریف مشخصی دارد
  • نعمت IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    8 0
    علی مطهری اصولگرا نیست و کواکبیان اصلاح طلب است ، چه روزگار غریبی است !
  • بدون نام IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    5 0
    خدا نگهدارشون باشه هرجاهستند به امیدموفقیت اصلاح طلبان