رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: پیش ‌درآمد مذاکرات بغداد پیش از این در مذاکرات استانبول در دستور کار قرار گرفته است.

علاء‌الدین بروجردی در حاشیه جلسه علنی امروز در پاسخ به خبرآنلاین در خصوص انتشار برخی اخبار از سوی رسانه‌های غربی درباره تصمیم 1+5 برای تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای ایران در مذاکرات بغداد، گفت: طبیعی است که کشورهای مختلف براساس سیاست‌های خود اظهارنظر می‌کنند ولی این موضوع فاقد ارزش است، آن‌چه مهم است توافقات دو طرف است.
وی با اشاره به سفر علی باقری معاون شورای عالی امنیت ملی به پکن و مسکو گفت: رویکرد ایران به مذاکرات بغداد، همچون مذاکرات استانبول مثبت است و به نفع 1+5 است که سیاست قدیمی تقابل را به تعامل تغییر دهد.
وی افزود: البته نباید انتظار داشت همه مشکلات در دو دور مذاکرات هسته‌ای حل شود ولی رویکرد طرف غربی هم در این زمینه مهم است و موفقیت یا عدم موفقیت مذاکرات بغداد به نگاه مثبت یا منفی طرف غربی هم بستگی دارد.
بروجردی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری درباره درخواست برخی از اعضای گروهک منافقین برای بازگشت به کشور گفت: سیاست جمهوری اسلامی پیش از این هم در مورد کسانی که مرتکب جنایت نشده بودند بر این بوده است که می‌توانند به ایران بازگردند و بسیاری از خانواده‌های این افراد هم بارها در مقابل مقر منافقین در عراق تظاهرات کردند ولی از آنجا که یک دیکتاتوری تمام‌عیار در اردوگاه اشرف حاکم بود آنها زمینه بازگشت را نداشتند ولی در صورتی‌که خود آنها بخواهند می‌توانند به کشور بازگردند.
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 212370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    آقای بروجردی! شایسته تر آن است شما درباره اختلاس سه هزاری صحبت کنید.
    • بدون نام IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
      46 9
      حرف دل من رو زدی.....
    • سلامی IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
      44 12
      الحق حف دل منم زدی
    • ولایت IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
      17 47
      خواهشا از روی استدلال نظر بدین. جو سازی نکنین!