مسعود ده نمکی حالا دیگر سخت مشغول تمام کردن یک فرهنگنامه حجیم است تا فاز اول آن را که به اسارت و آزادگان اختصاص دارد تا پایان سال به بازار عرضه کند.

فاز اول فرهنگنامه جامع «اسارت و آزادگان» در 40 جلد به چاپ می‌رسد. پژوهش و تحقیقات «فرهنگنامه جامع اسارت و آزادگان» از 15 سال قبل آغاز شده و در دو فاز انتشار آن تعریف شده است. فاز اول 40 جلد کتاب خواهد بود که در 100 هزار صفحه آماده می‌شود که ده جلد کتاب به صورت مرجع و 30 جلد آن کتاب اردوگاهی خواهد بود.

 

جمع‌آوری اطلاعات فرهنگنامه بر اساس گفت‌و‌گو با تعداد زیادی از آزادگان، جمع‌آوری اسناد مکتوب، تصویری و اسناد صلیب سرخ بوده که فاز دوم آن حدود 50 هزار صفحه کتاب می شود و آنطور که خبرگزاری فارس نوشته در مجموع جامع ترین فرهنگنامه در ارتباط با جنگ در دنیا خواهد بود‌.

 

بنابراین گزارش، فاز اول فرهنگنامه جامع «اسارت و آزادگان» تا اواخر امسال با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به چاپ خواهد رسید و فاز دوم آن نیز 40 جلد خواهد بود که در 5 سال آینده آماده برای عرضه خواهد شد.

 

فرهنگنامه «اسارت و آزادگان» باهدف افزایش تولید محتوای فرهنگی به چاپ می‌رسد و قرارداد تألیف آن با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اواخر سال 90 به ثبت رسیده است.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 212699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =