بانک مرکزی اعلام کرد، به خاطر اقبال مردم عرضه اوراق گواهی سپرده جایگزین سکه تا یک هفته تمدید شد.

با توجه به استقبال بسیار زیاد هموطنان از طرح جایگزینی اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری (عام) بانک ملی ایران با مبلغ پرداختی جهت پیش خرید سکه طلا و به منظور فراهم نمودن فرصت مجدد برای افرادی که مایل به استفاده از این ابزار بوده و تاکنون موفق به انجام آن نگردیده‌اند، مدت عرضه اوراق مزبور از تاریخ 20/02/1391 به مدت یک هفته کاری (پایان وقت اداری چهارشنبه مورخ 27/02/1391) تمدید شد.
لازم به ذکر است، تمامی کسانی که در طرح پیش فروش سکه بانک مرکزی در سال 1390 مشارکت نموده‌اند، صرف نظر از موعد تحویل سکه‌های ثبت نامی می‌توانند از اوراق مزبور استفاده نمایند.‌این اوراق از ویژگی‌های زیر برخوردار می‌باشند:
1- با نام، دوساله و فاقد کوپن سود‌ علی‌الحساب؛
2- نرخ سود علی‌الحساب 24 درصد در سال، معاف از مالیات و دارای برگه‌ تسویه نهایی؛
3- حداکثر سقف قابل انتشار برای متقاضیان متناسب است با مجموع وجوه واریز شده بابت پیش‌خرید مسکوک طلا؛
4- تاریخ انتشار درج‌شده بر روی اوراق از آغاز طرح پیش‌فروش (29/09/1390) لغایت روز پایانی طرح مذکور (28/12/1390) متناسب با زمان پیش‌خرید؛
5- در زمان صدور اوراق مزبور سود مدت زمان سپری شده از روز واریز وجه (تاریخ ثبت نام سکه) به صورت روزشمار محاسبه و به متقاضی قابل پرداخت است.

/31222

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 212236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    8 2
    سه خرداد دو حالت دارد يا سكه به قيمت ثبت نام ميرسد تا 600000 يا بدجور ميره بالا تا1000000 لذا صرفه وصلاح پيش ثبت ناميها در برآيند اين دو قيمت نشان ميدهد تحويل سكه ميانگين سود بيشتر وچشمگير نسبت به ضرر كمتر آن دارد./
  • محمد از تربت جام IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    5 1
    اگر بانک بتونه تعداد زیادی از خریداران رو از گرفتن سکه منصرف کنه وبهشون اوراق بده مطمئنا سکه باز دوباره بالا میره
  • حمید م.خ . IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    0 0
    باسلام با توجه به اینکه بانک و دولت دوباره مهلت زمان تبدیل سکه به سپرده را تمدید کرده چنین به نظر میرسد که میخواهند سرمایه های سرگردان و تاثیر گذار در اقتصاد کشور را در سیطره خود محصور کرده و کنترل را بدست بگیرند. بعید بنظر میرسد که بانک مرکزی دلسوزانه نسبت به ضرر مردم در سرمایه گذاری سکه را در نظر گرفته باشد. و یا شاید هم عده زیادی از مردم هم خودشان باشند !! با توجه به روند نزولی ارزش جهانی طلا و سایر موارد شاید صلاح در تبدیل باشد حداقل در این حالت در مدت زمان مشخص سود متعارفی عاید خریداران میشود و واهمه دولت از سونامی های ایجاد شده از سرمایه های مردم از بین میرود. ولی باید دید این سپرده های 2 ساله با سود 24 درصد قابلیت بازخرید پیش از موعد را دارند یا نه.